ارسال-بار-از-ایران-به-استرالی

ارسال بار از ایران به استرالیا / مراحل ارسال و هزینه های آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هم برای سفر و مهاجرت و هم برای تجارت قصد سفر و ارسال بار از ایران به استرالیا را دارید، باید بدانید برای اینکار چه مراحلی را باید طی کنید و مناسب ترین روش برای این کار، کدام است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با حمل بار به استرالیا آشنا کنیم.

هزینه ارسال بار به استرالیا، از دیگر عواملی است که در این زمینه باید به آن توجه کنید و شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ادامه در رابطه با این موضوع، برای شما عزیزان توضیحاتی خواهد داد. بنابراین اگر قصد حمل بار به استرالیا را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

ارسال بار از ایران به استرالیا

بسیاری از افراد، امروزه برای مهاجرت، کار و تحصیل به استرالیا سفر می کنند. این افراد، برای زندگی در این کشور نیاز به وسایلی دارند که باید از ایران با خود ببرند. در این شرایط یکی از دغدغه های مهم شما، ممکن است زمان، هزینه و امنیت بار شما برای ارسال بار از ایران به استرالیا باشد.

برای اطمینان از به سلامت رسیدن بار خود، مهمترین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی، برای حمل بار به استرالیا است. شرکت های حمل و نقل علاوه بر اینکه هزینه ارسال بار به استرالیا را برای شما کاهش می دهند، بهترین روشی که می توانید برای حمل بار به استرالیا استفاده کنید را نیز در اختیارتان قرار می دهند. در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تماس بگیرید.

انواع روش های ارسال بار به استرالیا

همانطور که اکثر شما می دانید برای ارسال بار، به سه طریق می توانید اقدام کنید که این سه روش شامل: روش هوایی، دریایی و زمینی است. اما کشور استرالیا، به دلیل اینکه به صورت یک جزیره است، عملا استفاده از روش زمینی امکان پذیر نیست.

بنابراین، برای ارسال بار از ایران به استرالیا، می توانید از دو روش هوایی و دریایی استفاده کنید؛ باید دقت داشت که هزینه ارسال بار به استرالیا در هر یک از این روش ها می تواند متفاوت باشد. در ادامه بیشتر درباره دو روش حمل بار به استرالیا توضیح خواهیم داد.

ارسال بار به روش دریایی

راه اصلی ارسال بار از ایران به استرالیا استفاده از مسیر دریایی و حمل بار به استرالیا توسط کشتی های مخصوص می باشد. برای حمل بارهای تجاری و لوازم خانگی با حجم زیاد، روش حمل و نقل دریایی را توصیه می کنیم. اگرچه حمل و نقل دریایی نسبت به حمل و نقل هوایی زمان بیشتری می برد، اما بسیار ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. بسته به محموله شما می توان محموله را به دو روش به استرالیا ارسال کرد:

  • ارسال کالا به صورت FCL( در این حالت حجم کالای شما زیاد است و برای ارسال به یک کانتینر کامل FCL نیاز است)
  • حمل و نقل کانتینری (در این حالت مقدار کالای شما کم بوده و حمل کلیه کانتینرها غیرممکن است. در نتیجه این کالاها همراه با سایر کالاها در قالب کانتینر LCL به استرالیا ارسال می شود)

ارسال بار به روش هوایی

 راه دوم برای ارسال بار از ایران به استرالیا استفاده از حمل و نقل هوایی است. حمل بار به استرالیا به روش هوایی امن ترین و سریع ترین راه برای حمل کالا به این کشور است. بنابراین اگر زمان تحویل یکی از دغدغه های شماست، توصیه می کنیم از روش هوایی برای ارسال کالا و همچنین کاهش هزینه ارسال بار به استرالیا، استفاده کنید.

مراحل حمل کالا به استرالیا

شما اگر بخواهید برای ارسال بار از ایران به استرالیا، هر کدام از روش های دریایی و هوایی را انتخاب کنید باید مراحلی را که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به ترتیب انجام دهید. انجام این مراحل به شما این امکان را می دهد که بسته شما، بدون آسیب و در امنیت تمام به مقصد برسد. مراحلی که باید برای حمل بار به استرالیا انجام دهید شامل:

  • مشاوره تلفنی و بازدید کارشناسان شرکت حمل و نقل از کالا برای حمل بار به استرالیا (هوایی یا دریایی)
  • محصولات خود را برای ارسال به استرالیا به صورت ایمن بسته بندی کنید.
  • تهیه لیست بسته بندی برای حمل و نقل (در صورت لزوم)
  • ارائه گواهینامه های معتبر و لازم برای حمل بار به استرالیا (در صورت نیاز)
  • بارگیری و ارسال کالا به گمرک یا فرودگاه (بسته به نوع روش حمل و نقل)
  • انجام گمرک در ایران، بازرسی ظروف کالا و پلمپ (در صورت استفاده از حمل و نقل دریایی)
  • تحویل بار به شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل و نقل
  • ردیابی آنلاین محل حمل و نقل از طریق شرکت حمل و نقل مدنظر (پس از تحویل کالا به استرالیا)

برای انجام تمام این فرآیند، ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم که می توانید تمام این مراحل را به کارشناسان ما بسپارید. توجه به این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که انتخاب بهترین شرکت حمل و نقل، هزینه ارسال بار به استرالیا را برای شما به حداقل می رساند.

لیست انواع بسته بندی کالا برای ارسال بار از ایران به استرالیا

یکی از مهم ترین بخش های ارسال بار از ایران به استرالیا، موضوع بسته بندی بار است؛ زیرا سهل انگاری در انجام بسته بندی مناسب و رعایت نکردن استانداردهای لازم می تواند منجر به آسیب رساندن به محموله و خسارت های جبران ناپذیری شود. در ادامه لیست انواع بسته بندی جهت حمل بار به استرالیا را به شما معرفی می کنیم.

 بسته بندی معمولی

این بسته بندی ساده ترین شکل بسته بندی جهت ارسال بار از ایران به استرالیا است و برای بسته بندی بارهای معمولی مانند ظروف شکستنی، چمدان، لباس یا کتاب استفاده می شود؛ معمولاً می توان آن را در داخل خانه بسته بندی کرد.

بسته بندی جعبه چوبی

این نوع بسته بندی به صورت جعبه های چوبی در اندازه های مختلف انجام می شود. این یکی از بهترین انواع بسته بندی برای بارهای اضافی است که به صورت مهر و موم شده حمل می شود. در این نوع بسته بندی می توانید انواع وسایل مانند بشقاب شکسته، میز ناهارخوری، شیشه یا آینه و سایر موارد متداول را برای جلوگیری از آسیب قرار دهید. این بسته بندی باید در کشور مبدا با روش های مختلفی مانند حرارت دادن یا قرص زدن سم زدایی شود.

بسته بندی مبلمان

مهم است که این کالاها به گونه ای بسته بندی شوند که در حین ارسال بار از ایران به استرالیا آسیبی نبینند. شما عزیزان می توانید با خیال راحت بسته بندی و حمل بار اضافی خود را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بسپارید و با آرامش بار خود را به کشور مقصد تحویل دهید.

بسته بندی پالت چوبی

در بسیاری از موارد، هزینه های اضافی در چندین جعبه جداگانه بسته بندی می شود. در این صورت می توانید علاوه بر بسته بندی معمولی و یا بسته بندی در جعبه های چوبی، کالاهای خود را بر روی پالت های سورت و ثابت نیز ارسال نمایید؛ که یکی از مطمئن ترین روش های بسته بندی برای حمل بار به استرالیا و تمامی کشورهای جهان می باشد.

عوامل موثر در هزینه ارسال بار به استرالیا

برای ارسال بار از ایران به استرالیا، عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی هزینه ارسال بار به استرالیا تاثیر می گذارد. این عوامل شامل:

وزن و اندازه محصول

حجم محموله یکی از عوامل موثر در تعیین هزینه حمل و نقل به استرالیا است و فرآیند محاسبه حجم محموله برای کشتیرانی اقیانوسی با حمل و نقل هوایی متفاوت است. نحوه محاسبه هزینه حمل بار به استرالیا به روش دریایی به این صورت است که هزینه ارسال بار به استرالیا از طریق دریا محاسبه شود، صرف نظر از اینکه محموله به صورت بار کامل کانتینر (FCL) یا بار کوچک (LCL) حمل می شود.

اما برای ارسال بار از ایران به استرالیا به روش هوایی، شما باید وزن واقعی و حجمی بار خود را داشته باشید تا هزینه ارسال بار به استرالیا برایتان محاسبه شود.

دسته ریسک محصول

حمل برخی از کالاهای خطرناک ممکن است باعث انفجار، آتش سوزی، نشت اسید و غیره شود. برای جلوگیری از این حوادث باید تدابیر ایمنی خاصی در نظر گرفته شود. بنابراین هزینه ارسال بار به استرالیا و نوع بسته بندی بار بر اساس رده ریسک کالا تعیین می شود. اگر کالا از اقلام پرخطر نباشد، ارسال بار از ایران به استرالیا هزینه بیشتری دارد. کالاهای خطرناک در دسته 9 طبقه بندی می شوند. هزینه ارسال به استرالیا بر اساس نوع ارسال محاسبه می شود.

هزینه بسته بندی بار

پارامتر دیگری که بر هزینه ارسال بار به استرالیا تأثیر می گذارد بسته است. هزینه بسته بندی بستگی به نوع بسته بندی و تعداد کالا دارد. بسیار مهم است که گمرکات استرالیا در مورد بسته بندی و برچسب گذاری کالاها بسیار حساس هستند و حتی در برخی موارد ممکن است کالا توسط گمرک مصادره شود.

آداب و رسوم استرالیا به قدری سختگیرانه است که در صورت مشاهده کوچکترین آلودگی از جمله حشرات و میکروب ها ، کالاها را در مکان خاصی قرنطینه می کنند. بسته بندی علاوه بر محافظت از محموله در حین ارسال بار از ایران به استرالیا ، نقش مهمی در کاهش هزینه های حمل و نقل دارد؛ درواقع با بسته بندی مناسب می توانیم حجم بار را کاهش دهیم و کاهش حجم بار تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه ارسال بار به استرالیا دارد.

هزینه سمپاشی در گمرک کشور استرالیا

همانطور که گفته شد، قوانین گمرکی استرالیا بسیار سختگیرانه است. به حدی که حتی از ورود میکروب ها به استرالیا نیز جلوگیری می کند. اگر از جعبه های چوبی ساخته شده از چوب خام برای بسته بندی استفاده کنیم، این جعبه ها باید سمپاشی شده و دارای گواهی سموم باشند. بنابراین، هزینه سمپاشی باید در هزینه ارسال بار به استرالیا نیز لحاظ شود. همچنین اگر محموله یا محصول شما در بسته بندی چرمی است، باید ضد عفونی شود.

 سم پاشی باید در شرایط خاص و با قرص و گازهای مخصوص در مبدا و فقط از شرکت های معتبر کنترل آفات انجام شود. صدور گواهی سمپاشی مجاز می باشد. در این صورت، گمرک استرالیا محصول را اسپری یا قرنطینه می کند تا از تخریب محصول توسط میکروارگانیسم های روی سطح محموله جلوگیری کند.

حقوق گمرکی        

سایر هزینه ارسال بار به استرالیا شامل هزینه های گمرکی در استرالیا می باشد. پس از تأیید سند، محموله توسط یک متخصص از وزارت کشاورزی و گمرک استرالیا بازرسی می شود. اگر محموله در جعبه های چوبی بسته بندی شده باشد، باید مدارک مربوط به ضدعفونی و سمپاشی در محل حمل را به گمرک استرالیا ارائه شود.

در مرحله آخر از دستگاه اشعه ایکس برای مقایسه اطلاعات مندرج در فاکتور با کالای اصلی استفاده می شود. عبور از گمرک استرالیا 48 ساعت طول می کشد. در غیر این صورت باید هزینه ذخیره سازی بپردازید.

فاصله حمل بار به استرالیا (شهرهای مختلف استرالیا)، قوانین کشور مبدا و مقصد، مقررات و تعرفه های شرکت هوایی/دریایی از عوامل دیگری هستند که بر هزینه ارسال بار به استرالیا تاثیرگذار است.

نحوه محاسبه هزینه حمل کالا به استرالیا به روش هوایی

هزینه ارسال بار از ایران به استرالیا به روش هوایی، با توجه به دو عامل محاسبه می شود. این دو عامل، وزن حجمی و وزن جرمی کالای شماست. وزن واقعی (وزن ناخالص) وزنی است که در این حالت حجم کالای شما با ترازو اندازه گیری می شود. وزن حجمی وزنی است که برای محاسبه آن از فرمول زیر استفاده می شود:  

طول× ارتفاع × عرض/6000

پس از محاسبه این دو عدد با یکدیگر مقایسه شده و عدد بزرگتر وزن بزرگتر در نظر گرفته می شود. به این صورت می توان هزینه حمل بار به استرالیا به روش هوایی را محاسبه کرد. برای محاسبه نیز می توانید از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید که ما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را به شما پیشنهاد می کنیم.

سوالات متداول

چه روش هایی برای ارسال بار از ایران به استرالیا وجود دارد؟

در حالت کلی ارسال بار به کشورهای مختلف، به سه روش زمینی، دریایی و هوایی امکان پذیر است. اما به دلیل جزیره ای بودن کشور استرالیا، نمی توان به روش زمینی نسبت به حمل بار به استرالیا اقدام کرد. بنابراین روش های حمل بار به این کشور، روش های هوایی و دریایی است.

چه عواملی بر هزینه ارسال بار به استرالیا موثر است؟

عوامل مختلفی بر هزینه ارسال بار از ایران به استرالیا تاثیر می گذارد که این عومل شامل: وزن محصول، اندازه محصول، دسته بندی ریسک کالا، هزینه های مربوط به بسته بندی کالا، هزینه های مربوط به ذخیره کالا، هزینه های مربوط به اسپری در گمرک و حقوق گمرکی می شود.

برای حمل بار به استرالیا، چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت؟

برای ارسال بار از ایران به استرالیا باید مراحل مختلفی از جمله، مشاوره های تلفنی با شرکت حمل و نقل معتبر، بسته بندی ایمن، تهیه لیست بسته بندی، گواهی نامه معتبر در صورت نیاز، بارگیری کالا در فرودگاه، بازرسی کالا، تحویل کالا به شرکت حمل و نقل یا شرکت هوایی و ردیابی آنلاین کالای شما توسط شرکت حمل و نقل یا شرکت هواپیمایی را طی کنید تا بتوانید به راحتی، کالای خود را ارسال کنید.

چگونه هزینه ارسال بار به استرالیا به روش هوایی را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه هزینه ارسال بار از ایران به استرالیا با روش هوایی از دو عامل، وزن حجمی و جرمی استفاده می کنیم. وزن جرمی با استفاده از ترازو اندازه گیری می شود ولی وزن حجمی با فرمول ( ارتفاع × طول × عرض / 6000)  به دست می آید.

 جمع بندی

تمام سعی ما در جمع آوری اطلاعات این مقاله، به این دلیل بود تا شما را با نحوه ارسال بار از ایران به استرالیا آشنا کنیم. برای حمل بار به استرالیا، شما نیاز است هزینه ارسال بار به استرالیا را پرداخت کنید که این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به طور کامل آن را توضیح دادیم. درواقع دغدغه اصلی اکثر بازرگانان، هزینه هایی است که در این راه وجود دارد. برای کاهش این هزینه ها، می توانید از یک شرکت حمل و نقل بین المللی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه ارسال بار هوایی، ارسال بار زمینی، ارسال بار دریایی، ارسال درب به درب و هزینه های حمل و نقل به کشورهای مختلف، خدماتی را به شما عزیزان ارائه می دهد که می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *