ارسال بار از آفریقا

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

ارسال بار از آفریقا با روش های مختلفی انجام می شود که شما می توانید با توجه به شرایط و بودجه خود انتخاب کنید. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، نحوه حمل بار از آفریقا با روش های مختلفی قابل انجام است که در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به معرفی آن ها پرداخته ایم. پس اگر بنا به دلایلی قصد حمل بار از آفریقا به ایران یا کالاهایی در اندازه ها و وزن های مختلف را دارید، توصیه می کنیم با این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تا انتها همراه باشید.

ارسال بار از آفریقا به ایران
ارسال بار از آفریقا به ایران

ارسال بار از آفریقا

بهتر است بدانید که قاره آفریقا با 61 کشور به عنوان دومین قاره بزرگ جهان شناخته شده است. وسعت این قاره حمل بار به ایران را بسیار آسان کرده است و دست شما برای انتخاب روش ارسال بسیار باز است. برای ارسال بار از آفریقا شما باید ابتدا از یک شرکت حمل و نقل معتبر راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا کارشناسان و متخصصان روش های ارسال بار مناسب کالای شما را به شما معرفی کنند. به همین منظور ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم. اگر سوالی در رابطه با نحوه حمل بار از آفریقا به ایران دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

روش های ارسال بار از آفریقا

همانطور که در قسمت قبل متوجه شدید، قاره آفریقا دارای مرزهای آبی زیادی است و به همین دلیل امکان ارسال کالا از طریق زمینی به ایران وجود ندارد. بنابراین می توان گفت بهترین راه های ارسال بار از آفریقا از طریق هوایی و دریایی است که در این قسمت شما را با هر یک از آنها آشنا می کنیم.

روش های حمل بار از آفریقا
روش های حمل بار از آفریقا

حمل و نقل هوایی از آفریقا

با استفاده از روش هوایی، این امکان را خواهید داشت که کالاهای خود را در سریع ترین زمان ممکن به ایران ارسال کنید. در این روش ابتدا باید تمامی مدارک لازم را تهیه کرده و سپس محموله خود را به فرودگاه ارسال کنید. پس از انجام امور اداری و پرداخت هزینه های مورد نیاز، بسته شما از فرودگاه به ایران ارسال می شود. روش هوایی اگرچه سرعت بسیار بالایی برای حمل بار از آفریقا به ایران دارد، اما برای آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید و به همین دلیل ممکن است آن را چندان مقرون به صرفه و راحت ندانید. اگر به هزینه اهمیت نمی دهید، روش هوایی بهترین انتخاب است.

حمل و نقل دریایی از آفریقا

یکی از ارزان‌ترین و رایج‌ترین راه‌هایی که می‌توانید در ارسال بار از آفریقا استفاده کنید، از طریق دریا است. در این فرآیند به جای ارسال کالا به فرودگاه، باید آن را به یکی از بندرهای این قاره ارسال کنید، پس از تکمیل ترخیص کالا از گمرک، کالای شما به بندری در ایران ارسال می شود. حتی به این ترتیب کالای شما با قیمت مناسب به مقصد می رسد اما باید مدت زیادی منتظر بمانید. بنابراین روش دریایی برای افرادی که عجله دارند توصیه نمی شود. اما اگر می خواهید کالاهای با حجم بسیار زیاد و سنگین را از با قیمت بسیار مناسب ارسال کنید، مطمئن باشید که روش حمل دریایی انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

مهمترین بنادر جهت حمل بار از آفریقا
مهمترین بنادر جهت حمل بار از آفریقا

بنادر مختلف جهت حمل بار از آفریقا به ایران با روش دریایی

وسعت آب و هوای آفریقا، کشتیرانی دریایی و اقیانوسی را به یکی از رایج ترین راه های ارسال بار از آفریقا تبدیل کرده است. در این قسمت به معرفی برخی از بنادر مهم برای حمل بار از آفریقا می پردازیم:

 بندر دارالسلام در تانزانیا

یکی از بنادر مهم قاره آفریقا، بندر دارالسلام در تانزانیا با ظرفیت بیش از 4.1 میلیون تن است. البته این ظرفیت فقط برای محموله های خالص است در حالی که برای بار عمومی و بار ظرفیت این بندر به 6 میلیون تن می رسد. طول این بندر بیش از 2600 متر است و ارزش آن می تواند به 95 درصد تجارت تانزانیا برسد. بنابراین از این بندر می توانید برای حمل بار از آفریقا به ایران استفاده کنید.

بندر ایبجان در ساحل عاج

بندر دیگری که می توانید برای ارسال بار از آفریقا از آن استفاده کنید، بندر ایبجان در ساحل عاج است. اسکله این بندر تقریبا 1000 متر طول دارد و می تواند بارهای زیادی را در خود جای دهد. در این بندر تجهیزات زیادی وجود دارد و می توان انواع لیفتراک و چرخ لودر را پیدا کرد.

بندر کوتونو در بنین

بنین همچنین به عنوان یکی دیگر از کشورهای مهم آفریقا، نزدیک به کشورهای محصور در خشکی مانند نیجریه، بورکینا، نیجر و توگو شناخته می شود. بندر کوتونو دارای اسکله های متعددی  برای حمل بار از ایران به آفریقا است که از مهمترین آنها می توان به دو اسکله 180 متری، چهار اسکله 155 متری، یک اسکله 220 متری و یک اسکله رو-رو اشاره کرد. اسکله 220 متری این بندر برای کشتی های کانتینری می باشد. بندر کوتونو بیش از 57000 متر مربع انبارهای منطقه آزاد تجاری را برای بازرگانان فراهم می کند.

بندر داکار

یکی از مهم ترین دلایل اهمیت فراوان بندر داکار در قاره آفریقا این است که قاره های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، غرب آفریقا و اروپا را به هم متصل می کند. بندر داکار در ساحل غربی قاره آفریقا قرار دارد و به عنوان یکی از مهم ترین بنادر اعماق دریا در منطقه شناخته می شود. برایتان جالب خواهد بود که بدانید این بندر پنجمین بندر مهم قاره آفریقا محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد ارسال بار از آفریقا را دارند این بندر را انتخاب می کنند.

بندر دوریان

بندر دوریان علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین مقاصد ارسال بار از آفریقا است، دارای آب و هوای گرمسیری است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در بندر دوریان، حجم کالاهای وارداتی بیش از بسیاری از بنادر دیگر آفریقا جا به جا می شود. به عنوان مثال، در حالی که در بندر داکار برای ارسال محموله به آفریقا باید 45 روز صبر کنید، در بندر دوریان این زمان به 35 روز کاهش می یابد.

بندر لیبریا

در نهایت آخرین بندری که در این لیست به شما معرفی می کنیم، بندر لیبریا است که از طریق آن می توانید کالا را از آفریقا حمل کنید. بسیاری از مردم بندر لیبریا را به عنوان دروازه غرب آفریقا می شناسند. زیرا می توانید از طریق این بندر وارد تمامی کشورهای غرب آفریقا شوید.

حمل بار از آفریقا به ایران
حمل بار از آفریقا به ایران

حمل بار از آفریقا با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس

اگر شما هم می خواهید کالایی با حجم و وزن متفاوت از کشورهای آفریقایی ارسال کنید، ما در زمینه ارسال بار از آفریقا، در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به شما کمک می کنیم. کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به شما این امکان را می دهند که در اسرع وقت به شرکت حمل و نقل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و می توانید کالاهای خود را از طریق حمل و نقل دریایی یا هوایی بسیار راحت و با پرداخت هزینه های معقول و اقتصادی از آفریقا به ایران ارسال کنید. بنابراین اگر قصد حمل بار از آفریقا به ایران را دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تمامی اطلاعات ارسال کالا از آفریقا را در اختیار شما قرار داده ایم. همانطور که گفتیم قاره آفریقا توسط دریاها و اقیانوس ها احاطه شده است و به همین دلیل می توانید کالاهای مورد نیاز خود را از طریق حمل بار هوایی یا دریایی به از آفریقا به ایران ارسال کنید. در این مقاله تمام بنادری که می توانید برای ارسال بار از آفریقا انتخاب کنید معرفی کرده ایم. شما می توانید برای ارسال بار دریایی از آفریقا، ارسال بار هوایی از آفریقا، حمل بار ته لنجی، ترخیص کالا و …. از خدمات ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنید.

سوالات متداول

چه روش هایی برای ارسال بار از آفریقا وجود دارد؟

برای حمل بار از آفریقا به ایران از دو روش هوایی و زمینی می توان استفاده کرد. بنابراین شما می توانید با توجه به نوع محموله، وزن محموله و تعداد بار، هر کدام از این روش ها را که مناسب بسته شما می باشد انتخاب کنید.

بنادر موجود برای حمل بار از آفریقا به ایران کدام اند؟

از بنادر موجود برای ارسال بار از آفریقا می توانیم به بندر دارالسلام در تانزانیا، بندر ایبجان در ساحل عاج، بندر کوتونو در بنین، بندر داکار، بندر دوریان و بندر لیبریا اشاره کنیم.

بندر کوتونو در بنین چه ویژگی هایی دارد؟

 بندر کوتونو در بنین دارای اسکله های متعدد همانند دو اسکله 180 متری، چهار اسکله 155 متری و یک اسکله 220 متری می باشد این بندر با کشورهای خشکی همانند نیجریه، بورکینا، نیجر و توگو محاصره شده است.

حمل و نقل هوایی از آفریقا چگونه می باشد؟

برای ارسال بار از آفریقا به روش هوایی بار شما به یکی از فرودگاه های مورد نظر در آفریقا ارسال می شود و بعد از انجام مراخل ترخیص کالا از گمرک، بار شما از آفریقا جا به جا می شود. این روش یکی از ارزان ترین و رایج ترین روش های حمل بار از آفریقا به ایران می باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *