آشنایی-با-مگا-تراک-+-کاربرد-آن-در-حمل-و-نقل-بین-المللی

آشنایی با مگا تراک + کاربرد آن در حمل و نقل بین المللی

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما عزیزان در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت می کنید، به احتمال زیاد باید با مگا تراک آشنایی داشته باشید. این کامیون ها یکی از انواع کامیون های مورد استفاده در لجستیک هستند که بیشتر برای حمل و نقل اقلام کوچک مانند اثاثیه، لوازم منزل و کالاهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع کامیون در بین بسیاری از رانندگان بسیار محبوب است؛ زیرا به گواهینامه کمتری نیاز دارد. تریلر Mega Truck دارای ویژگی ها و انواع متنوعی است که در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر جزء تاجران و افرادی هستید که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مگا تراک، تا انتهای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید.

آشنایی با مگا تراک

مگا تراک یا کامیون جامبو یکی از کامیون های مورد استفاده در حمل و نقل جاده ای است. انواع کامیون و تریلر با هدف حمل و نقل بین المللی کالا طراحی و ساخته می شود. این کامیون ها معمولا برای حمل و نقل وسایل و لوازم کوچک استفاده می شود که بتوانید به راحتی  بدون آسیب، کالا را جا به جا کنید. حمل و نقل جاده ای با استفاده از تریلر Mega Truck کارآمدتر شده است.

کامیون های کامل 100 مترمکعبی و 115 مترمکعبی را می توان با این دستگاه به نحو احسن حمل کرد. شما می توانید برای حمل و نقل با تریلر Mega Truck از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس که در این زمینه سابقه و تجربه بسیار بالایی دارد، کمک بگیرید. کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در خدمت شما هستند تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

انواع کامیون های مورد استفاده در نقل و انتقالات بین المللی

در حمل و نقل بین المللی برای جابه جایی وسایل، از انواع مختلفی از کامیون های نظیر مگا تراک استفاده می کنند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

کامیون های نیمه تریلر

این کامیون ها بیشتر بار را حمل می کنند. کامیون های نیمه تریلر مانند مگا تراک ها، یکی از محبوب ترین کامیون ها برای حمل و نقل هستند. بنابراین کامیون های نیمه تریلر در جاده ها رایج هستند. کامیون نیمه تریلر را می توان از بالا، کنار یا عقب با برداشتن برزنت بارگیری کرد. حداکثر بار آن 24000 کیلوگرم است. این دستگاه برای محصولات قابل انباشته مناسب است. این نوع تریلر مانند تریلر Mega Truck  دارای مشخصاتی به شرح زیر است:

این خودرو از یک کامیون و یک نیمه تریلر تشکیل شده است. ابعاد نیم تریلر 7.2 در 2.45 در 13.6 متر است که البته ممکن است این ابعاد متفاوت باشد. حداکثر ظرفیت بار 24000 کیلوگرم است. هر تریلر می تواند حداکثر 33 پالت یورویی یا 26 پالت FIN را در خود جای دهد. ظرفیت آن 90 متر مکعب است. برای کالاهای بسته بندی شده روی پالت مناسب تر است. کالا را می توان از پشت، کنار یا بالای کامیون بارگیری کرد.

کامیون با تریلر کامل

یکی از مزیت های مهم تریلر کامیون این است که به شما امکان بارگیری و تخلیه سریع بار را خواهد داد. این روش نقل و انتقال یکی از بزرگترین ظرفیت های بارگیری را دارد، بنابراین شما فضای زیادی برای حمل و نقل کالا خواهید داشت. ظرفیت بارگیری تریلر کامیون 16-25 تن است. یک تریلر کامیون نیز از محموله شما در برابر آسیب توسط عناصر محافظت می کند. ویژگی های این نوع کامیون ها به شرح زیر می باشد:

این کامیون از یک نیمه کامیون و دو قسمت تریلر مجزا تشکیل شده است. ارتفاع تریلر معمولا بین 3.7 متر تا 1.8 متر است؛ اما شاید در این ابعاد تفاوت هایی وجود داشته باشد. حداکثر طول مجاز هر دو تریلر 15.65 متر است. حداکثر ظرفیت بار 24000 کیلوگرم است. ظرفیت آن 110-120 متر مکعب است. کل تریلر می تواند دارای ظرفیت 38 پالت یورو یا 30 پالت FIN باشد.

چرخ دستی کامل برای حمل بارهای حجیم اما سبک (بالش، پتو، پشم، مبلمان روکش دار و غیره) مناسب است. کالاها را می توان از پشت، کنار یا سقف کامیون بارگیری کرد.

ویژگی های تریلر Mega Truck

یکی از ویژگی های مگا تراک این است که، کامیون های تریلر Mega Truck مشابه کامیون های نیمه تریلر هستند؛ اما فضای بیشتری دارند. همچنین دارای یک طبقه G شکل با لاستیک هایی با قطر کمتر هستند.

این کامیون مانند کامیون نیمه تریلر می تواند حداکثر بار 24000 کیلوگرم را حمل کند. درواقع تریلر Mega Truck بهترین وسیله نقلیه برای حمل کالاهای فله است؛ زیرا سبک و جادار می باشد و می توان آن را از پشت، بالا و کنار تریلر بارگیری کرد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های تریلر Mega Truck با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

مشخصات مگا تراک

این وسیله نقلیه از یک نیمه مگا تراک و یک تریلر تشکیل شده است. ابعاد تریلر Mega Truck  3 × 2/45 × 13/6 متر (ارتفاع 4 متر اول تریلر جامبو کمتر از 2.6 متر است). حداکثر ظرفیت بار 24000 کیلوگرم است. ظرفیت تریلر جامبو حداکثر می تواند 33 پالت یورو یا 26 پالت FIN باشد که از این تعداد 23 پالت یا 18 پالت FIN تا ارتفاع 3 متر قابل بارگیری است.

همچنین ظرفیت تریلر جامبو 96 متر مکعب است و برای وسایل سبک و سنگین مناسب می باشد. بنابراین بار را می توان از پشت یا سقف مگا تراک بارگیری کرد. با استفاده از کامیون های مگا تراک می توانید وسایل و لوازم خانگی کوچک را جا به جا کنید.

تریلر Lowboy

تریلر Lowboyتریلری است که معمولاً برای حمل اقلام در ارتفاعات بالا استفاده می شود. این مشکل به راحتی با طراحی آن مشخص می شود. کالاهایی که با تریلرهای تخت پایین حمل می شوند، کالاهایی هستند که ارتفاع آنها از حد مجاز ارتفاع برای کالاهای حمل شده با تریلرهای تخت بیشتر باشد. در این تریلر مانند یک تریلر تخت می توان کالاها را هم از بالا و هم از پشت تریلر بارگیری کرد.

کامیون های تخت ( Flatned Trucks)

دلیل نام گذاری این کامیون، به کامیون تخت این است که دارای یک تریلر تخت برای حمل بار با کابین راننده هستند. کامیون های مسطح سقف یا کناری ندارند، بنابراین به راحتی بارگیری یا تخلیه می شوند. کامیون تخت یک مگا تراک ایده آل برای حمل بارهای بادوام و حجیم مانند چوب، لوله، مصالح ساختمانی، گاری و غیره است. درواقع این مواد را می توان با جرثقیل بارگیری یا تخلیه کرد.

کامیون های مستقیم (Straight Trucks )

این کامیون ها یکی از انواع کامیون های مورد استفاده در لجستیک هستند که معمولا وسایل کوچکی مانند اثاثیه، وسایل منزل و … را حمل می کنند. این نوع کامیون در بین بسیاری از رانندگان بسیار محبوب است؛ زیرا به گواهینامه کمتری نیاز دارد.

تریلر یخچال دار ( Refrigerated Trucks)

این تریلر یکی از انواع کامیون های مگا تراک است که برای حمل کالاهای فاسدشدنی مانند محصولات کشاورزی، شیمیایی و دارویی، لوازم آرایشی، سبزیجات و یا میوه جات استفاده می شود. رایج ترین نوع کامیون یخچال دار نیمه تریلر یا کامیون 18 چرخ است. این تریلر Mega Truck می توانند دمای داخلی را کنترل کنند که برای برخی از محصولات ایده آل است. ویژگی های تریلر یخچال دار عبارتند از:

کامیون های یخچال دار از یک کامیون و یک نیمه تریلر (مجهز به سیستم خنک کننده) تشکیل شده است. ابعاد تریلر یخچال دار 2/65 × 2/46 × 13/41 است که البته ممکن است این ابعاد متفاوت باشد. حداکثر ظرفیت بار تا 24000 کیلوگرم است، اما این می تواند متفاوت باشد. حداکثر ظرفیت تریلر یخچال دار می تواند 33 پالت یورو یا 26 پالت FIN باشد.

محدوده دما 25- تا 25+ درجه سانتیگراد (ممکن است متفاوت باشد). ظرفیت آن 88 نیز  متر مکعب است که می تواند متفاوت باشد؛ ناگفته نماند بارگیری فقط از پشت تریلر امکان پذیر است.

کامیون با دنباله بالابر ( Truck Tail Lift)

دهانه آنها نسبتاً کوچک است و می تواند حداکثر 2000 کیلوگرم را با بالابر حمل کند. این کامیون ها دارای سیستم بالابر برای بارگیری کالا هستند؛ بنابراین بارگیری کالا فقط در پشت کامیون امکان پذیر است. از ویژگی های این نوع کامیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته به نوع بالابر، حداکثر بار از 500 تا 2000 کیلوگرم است. فضای بار در این کامیون 2/5-2 × 2/45 × 9-7  متر است. یک کامیون با درب عقب می تواند پالت های 18-20 یورو پالت یا 14-16 FIN پالت را در خود جای دهد. اغلب برای حمل و نقل کالاهای توزیع شده استفاده می شود.

سوالات متداول

 از چند نوع کامیون در حمل و نقل بین المللی استفاده می شود؟

در حالت کلی از دو نوع کامیون نیمه تریلر و کامیون های با تریلر کامل برای نقل و انتقالات بین المللی استفاده می شود که با دانستن ویژگی هر کدام از آن ها و انتخاب درست کامیون برای ارسال بار، می توانید به راحتی کالای خود را جا به جا کنید.

تریلر Mega Truck چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی های این کامیون که می توانیم به شما معرفی کنیم این است که این نوع کامیون، فضای بسیار زیادی دارد که می توانید بار با وزن 24000 کیلوگرم را به وسیله آن حمل کنید. از ویژگی دیگری که تریلر Mega Truck دارد این است که بسیار سبک هستند که می توانید بار خود را از تمام سطوح آن بارگیری کنید.

کامیون های مستقیم چه نوع کامیون هایی هستند؟

این کامیون ها نوعی کامیون مورد استفاده در لجستیک هستند که در بین بسیاری از رانندگان محبوبیت بسیار بالایی دارد؛ چون که برای استفاده از این کامیون به گواهینامه بسیار کمی نیاز است. همچنین از این کامیون برای حمل و نقل وسایل منزل و وسایل کوچک استفاده می شود.

تریلر Lowboy چیست؟

از این تریلر برای حمل وسایل در ارتفاعات استفاده می کنند. کالاهایی که می توانید با استفاده از این تریلر جا به جا کنید، کالاهایی می باشند که ارتفاع آن ها  برای کالاهایی که با تریلر های تخت حمل و نقل می شوند، بیش از حد مجاز است.

جمع بندی

همانطور که توضیح دادیم، مگا تراک یک از انواع کامیون هایی است که برای نقل و انتقالات در روش جاده ای استفاده می شود. درواقع تریلر Mega Truck یکی از انواع کامیون های مورد استفاده از لجستیک هستندکه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. شما برای ارسال بارهای کوچک و سبک، می توانید از این کامیون ها استفاده کنید.

همان گونه که می دانید، امنیت بار شما یکی از مسائل مهمی است که باید قبل از ارسال بار به آن توجه داشته باشید؛ بنابراین با انتخاب درست وسیله نقلیه، می توانید این امنیت را برای بارتان تضمین کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه بسته بندی کالا، ارسال بار زمینی، ترخیص کالا، هزینه حمل و نقل، ارسال بار دریایی و …. خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهد. همچنین اگر سوالی در رابطه با مگا تراک دارید می توانید با کارشناسان با تجربه ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *