آشنایی-با-مهمترین-فرودگاه-های-بین-المللی-ترکیه

آشنایی با مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همانطور که می دانید ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی ایرانیان است و یکی از قطب های گردشگری جهان به شمار می رود. همچنین روزانه بسیاری از تاجران و بازرگانان، کالاهای خود را بین این کشور و کشورهای دیگر جا به­ جا می­ کنند. ایرانی ها برای تعطیلات، تحصیل، کار و سبک زندگی و ارسال بار از ترکیه به این شهر زیبا می روند. یکی از ساده ترین راه ها برای سفر به ترکیه استفاده از خطوط هوایی و مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه  است.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یا می خواهید از طریق فرودگاه استانبول به کشورهای مختلف سفر کنید، خوب است تمام اطلاعات فرودگاه های استانبول را داشته باشید تا با مشکلی رو به رو نشوید. در ادامه شرت حمل و نقل بین المللی ققنوس اطلاعاتی در رابطه با مهمترین فرودگاه­ های بین المللی ترکیه در اختیار شما قرار می­ دهد.

فرودگاه های بین المللی ترکیه

مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه

 ترکیه یکی از کشورهای همسایه ما در شمال غرب  است که در سال های اخیر در زمینه گردشگری و جذب توریست و همچنین ارسال بار از ترکیه پیشرفت زیادی داشته است. به دلیل استقبال زیادی که بازرگانان و عموم مردم برای سفر به این کشور دارند، ترکیه دارای فرودگاه­ های بسیاری است که هر کدام از آن ها ویژگی های خود را دارند. در ادامه درباره برخی از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه توضیحاتی را خواهیم داد.

فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه، در واقع فرودگاه بین المللی جدید استانبول است که در Arnavutkoy و بخش اروپایی شهر واقع شده است. این فرودگاه پس از فرودگاه آتاتورک و سابیها گوکچن سومین فرودگاه بزرگ استانبول است. شروع ساخت فرودگاه استانبول به 7 اکتبر 2013 برمی گردد.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 76.5 میلیون متر مکعب در شمال استانبول و در 35 کیلومتری مرکز شهر ساخته شده است. نکته جالب توجه این است که بدانید هدف از ساخت فرودگاه استانبول قرار دادن نام ترکیه در کنار کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی بود و اولین پرواز از فرودگاه جدید استانبول بلافاصله پس از افتتاح به آنکارا انجام شد. همچنین بسیاری از تجار نیز برای ارسال بار از ترکیه از این فرودگاه استفاده می کنند.

از امکانات موجود دراین فرودگاه که مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه است، می توان به حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوس در مسیرهای مختلف اشاره کرد. به هر کجای استانبول بروید، اتوبوس های فرودگاه استانبول حداقل یک مسیر دارند.

نکته دیگری که در رابطه با این فرودگاه باید به شما بگوییم این است که، مسافرانی که مایل به استفاده از خدمات تاکسی هستند می توانند در ایستگاه اصلی در قسمت پلازا پروازهای داخلی و قسمت ورودی پروازهای بین المللی به این تاکسی ها دسترسی داشته باشند. همچنین، 33 کیوسک وای فای در فرودگاه استانبول وجود دارد که در نقاط مختلف فرودگاه دیده شده است. این فرودگاه دارای رستوران و مراکز خرید بسیاری هم می­باشد که می توانید از آن ها بازدید کنید.

فرودگاه آتاتورک

فرودگاه آتاتورک، یکی دیگر از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه است که می­توانید برای ارسال بار از ترکیه از این فرودگاه استانبول استفاده کنید. فرودگاه بین المللی آتاتورک مهم ترین و شناخته شده ترین فرودگاه استانبول و بزرگترین فرودگاه ترکیه از نظر تعداد مسافر است. فرودگاه آتاتورک در 24 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار دارد و دروازه اصلی گردشگران استانبول محسوب می شود. فرودگاه بین المللی آتاتورک دارای دو ترمینال مسافربری به هم پیوسته است.

یکی از این ترمینال ها برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی استفاده می شود. از خدمات این فرودگاه می ­توانیم اینترنت وای فای و برقراری تماس به همراه سالن استراحت فرودگاه را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد ارسال بار از ترکیه را دارید می­ توانید این فرودگاه را انتخاب کنید.

فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

 فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول نیز، یکی دیگر از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه است که که بعد از فرودگاه جدید استانبول، مورد توجه عموم مردم برای ارسال بار از ترکیه قرار گرفته است. در بین فرودگاه استانبول، این فرودگاه در فاصله 35 کیلومتری جنوب شرقی، در بخش آسیایی شهر استانبول قرار گرفته که به عنوان دومین فرودگاه استانبول شناخته شده است.

بهتر است این را هم بدانید که قبل از  فرودگاه آتاتورک، این فرودگاه ساخته شده است. اگر از خدمات این فرودگاه بخواهیم برای شما بگوییم، می­توانیم به اینترنت رایگان، دستگاه خودپرداز، سالن های کنفرانس و تشریفات، اتوبوس و چندین باجه برای پذیرش اشاره کنیم.

فرودگاه ازمیر

یکی از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه که نقش مهمی در صنعت گردشگری آن دارد. این فرودگاه یکی از راه های اصلی دسترسی به شهرهای ساحلی دریای اژه می باشد. می توانیم بگوییم که اهمیت ازمیر در ترکیه بسیار بالاست و پس از استانبول و آنکارا، ازمیر سومین مقصد گردشگری ترکیه است. یکی از دلایل علاقه ویژه مسافران و گردشگران بین المللی به ازمیر، میتوان به تاریخ 3000 ساله این شهر اشاره کرد.

فرودگاه ازمیر یکی از جدیدترین و مدرن ترین فرودگاه های ترکیه است و به نام عدنان مندرس یکی از آخرین نخست وزیران ترکیه نامگذاری شده است. از امکانات این فرودگاه هنگام ارسال بار از ترکیه می­توانیم به شما سالن همایش، سالن غذاخوری، فروشگاه های خرید، باجه راهنما برای توریست ها اشاره کنیم.

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه دیگری که می­توانیم به شما معرفی کنیم که مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه هم هست، فرودگاه آنتالیا نام دارد. شهر آنتالیا یکی از مکان های گردشگری ترکیه است. این شهر مدیترانه ای میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان برای تعطیلات به خصوص در ماه های تابستان به آنتالیا و فرودگاه ها آن می کشاند. این فرودگاه دارای یک ترمینال برای پروازهای داخلی و دو ترمینال مسافربری برای پروازهای بین المللی و داخلی است که برای ارسال بار از ترکیه نیز مناسب است.

در سال 2010، حدود 22 میلیون مسافر به این شهر ساحلی سفر کردند که از این تعداد بیش از 18 میلیون بازدیدکننده بین المللی بودند. بهتر است این را هم بدایند که در سال 2011، فرودگاه آنتالیا به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد.

فرودگاه اسن بوغا آنکارا

یکی دیگر از فرودگاه استانبول که از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه هم می­توان آن را معرفی کرد، فرودگاه اسن بوغا آنکاراست. این ایرلاین که سالانه بیش از 15 میلیون مسافر را جا به جا می کند و یکی از دروازه های مهم جهت ارسال بار از ترکیه محسوب می شود. همانطور که از اسم فرودگاه هم پیداست، این فرودگاه در آنکارا، پایتخت ترکیه و پایتخت سیاسی این کشور ساخته شده است.

نام اسن بوغا در اصل از روستایی در نزدیکی آنکارا گرفته شده است که به نام یکی از سربازان ترک به نام اسن بوغا در ارتش تیمور نامگذاری شده است. فرودگاه بین المللی اسنبوگا در شمال شرقی آنکارا و در بیست و هشت کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

امکانات فرودگاه های بین المللی ترکیه

کمی قبل تر راجع به مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه صحبت کردیم و آن ها را به طور کامل به شما معرفی کردیم. هر کدام از این فرودگاه استانبول، امکانات مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به ارسال بار از ترکیه اشاره کرد که این روزها بیشتر مورد توجه بازرگانان و تاجران قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم هر فرودگاهی امکانات ویژه و به خصوصی برای خودش دارد. اما اگر بخواهیم امکانات کلی در رابطه با فرودگاه های بین المللی ترکیه به شما معرفی کنیم، می توانیم به مراکز اطلاع رسانی، فروشگاه، دستگاه های خودپرداز، خدمات درمانی و بهداشتی، رستوران، کافی شاپ و از همه مهمتر اینترنت رایگان اشاره کنیم.

تمام این امکاناتی که گفتیم در اکثر فرودگاه ها دیده می شود و به راحتی در دسترس شما قرار می گیرد. همچنین اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه ارسال بار از ترکیه و همینطور اطلاعات راجع به فرودگاه ها داشته باشید، میتوانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

هزینه حمل و نقل هوایی از ترکیه

هزینه حمل و نقل هوایی از ترکیه تحت تأثیر عوامل زیادی است که بسته به شرایط می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار فرودگاه استانبول می توان به ماهیت و نوع محموله، اندازه و وزن محموله، نوع بسته بندی، دریافت محموله مقررات دولتی مانند مجوزها، نرخ ارز، عوارض گمرکی یا مالیات و هزینه آن اشاره کرد که بر هزینه حمل و نقل هوایی از ترکیه تاثیر می گذارد.

همچنین می توانید برای کاهش این هزینه ها از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه که پیش تر توضیح دادیم استفاده کنید. اما بهترین راه حل این است که شما از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بهترین روش را  برای ارسال بار از ترکیه به شما پیشنهاد می کند.

سوالات متداول

مهمترین فرودگاهی که در صنعت گردشگری نقش دارد کدام فرودگاه است؟

 فرودگاه ازمیر که از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه می­باشد و با نام عدنان مندریس ازمیر هم شناخته می­شود، یکی از فرودگاه های ترکیه است که در صنعت گردشگری نقش بسیار پررنگی دارد. دلیل اهمیت در صنعت گردشگری این است که این شهر بعد از استانبول وآنکارا، سومین مقصد گردشگری برای عموم مردم ترکیه و گردشگران است. 

چرا فرودگاه آنتالیا، به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شده است؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی است که در سال 2010، حدود 22 میلیون مسافر  به این شهر ساحلی سفر کردند که از بین این تعداد از افراد 18 میلیون نفر، بازدیدکننده بین المللی بودند. به همین دلیل در سال  2011، این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شد و یکی از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه نیز به حساب می آید.

فرودگاه های ترکیه از چه امکاناتی برخوردار هستند؟

هر کدام از مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه، امکانات خاص و ویژه خود را دارند. اما اگر بخواهیم امکانات این فرودگاه ها جهت ارسال بار از ترکیه را برای شما بگوییم می توانیم به مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی داخل فرودگاه، فروشگاه، دستگاه های خودپرداز، مراکز درمانی و بهداشتی، رستوران و از همه مهمتر اینترنت رایگان اشاره کنیم.

چه عواملی در حمل و نقل هوایی ترکیه تاثیرگذارند؟

هزینه های حمل و نقل از هر شهری متغیر هست و تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می گیرد. ترکیه هم از جمله کشورهایی است که عواملی همچون ماهیت و نوع بسته، اندازه و وزن بسته، نحوه بسته بندی، گرفتن مجوز، نرخ ارز و عوارض گمرکی بر ارسال بار و حمل و نقل هوایی از فرودگاه استانبول و دیگر شهرهای ترکیه تاثیر می­گذارد.

جمع­ بندی

در این مقاله سعی کردیم مهمترین فرودگاه های بین المللی ترکیه را به شما معرفی کنیم.  هر کدام از فرودگاه استانبول، دارای ویژگی ها و خدماتی هستند که در این مقاله هر کدام را برای شما شرح دادیم و درباره آن ها توضیحاتی داده شد. شما نیز می توانید برای ارسال بار از ترکیه از این فرودگاه ها استفاده کنید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید فرودگاه مدنظر خود را به راحتی پیدا و انتخاب کنید.

اما بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که برای ارسال بار از یک شرکت حمل و نقل مشاوره بگیرید.  شما می توانید از کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، هر سوالی در زمینه ارسال بار، حمل و نقل، ترخیص کالا  دارید، بپرسید و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *