کشتی های پانامکس

معرفی کشتی های پانامکس / آشنایی با ویژگی ها و مزایای آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

در صنعت تجارت دریایی، کشتی ها ابزارهای بسیار مهمی هستند که به جا به جایی کالاها و محموله ها با سهولت بیش تری کمک می کند. کشتی ها انواع مختلفی دارند و ویژگی های هر کدام با یکدیگر متفاوت می باشد. برخی از کشتی ها برای حرکت در آبراه های خاص و ویژه ای طراحی شده اند. کانال پاناما مهم ترین مسیر تجاری جهان برای کشتی های بزرگ است که برای تجارت از طریق دریا بهتر است با این کانال آشنا باشید.

این کشتی ها که به کشتی های پانامکس معروف هستند بسیار پهن و بزرگ می باشند و معمولا برای ارسال بارهای بزرگ استفاده می شود.  این کشتی ها به دو نوع باری و قطعه ای تقسیم می شوند. این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را به معرفی کشتی های پاناماکس اختصاص داده ایم. اگر می خواهید در مورد این کشتی ها بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

آشنایی با کشتی های پانامکس
آشنایی با کشتی های پانامکس

معرفی کشتی های پانامکس

اگر از آن دسته از تاجران و بازرگانانی هستید که قصد ارسال بار به روش دریایی را دارید، کشتی های پانامکس، یکی از انواع کشتی هایی می باشد که امروزه مورد استفاده اکثر افراد قرار می گیرد و شما می توانید برای جا به جایی و ارسال کالا از این کشتی های استفاده کنید. کشتی پانامکس ویژگی و خصوصیات مختص به خود را دارد که باعث ایجاد تفاوت آن با سایر کشتی ها شده است. همانطور که گفته شد این کشتی های باری بسیار بزرگ هستند و  به صورت ویژه، برای عبور از کانال پاناما طراحی شده اند.

برای ارسال بار از طریق کشتی پانامکس، نیاز است یکسری قوانین و مقررات را به طور کامل و درست رعایت کنید تا در طول فرآیند ارسال کالا، مشکلی برای بار شما به وجود نیاید و بار شما در سلامت و امنیت کامل به مقصد برسد. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، سعی داریم ویژگی های کشتی پانامکس، نحوه بارگیری کالاها در این کشتی ها و مزایای استفاده از کشتی پانامکس را به شما معرفی کنیم. بنابراین؛ اگر قصد استفاده از این کشتی ها در روش حمل بار دریایی را دارید، با ما همراه باشید.

ویژگی های کشتی پانامکس
ویژگی های کشتی پانامکس

ویژگی کشتی های پانامکس

در این بخش از مقاله، به ویژگی و خصوصیات کشتی های پانامکس می پردازیم. این کشتی ها از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند به طوری که  طول و عرض برخی از آنها به 275 و 32 متر می رسد. از آنجایی که این کشتی ها بسیار بزرگ تر از کشتی های معمولی هستند، انتخاب ایده آلی برای حمل و نقل برخی مواد مانند زغال سنگ و غلات هستند. همچنین با توجه به اندازه بزرگ این کشتی ها، می توانید برای حمل بارهای بزرگ تجاری نیز استفاده کنید.

 با وجود این واقعیت که اکثر کشتی های پاناماکس از نظر اندازه بزرگ هستند، برخی از مدل ها از ظرفیت بسیار کمی ساخته شده اند که معمولاً نمی توان از آن ها برای حمل یا جا به جایی مقادیر زیادی کالا استفاده کرد. اساساً هدف از ساخت کشتی های پاناماکس انجام خدمات باری مرتبط با محصولات مختلف از طریق حمل و نقل دریایی است. با این حال، حمل و نقل بار با استفاده از کشتی هایی که بار یا مواد فله را حمل می کنند، رایج تر است. شما می توانید برای آگاهی از ظرفیت این کشتی ها با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل فرمایید.

به عنوان مثال محصولات فولادی، کودهای شیمیایی، محصولات جنگلی و غیره را می توان در این کشتی ها حمل کرد. جدیدترین مدل های کشتی پاناماکس در حال حاضر شامل کشتی های نئوپانامکس به طول 366 متر و عرض 49 متر می باشد. این مدل بالاترین ظرفیت را دارد که می توانید با توجه به اندازه و حجم کالا، این کشتی را انتخاب کنید.

بارگیری کالا در کشتی های پانامکس چگونه است؟

از آنجایی که امروزه استفاده از کشتی های پانامکس رایج شده است، دانستن نحوه بارگیری کالا در این کشتی ها نیز یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هنگامی که کالا یا محصولات توسط کشتی پاناماکس حمل می شود، کارشناسان مربوطه، طبق قوانین و مقررات بین المللی عمل خواهند کرد و مسئولیت مدیریت، نگهداری و بارگیری کشتی را بر عهده دارند. عملیات بارگیری در چند روز و به صورت متوالی انجام می شود، بنابراین انجام همه کارها در یک روز سخت و حتی غیرممکن می باشد.

کشتی های پاناماکس به دو صورت تطبیقی ​​و غیر تطبیقی ​​طراحی و ساخته می شود که امکان استفاده از هر دو این طرح ها برای شما وجود دارد. کشتی ‌های بدون دنده به سلاح ‌ها و تجهیزات خودکار وابسته هستند، اما برای این نوع دنده، کشتی ها به ‌جای هرگونه تجهیزات، جرثقیل دارد. وجود این جرثقیل ها نصب آن را آسان می کند. در نتیجه، محصول به راحتی بارگیری می شود و می توان آن را در هر جایی ارسال کرد. برای آشنایی به نحوه بارگیری کالا در کشتی پانامکس، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در ارتباط باشید.

نحوه بارگیری کالا در کشتی های پانامکس
نحوه بارگیری کالا در کشتی های پانامکس

مهمترین مزایای کشتی های پانامکس

کشتی های پانامکس که جزو یکی از حمل کننده های بزرگ می باشد در اندازه های مختلف ساخته می شوند و به دنیای تجارت دریایی عرضه می شوند. از این رو، می توانید از آن برای ارسال بارهای بزرگ استفاده کنید. برای اولین بار شرکت های کشتیرانی شروع به ساخت و تولید این کشتی ها کردند. چند سال بعد، صنایع اقتصادی شروع به طراحی و ساخت این ابزار مهم برای تجارت از طریق دریا کردند.

در نهایت، کشتی های پانامکس در حال حاضر برخی از مهم ترین کشتی های مورد استفاده در صنعت حمل و نقل دریایی هستن و مورد توجه اکثر بازرگانان و تاجران قرار گرفته است. از ویژگی های مثبت این قایق ها می توان به دوام بسیار بالا، استحکام زیاد، ظرفیت بالا، ایمنی قابل قبول و موارد دیگر اشاره کرد. برای اطلاع از مزیت ها و معایب استفاده از کشتی پانامکس، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

این ویژگی ها باعث شده تا تجار، بازرگانان و دست اندرکاران حوزه واردات و صادرات کالا ها اهمیت ویژه ای به این کشتی ها بدهند. لازم به ذکر است در حال حاضر 21 درصد سفر های دریایی با حمل و نقل فله با این کشتی ها انجام می شود. کره جنوبی بیشترین سهم را در تولید کشتی های پاناماکس دارد. کشورهایی مانند یونان، ژاپن، چین و سایر کشورهای آسیایی نیز کشتی‌ های بزرگ و کشتی ‌های پاناماکس تولید می‌کنند، بنابراین بیشتر تولید در بین چندین قاره متعلق به قاره آسیا است.

مزایای استفاده کشتی های پانامکس
مزایای استفاده کشتی های پانامکس

جمع بندی

در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به معرفی کشتی های پانامکس پرداختیم. یکی از بزرگترین کشتی هایی که امروزه می توانید برای ارسال بار از آن استفاده کنید. کشتی پانامکس است. این کشتی ها اندازه ای بزرگتر از کشتی های معمولی را دارند. همچنین در رابطه با مزیت ها و نحوه بارگیری کالا در این کشتی ها را به شما عزیزان توضیح دادیم. اما نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، این است که قبل از ارسال کالا بهتر است راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس دریافت کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات متنوعی را به شما عزیزان در زمینه هایی همچون ارسال بار دریایی، ارسال بار زمینی، ارسال بار هوایی، حمل درب به درب کالا، حمل بار ته لنجی، ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی و هزینه های مربوط به حمل و نقل ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با کشتی های پانامکس دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

کشتی پانامکس چیست؟

یکی از انواع کشتی هایی که بازرگانان می توانند در روش حمل بار دریایی از آن استفاده کنند، کشتی های پانامکس است. این کشتی ها نسبت به کشتی های معمولی اندازه نسبتا بزرگتری دارد و طول و عرض این کشتی ها به ترتیب 275 و 32 متر است. برای آشنایی با اقلامی که می توانید از طریق کشتی پانامکس جا به جا کنید، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

با استفاده از کشتی های پانامکس چه محصولاتی را می توان ارسال کرد؟

به وسیله کشتی های پانامکس، می توانید موادی همچون زغال سنگ، غلات، محصولات فولادی، کودهای شیمیایی و محولات جنگلی را جا به جا کنید.

بارگیری کالا در کشتی پانامکس چگونه انجام می شود؟

عملیات بارگیری کالا در این کشتی ها، در طی چند روز و به صورت متوالی انجام می شود. کالا در این کشتی ها به وسیله تجهیزات پیشرفته ای همانند جرثقیل ها بارگیری می شوند. برای بارگیری آسان و راحت تر، بهتر است این فرآیند را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بسپارید.

استفاده از کشتی پانامکس چه مزیت هایی دارد؟

از مزیت های این کشتی ها می توانیم به دوام بالا، استحکام بالا، ظرفیت بالا، ایمنی اشاره کنیم. همچنین از این کشتی ها در اندازه های مختلف و بزرگ ساخته می شود که امکان جا به جایی بار با وزن و اندازه بسیار زیاد را فراهم می کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x