کانتینر-۴۰-فوت-و-۲۰-فوت-و-موارد-استفاده-از-آن

کانتینر ۴۰ فوت و ۲۰ فوت و موارد استفاده از آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از بهترین روش های حمل و نقل که بسیار کاربرد دارد، روش حمل و نقل دریایی می باشد و از گذشته تاکنون بیشتر بازرگانان از این روش استفاده می کنند.در این محتوا از سایت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ما با کانتینر ۴۰ فوت و ۲۰ فوت همراه باشید.

آب های آزاد به یک کشور تعلق ندارند، به همین دلیل تعرفه ای برای حمل و نقل به آن ها داده نمی شود. در این روش کالاها توسط انواع کانتینر جا به جا می شوند که با توجه به نوع بار می تواند متفاوت باشد.

این روش دریایی بسیار کم هزینه می باشد. به همین دلیل سبب شده که انواع  کشتی  که بار با آن ها حمل می شود، از راه آب های آزاد بارهای‌ بازرگانان را جا به جا کنند. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد داریم که در مورد انواع کانتینر و تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت صحبت کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

کانتینر ۴۰ فوت و ۲۰ فوت

اندازه های مختلف یک کانتینر چقدر است؟

اندازه کانتینرها از ویژگی های اصلی و تعیین کننده می باشد که برای تاجران و بازرگانان مشخص می کند کدام کانتینر مناسب برای بار مورد نظرشان است. به طور معمول جنس انواع کانتینر آلومینیوم یا فولاد می باشد و هر کدام تفاوت هایی با یکدیگر دارند. معمولا کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در سایز آن ها می باشد. کانتینرهایی که جنس آن ها از فولاد ساخته شده است بسیار بزرگ تر هستند، بنابراین کالاهای بیشتری را در خود جای می دهند.

در این بین  کانتینرهای بیست فوتی بسیار پرکاربرد هستند که دارای اندازه های (طول 6.06 متری، عرض 2.44 متری، ارتفاع 2.59 متری) می باشد، اما کانتینرهای چهل فوتی که از لحاظ هزینه به صرفه تر هستند دارای اندازه های (طول 12.19 متری, عرض 2.44 متری، ارتفاع 2.59 متری) است و دو برابر کانتینر بیست فوتی گنجایش دارد.

کاربرد های کانتینر ۴۰ فوتی

از انواع کانتینرها می توان به کانتینرهای ۴۰ فوتی و ۲۰ فوتی اشاره کرد که در حوزه حمل و نقل دریایی، زمینی و گاهاً هوایی کاربردهای فراوانی دارند. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در ابعاد آن ها می باشد و هر کدام کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

از دلایلی که از کانتینر ۴۰ فوتی استفاده می شود می توان به مواردی همچون راحتی در جابجایی کالا و کاهش هزینه های حمل و نقل ، آمارگیری اجناس ، جلوگیری از سرقت ، اخذ راحت تر عوارض واردات کالا و کنترل بیشتر بر روی این امر ، جلوگیری از آسیب دیدن محصول در هنگام حمل و نقل ، حمل محصولات کشاورزی به صورت فله ای اشاره کرد.

 باید به این نکته نیز توجه داشت که گاهی برخی از کشورها در نوع ارتفاع کانتینر محدودیت دارند و هزینه های بیشتری بابت آن دریافت می کنند. کاربرد دیگر این نوع کانتینرها  استفاده به عنوان انبار در کارخانه ها و کارگاه ها می باشد زیرا  بدنه قوی و غیر قابل نفوذ ی دارند و برای قرار دادن انواع محصولات و کالاها  بسیار مناسب می باشد.

کاربرد های کانتینر ۲۰ فوتی

از دیگر انواع کانتینر می توان کانتینر ۲۰ فوتی را نام برد. این بارگنج فولادی بطول 6 متر و عرض 2.4 متر با ارتفاع 2.75 متر است که کاربرد های فراوانی دارد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در ابعاد آن ها می باشد که هر کدام با توجه به نوع بار کاربردهای جداگانه ای دارند. کانتینر های ۲۰ فوتی بعد از این که در حوزه حمل و نقل بسیار مورد استفاده قرار گرفت، به عنوان انبار نیز از آن بهره می برند.

 از دلایلی که از این کانتینر استفاده می شود می توان به مواردی مانند ابعاد مناسب ، امکانات ضد سرقت و گرد و غبار بودن این نوع کانتینر اشاره کرد که سبب شده در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. حتی گاهی ممکن است از آن برای راه اندازی فروشگاه یا کیوسک های خدماتی  و یا به عنوان یک سازه سکونتی استفاده کنند.

تفاوت بین کانتینر ۴۰ فوت و ۲۰ فوت

در حوزه حمل و نقل انواع کانتینر مورد استفاده قرار می گیرد که در این بین کانتینر های ۲۰ و ۴۰ فوت بیشترین کاربرد را دارند. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در ابعاد و سایز آن ها می باشد. معمولا کانتینرهای ۲۰ فوتی نسبت به کانتینرهای ۴۰ فوتی بیشتر به کار تاجران می آید. کانتینر های ۴۰ فوتی دو برابر کانتینرهای ۲۰ فوتی گنجایش دارند که بسته به نوع و اندازه بار انتخاب می شوند.

همان طور که گفته شد کانتینرهای ۲۰ فوتی به دلیل حجم کمتری که نسبت به بارگنج های ۴۰ فوتی دارند، روند بارگیری محصولات و تخلیه آن ها با سرعت بیشتر انجام می شود.  ظرفیت قابل استفاده در کانتینر ۴۰ فوتی 67.7 متر مکعب است اما ظرفیت کانتینر ۲۰ فوتی 32.6 متر مکعب است که از تفاوت های بارز این دو کانتینر می باشد.

مزایای استفاده از کانتینر

انواع کانتینر مزایای  متنوعی هم دارند. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در این است که کانتینرهای ۲۰ فوت مزایای بیشتری نسبت به کانتینرهای ۴۰ فوت دارند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

  • بارگنج های 20 و 40 فوت ضد آب، گرد و خاک و اشعه های خورشید هستند، به همین خاطر کالاهای بارگذاری شده در آنها به بهترین شکل نگه داری می شود.
  • از قفل های خاصی در طراحی آن ها استفاده شده است، بنابراین از دیگر مزیت های آن می توان به ضد سرقت بودن اشاره کرد.
  • فرآیند بارگیری و تخلیه کالاها در بارگنج های 20 فوت از 40 فوت سریع می باشد اما کانتینرهای 40 فوت گنجایش بیشتری دارد.
  • دارای ابعاد خاصی هستند، به همین دلیل برای تبدیل به اتاقک، کافه، کیوسک و … بسیار مناسب هستند.
  • با استفاده از بارگنج 20 فوت می توان از فضای وسیله نقلیه به طور بهینه استفاده کرد.
  • در همه ی گوشه های کانتینر 20 و 40 فوت قسمت هایی برای وصل شدن قلاب جرثقیل موقع بارگیری و بستن آن روی کف تریلی درست شده است تا راحت به کمک این قسمت ها این جعبه های فلزی را جا به جا کرد.

جدول ابعاد کانتینر 20 و 40 فوت

ابعاد انواع کانتینر با توجه به ۲۰ فوت یا ۴۰ فوت بودن آن متفاوت است. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در ظرفیت و سایز آن ها است که هر دو  بر پایه سیستم امپریال اندازه گیری می شوند. در ادامه ابعاد داخلی و بیرونی کانتینرهای 20 و40 فوتی را شرح می دهیم:

جدول ابعاد کانتینر 40 فوت

ابعاد بیرونی(برحسب متر)12.19 متر طول2.44 متر عرض2.59 متر ارتفاع
ابعاد بیرونی(برحسب فوت)40 اینچ طول8 اینچ عرض8.6 اینچ ارتفاع
ابعاد داخلی(برحسب متر)12.025 متر طول2.352 متر عرض2.393 متر ارتفاع
ابعاد داخلی(برحسب فوت)39.6 اینچ طول7.9 اینچ عرض7.10 اینچ ارتفاع

جدول ابعاد کانتینر 20 فوت

ابعاد بیرونی(برحسب متر) 6.10 متر طول2.44 متر عرض2.59 متر ارتفاع
ابعاد بیرونی(برحسب فوت)20 اینچ طول8 اینچ عرض8.6 اینچ ارتفاع
ابعاد داخلی(برحسب متر)5.898 متر طول2.352 متر عرض2.393 متر ارتفاع
ابعاد داخلی(برحسب فوت)19.4 اینچ طول7.9 اینچ عرض7.10 اینچ ارتفاع

هزینه اجاره یا خرید کانتینر چقدر است؟

هزینه انواع کانتینر بستگی به نوع و ابعاد کانتینر، وزن بار، نوع کالا، نوع قرارداد و فاصله بین مبدا تا مقصد دارد. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت می تواند بر روی قیمت آن ها نیز تاثیر گزار باشد. بنابراین در هنگام اجاره یا خرید کانتینر لازم است تمام شرایط را در نظر گرفت. عزیزانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه های کانتینر های مختلف با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل فرمایند و از دانش و تخصص تیم شرکت نهایت استفاده را ببرند.

کانتینرها در صنعت حمل و نقل چگونه مورد استفاده قرار می گیرند؟

در صنعت حمل و نقل انواع کانتینر مورد استفاده قرار می گیرد. اما باید توجه داشت که چه روشی را برای حمل بار به صورت دریایی انتخاب می شود. به طور معمول در روش دریایی با توجه به نوع بار از کانتینرهای ۲۰ فوت و یا کانتینرهای ۴۰ فوت استفاده می شود ولی در حمل بارهای فله ای و بارهایی که به مایعات و گازها ارتباط دارد شرایط مخصوصی در نظر گرفته شده است.

تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت فقط در اندازه و نوع بار می باشد. به طور کلی در صنعت حمل و نقل یا از کانتینر اشتراکی (LCL) و یا کانتینر دربستی (FCL) استفاده می شود. اگر بار به اندازه ای باشد که کل فضای کانتینر را پر نکند تجار از روش LCL استفاده خواهند کرد. اما اگر بار به اندازه ای باشد که کل گنجایش کانتینر را پر کند روش حمل FCL بهترین گزینه خواهد بود.

کدام نوع کانتینرها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؟

انواع کانتینر را با توجه به نوع و سایز آن تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال کانتینرهای ۲۰ فوتی از ۴۰ فوتی گنجایش کمتری دارند که صاحب بار باید با توجه به نوع بار خود آن ها را انتخاب کند. تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در اندازه آن ها می باشد و این دو نوع کانتینر از پرکاربردترین نوع کانتینرها هستند.

از لحاظ بار کانتینرهای حمل کالاهای خشک، کانتینرهای یخچالی، کانتینرهای دارای پهلوی باز، کانتینرهای بدون سقف، کانتینرهای مورد استفاده برای حمل خودرو، کانتینرهای دارای مخزن، کانتینرهای تهویه دار، کانتینرهای حرارتی، کانتینرهای تاشو و کانتینرهای حمل حیوانات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام با توجه به ظرفیت در دسته های ۲۰ و ۴۰ فوتی قرار دارند.

سوالات متداول

تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در چیست؟

اصلی ترین تفاوت این دو نوع کانتینر با یکدیگر در اندازه و سایز آن ها می باشد، در واقع کانتینرهای ۴۰ فوتی نسبت به ۲۰ فوت بسیار بزرگتر هستند.

کانتینرهای پر کاربرد کدامند؟

کانتینرهای حمل کالاهای خشک،  یخچالی، کانتینرهای دارای پهلوی باز،  بدون سقف، کانتینرهای مورد استفاده برای حمل خودرو،  دارای مخزن،  تهویه دار، حرارتی، تاشو و کانتینرهای حمل حیوانات از بارگنج های پرکاربرد محسوب می شوند.

استفاده از کانتینر چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از انواع کانتینر دارای مزایایی همچون، صرفه جویی در هزینه، ضد سرقت بودن، تسریع در تخلیه و بارگیری را به همراه دارد.

روش های استفاده از کانتینر در حمل دریایی کدامند؟

کانتینرها در صنعت حمل و نقل دریایی به دو روش FCL و LCL استفاده می شوند که با توجه به نوع بار انتخاب می شود.

جمع بندی

از ابزار های پرکاربرد در حوزه حمل و نقل کانتینر می باشد و در همه ی روش های حمل، اعم از حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی و گاهاً حمل و نقل هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع کانتینر می توان به کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوتی اشاره کرد که هر کدام بسته به نوع بار کاربرد جداگانه ای دارد.

تفاوت کانتینر 20 و 40 فوت در ابعاد آن ها می باشد، به طور کلی استفاده از هر نوع از این بارگنج ها فرآیند جا به جایی کالا را راحت کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند. بنابراین باید با توجه به نوع بار کانتینر انتخاب کرد، تا احتمال آسیب رسیدن به بار به کمترین میزان برسد. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x