همه-آنچه-که-لازم-است-درباره-کانتینر-بی-سقف-بدانید!

همه آنچه که لازم است درباره کانتینر بی سقف بدانید!

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

امروزه از کانتینرها به ویژه کانتینر بی سقف، نه تنها برای حمل و نقل کالا استفاده می شود، بلکه برای مصارف مختلفی از جمله ساخت ساختمان های پیش ساخته، انبارها، فضاهای کاری و … استفاده می شود.

کانتینر اپن تاپ نوعی بارگنج بدون سقف است که در دو نوع روباز، کارخانه ای و دست ساز تولید می شود. همانطور که می دانید از این تجهیزات محبوب برای حمل بارهای سنگین استفاده می شود که به دلیل سنگینی بار و یا ابعاد بزرگ آن از طریق سقف با جرثقیل بارگیری می شود. بسیاری از بازرگانان برای ارسال بار، نیاز به داشتن اطلاعات کافی در رابطه با کانتینر بی سقف دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع از کانتینر ها آشنا کنیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید.

معرفی کانتینر بی سقف

یکی از انواع کانتینرها، کانتینر بی سقف (کانتینر اپن تاپ) نام دارد. این سازه برای حمل و نقل کالاهای سنگین در نظر گرفته شده است که به دلیل وزن زیاد کالا و یا ابعاد بزرگ آن باید توسط جرثقیل از سقف یک کانتینر روباز بارگیری شود. یکی برای حمل و نقل زمینی یا به عنوان انبار در ایستگاه یا سوله و دیگری برای حمل و نقل دریایی استفاده می شود.

این نوع کانتینر در دو اندازه 20 و 40 فوت در بازار عرضه می شود که می توانید با توجه به بسته ارسالی، هر کدام از این کانتینر ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کانتینر بی سقف، با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تماس بگیرید.

مشخصات کانتینر بی سقف

همان طور که در بخش قبل هم به آن اشاره کردیم، کانتینر بی سقف، مانند سایر بارگنج ها که قبلا ذکر کردیم، در اندازه های 20 و 40 فوت (12 یا 6 متری) هستند؛ هر کدام از کانتینر های 20 و 40 فوت دارای مشخصات فنی هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

مشخصاتکانتینر اپن تاپ 20 فوتکانتینر اپن تاپ 40 فوت
طول داخلی5.912.036
عرض داخلی2.3112.35
ارتفاع داخلی2.352.35
عرض درب2.282.35
ارتفاع درب2.1842.274
فضای داخلی32.23 مترمکعب65.5 مترمکعب
حداکثر طرفیت بار21600 کیلوگرم26630 کیلوگرم

لیست انواع کانتینر اپن تاپ

کانتینر بی سقف در دو نوع 20 فوتی و 40 فوتی تولید می شوند که هر دو برای نگهداری و حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه هر کدام از این دو نوع کانتینرها را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

کانتینرهای بدون سقف 20 فوتی

یکی از انواع کانتینرهای بدون سقف، کانتینر های 20 فوتی می باشد که دارای وزنی بین 2400 کیلوگرم است و از این نوع دستگاه برای حمل کالا استفاده می شود. به دلیل سهولت جا به جایی محموله، کانتینر روباز در بین تجار بسیار محبوب می باشد. کانتینرهای رو باز 20 فوتی با کشتی، کامیون و ریل حمل می شوند.

کانتینرهای بدون سقف 40 فوتی

کانتینر اپن تاپ 40 فوتی دارای ابعاد 12*2.5 می باشد که یکی از پرطرفدارترین ابعاد می باشد و در زمینه حمل و نقل کالا از طریق دریا و خشکی کاربرد فراوانی دارد. هنگامی که از چنین بارگنج بزرگی استفاده می شود، یکپارچگی محصول بیشتر می شود و محموله بیشتری می تواند حمل شود. اندازه این ظرف برای قرار دادن در کف تریلی ایده آل است و محدودیتی در طول، عرض و ارتفاع ایجاد نمی کند.

هر 8 گوشه کانتینر روباز 40 فوتی دارای مکانی برای اتصال قلاب جرثقیل در حین بارگیری و یک توقف به کف تریلر است که به راحتی می توان از این قسمت ها جابجا شد و در حین حمل و نقل کانتینر در جای خود قرار داد. این ورق ها به طور مداوم با استفاده از اتصال پیشرفته به یکدیگر جوش داده می شوند و برای مقاومت در برابر زنگ زدگی پوشش رنگ می شوند. این ورق ها معمولاً با نوارهای بالایی جوش داده می شوند و برای جلوگیری از خوردگی پوشش رنگ خواهند شد.

ویژگی های کانتینر بی سقف

کانتینر بی سقف، مانند سایر بارگنج ها که قبلا درباره آن ها صحبت کردیم، در اندازه های 20 و 40 فوت (12 یا 6 متری) طراحی و ساخته شده اند. عمدتا برای انتقال كالاهاي سنگين، حجيم و با طول زياد از کانتینرهای بدون سقف استفاده می شود، بارگیری کالاهای این نوع از پشت بام و با استفاده از تجهیزات ویژه مانند جرثقیل انجام می شود و از برزنت های مخصوص برای پوشاندن کالا استفاده خواهد شد تا کالا از عوامل خارجی در امان بماند. استفاده از برزنت برای پوشش سقف سبب شده است که به بارگنج چادری نیز معروف شوند. در نهایت اصطلاح کلی این نوع از کانتینر، Open Top است.

کابرد کانتینر اپن تاپ

در خصوص بررسی انواع کانتینر بی سقف و موارد استفاده از آن ها باید اشاره کرد که این دستگاه ها با توجه به ویژگی های خود در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی به شمار می روند. برخی از آنها امروزه برای مصارف ویلایی و مغازه ای دیده می شوند که نشان از کیفیت و کارایی بسیار بالای این محصولات دارد. در مورد بارگنج روباز باید گفت که در 2 حالت قابل استفاده هستند:

  • استفاده از کانتینر اپن تاپ برای حمل بار زمینی یا به ‌عنوان انبار در سوله: این روزها ذخیره‌سازی محصولات با چالش ‌های فراوان، اما راه‌حل‌ های کمی تبدیل شده است. در این میان بدون شک یکی از بهترین راه حل ها استفاده از کانتینر روباز است. با استفاده از نمونه های Open Top فضای خود  و دامنه دسترسی را گسترش می دهید و محصولات با کیفیت بالا را ذخیره می کنید.
  • استفاده از کانتینر روباز در صنایع دریایی الزامی است: در این صورت محموله باید با چادر مخصوص با شرایط صحیح طراحی شده باشد، با ایجاد محل مخصوص برای پوشاندن چادر روی جعبه، محصولات داخل آن در فصل بارندگی آسیب نمی بینند. اطلاعات دیگری وجود دارد که ما به آن نوع دستی می گوییم. با این نوع بارگنج سقف دار را انتخاب می کنیم و با استفاده از کمپرسور هوا سقف آن را برمی داریم. اگرچه نمی توان این روش را برای تحویل بین المللی تضمین کرد، اما در موسسات خصوصی مانند انبارها مفید و به طور گسترده استفاده می شود. گاهی اوقات می توان یک کانتینر باز را بدون هیچ مشکلی روی آخرین طبقه بار قرار داد.

مزایای استفاده از کانتینر بی سقف

کانتینر بی سقف، با توجه به کاربردهایی که دارد دارای یکسری مزایا می باشد که در ادامه این مزیت ها را با هم بررسی می کنیم:

  • با استفاده از این نوع بارگنج، ایمنی محصول حفظ شده و خساراتی نظیر شکستگی و … به کمترین میزان می رسد. بحث امنیت یکی از دغدغه های اصلی در مورد کانتینرها است. در طراحی بارگنج روباز سعی شده میزان آسیب به حداقل برسد و با درصد بالایی از ایمنی کالا اطمینان حاصل شود.
  • هزینه بسته بندی و جابجایی به یک نقطه بسیار معقول کاهش می یابد. همیشه یک عامل اقتصادی در حمل و نقل وجود دارد. OPEN TOP CONTAINER   یکی از ابزارهایی است که تا حد زیادی یک توجیه اقتصادی ایجاد می کند. تجربه نشان می دهد که استفاده از بارگنج رو باز می تواند هزینه های مصرفی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • با کمک کانتینر رو باز می توان کالا و محموله را به صورت همزمان و بسیار آسان جابه جا کرد. این یکی از ویژگی هایی است که تأثیر مثبت زیادی بر زمان بارگذاری دارد. طبیعتاً زمان شارژ کاهش می یابد، در نتیجه پول کمتری خرج می شود و رضایت مشتری افزایش می یابد.
  • ظروف روباز از مواد درجه یک ساخته شده اند و از دوام بالایی برخوردار هستند که بدون شک یکی از مهم ترین ویژگی های ظرف می باشد. استفاده از متریال مناسب ایمنی و استحکام را افزایش می دهد که عمر مواد را تضمین می کند و خیال مشتری را راحت می کند.

سوالات متداول

منظور از کانتینر بی سقف چیست؟

کانتینر اپن تاپ، جزء کانتینرهایی هستند که برای حمل کالاهای بسیار سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از این کانتینر ها در حمل و نقل زمینی و دریایی استفاده می شود.

چند نوع کانتینر بدون سقف وجود دارد؟

در حالت کلی کانتینرهای اپن تاپ در دو اندازه 20 و 40 فوتی هستند که هر کدام از این اندازه ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که می توانید با توجه به بسته بندی کالای خود، هر کدام از این کانتینرها را انتخاب کنید.

کاربرد کانتینر اپن تاپ در چه زمینه هایی است؟

معمولا از کانتینرهای بدون سقف یا اپن تاپ برای حمل بار به صورت زمینی، دریایی و نگهداری بار در سوله استفاده می شود. استفاده از این نوع کانتینر ها، حمل و نقل بار و نگهداری آن را برای شما آسان می کند.

استفاده از کانتینر بدون سقف چه مزیت هایی را به همراه دارد؟

از مزیت های استفاده از کانتینر اپن تاپ می توانیم به ایمنی بار، هزینه کم حمل و نقل، جابه جایی راحت تر و دوام و مقاوم بودن کانتینر ها اشاره کنیم که سبب می شود امروزه اکثر افراد برای حمل کالا از این نوع کانتینر استفاده کنند.

جمع بندی

اگر جزء بازرگانانی هستید که مشغول به کسب و کار تجارت و صادرات و واردات می باشید، قطعا اسم کانتینر بی سقف را شنیده اید. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با کانتینر اپن تاپ، می تواند کمک بسیار زیادی به شما در زمینه حمل و نقل کالاهای سنگین کند.

کانتینر اپن تاپ، دارای یکسری ویژگی ها، مزایا، کاربردها می باشد که در این مقاله در رابطه با این موارد به طور مفصل صحبت کردیم. اما همانطور که می دانید، دریافت مشاوره و راهنمایی از یک شرکت حمل و نقل معتبر، می تواند کمک بسیار شایانی در این زمینه به شما کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، در زمینه بسته بندی، ترخیص کالا، تشریفات گمرکی، انبارداری، ارسال بار دریایی و زمینی و هوایی، حمل و نقل، هزینه های مربوط به حمل و نقل و… خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با کانتینر بی سقف دارید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x