کانتینر

مشخصات کانتینر بغل بازشو

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

 مقدمه

برای مدت طولانی استفاده از کانتینرهای کناری باز بسیار رایج بوده است و هر روز شاهد طیف وسیعی از تولید و توزیع هستیم. یکی از جدیدترین مدل های این نوع بارگنج دارای کناره های باز و رویه باز کانتینر بغل بازشو است. اگرچه طراحی کلاسیک کانتینر اپن ساید با اکثر نیازهای صنعت حمل و نقل مطابقت دارد.

اما با چند تغییر جزئی، می توانید انواع کانتینر سفارشی ایجاد کنید که برای برنامه های خاص استفاده می شوند. اگر سوالی در رابطه با این نوع بارگنج دارید تا انتهای مقاله همراه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید. در ادامه مقاله در رابطه با مشخصات کانتینر بغل بازشو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 معرفی کانتینر بغل بازشو

بارگنج ها یکی از پرطرفدارترین ابزارهای حمل و نقل کالا به حساب می آیند که نمونه های مختلفی از تولید آن را دیده اید. از مدرن ترین مدل ها می توان به اپن ساید و اپن تاپ اشاره کرد. مشخصات کانتینر بغل بازشواساساً مانند بارگنج های استاندارد 6 متری و 12 متری هستند.

اما با این تفاوت که در قسمت بلند کانتینر دربی تعبیه شده که قابلیت باز و بسته شدن دارد. وجود این ویژگی در کانتینر اپن ساید امکان استفاده در مکان های مختلف را می دهد و کاربردهای گسترده ای دارد. بنابراین جعبه های باز طراحی منحصر به فرد و جذابی دارند. معمولاً در مکان هایی که نیاز به یک بارگنج ثابت است استفاده می شود. درب تعبیه شده در بارگنج کناری می تواند دهانه دیوار را به طور کامل یا جزئی بپوشاند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

مشخصات کانتینر بغل بازشو

همانطور که کمی قبل تر به شما عزیزان توضیح دادیم، کانتینر اپن ساید از مدرن ترین وسایل برای بسته بندی کالا و اجناس است که می توانید از آن استفاده کنید. این کانتینر ویژگی ها و مشخصاتی دارد که باعث ایجاد تفاوت آن با سایر موارد می شود. یکی از مشخصات کانتینر بغل بازشو طراحی جذاب و زیبای آن است که باعث ایجاد محبوبیت میان مصرف کنندگان شده است.

 یکی دیگر از مشخصات کانتینر بغل بازشو این است که زمانی که شما نیاز به یک بارگنج در مکانی ثابت دارید می توانید از این کانتینر استفاده کنید. همانطور که در دیوارهای بلند بارگنج درب هایی وجود دارد. درب های نصب شده در جعبه های باز می توانند به طور کامل یا جزئی پوشیده شوند که این ویژگی یکی دیگر از مشخصات کانتینر بغل بازشو می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کانتینر اپن ساید، می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

از آنجایی که کانتینرهای بغل بازشو به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، باید در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته شوند. کانتینرهای اپن ساید 20 فوت و 40 فوت به دلیل سهولت استفاده از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

ارتفاع استاندارد این نوع کانتینر 2.58 متر (معادل 8 فوت و 6 اینچ) می باشد. اما در صورت نیاز به ارتفاع بالاتر، بهتر است از جعبه های (Hicube) در حدود یک فوت یا 30 سانتی متر بالاتر از جعبه های ارتفاع بلند هستند، استفاده کنید.

لیست انواع کانتینر اپن ساید (بغل بازشو)

کانتینرهای بغل بازشو انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. این محصولات به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام کاربردهای خاصی دارند که در ادامه مشخصات کانتینر بغل بازشو بررسی می کنیم.

کانتینرهای بغل بازشو با دو درب

این نوع کانتینر بغل بازشو دارای دو درب است که به دیواره بلند خود متصل می شود؛ اما همه دیوارها با درب پوشانده نمی شوند. از این کانتینر اپن ساید برای حمل اجسام کوچک نیز می توانید استفاده کنید.

کانتینرهای بغل بازشو با چهار درب

در طراحی این نوع بارگنج از چهار درب استفاده شده است. این چهار درب که به صورت جفت به هم متصل شده اند، تمام دیوار بلند سازه را در بر می گیرند. این نوع طراحی مزایای خود را در حمل و نقل اجسام بزرگ نشان می دهد، زیرا در برخی موارد درب های نصب شده در نوع اول مانعی برای بارگیری اجسام هستند.

کانتینرهای بغل بازشو چادری

این نوع کانتینر منحصر به فرد برخلاف دو مدل قبلی از دیواره های طولی درب برخوردار نیستند، به طور کلی دیواره های طولی بارگنج برداشته شده و به جای آن از چادرهای برزنتی و قلاب های بسیار محکم برای تثبیت محتویات بارگنج استفاده می شود.

ویژگی های کانتینر اپن ساید

هر کانتینر برای خودش ویژگی و خصوصیاتی دارد.کانتینرهای بغل بازشو نیز مانند سایر انواع ظروف دارای ویژگی های خاصی هستند که به اختصار به برخی از مشخصات کانتینر بغل بازشو اشاره می کنیم. 

  • بارگیری و شمارش در این بارگنج ها سریع است.
  • اگرچه دیواره های بارگنج به شکل درب هستند، اما طوری طراحی شده اند که آب نتواند به آن نفوذ کند.
  • برخورداری از قفل جعبه ای
  • به راحتی می توان از لیفتراک برای برای تخلیه بار موجود در آن استفاده کرد.
  • درب کناری تا 270 درجه باز می شود.
  • کف این بارگنج ها نیز از تخته سه لا می باشد.

 کاربرد کانتینر اپن ساید

اگرچه مشخصات کانتینر بغل بازشو از نظر طراحی و ساخت با نمونه های کلاسیک متفاوت است، اما این تفاوت به معنای غیرضروری یا بی استفاده بودن آنها نیست. امروزه از جعبه های روباز در مغازه ها، مراکز خدماتی، فضاهای رستوران و … استفاده می شود. اما استفاده رایج از این محصولات را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • انبار: وجود درها در دیوار طولی بر سرعت بارگیری یا تخلیه کالا تأثیر زیادی دارد. همچنین در طراحی درب کانتینر بازشو از بهترین و مطمئن ترین قفل ممکن استفاده شده است. این اقلام این نوع پیشخوان را به مکانی ایده آل برای نگهداری وسایل ریز و درشت تبدیل می کند.
  • حمل و نقل: همانطور که گفته شد سرعت بارگیری و تخلیه کانتینر روباز بیشتر از نوع کلاسیک آن است و به همین دلیل برای حمل و نقل دریایی و وسیع استفاده می شود.
  • تبدیل: کانتینر اپن ساید علاوه بر حمل و نقل و نگهداری، کاربردهای دیگری نیز دارند. همانطور که گفته شد در برخی موارد ظروف روباز دیواره های طولی ندارند. بنابراین می توان شکاف های این دیوارها را با شیشه یا مواد دیگر مانند کرکره پر کرد و از بارگنج به عنوان اتاق، کافه، غرفه و … استفاده کرد.

 مزایای استفاده از کانتینر اپن ساید

همانطور که قبلا ذکر شد، تفاوت بین کانتینر باز و کانتینر جانبی معمولی وجود یا عدم وجود درب های نصب شده بر روی دیوارهای عمودی است. این تفاوت در مشخصات کانتینر بغل بازشو استفاده از آن را مفیدتر می کند. در ادامه به برخی از این مزیت ها خواهیم پرداخت.

سرعت بالای بارگیری و حمل و نقل

رایج ترین کانتینر در سمت باز، کانتینر حمل و نقل بزرگ است. با توجه به تعداد زیاد محصولات و زمان بر بودن بارگیری و تخلیه آنها، انجام این کار به خوبی و انجام حداقل ها برای جلوگیری از تاخیر و یا سرعت بخشیدن به فرآیند بسیار مهم است. از سوی دیگر، اگر از کانتینر روباز با دیواره های باز استفاده می کنید، می توانید از تجهیزات سریع تری مانند لیفتراک و پالت برای بارگیری و تخلیه کانتینر استفاده کنید. این به تنهایی به تسریع روند کمک می کند.

امکان استقرار محصولات بزرگ

محصولات زیادی وجود دارد که نمی توان آنها را در ظروف با درهای معمولی قرار داد یا بسیار دشوار است. در این موارد می توان این اقلام را با استفاده از ظروف کنار باز بسته بندی کرد.

دسترسی خوب به کالاها

در بارگنج کلاسیک با درب کوچک، پس از قرار دادن تمامی کالاها، در صورت نیاز به کالای بارگیری شده در ابتدا، باید کانتینر را کاملا خالی کنید تا به کالای مورد نظر دسترسی داشته باشید. اما اگر در یک کانتینر اپن ساید بارگیری کنید، می توانید به سرعت به همه موارد دسترسی داشته باشید.

امکان استفاده کارآمدتر از فضا

چند وقت پیش گفته می شد که مهمترین کاربرد و ظاهر جعبه های بازشو تبدیل آنها به رستوران، اتاق، اداره و رستوران است. یکی از مزایای استفاده از کانتینرهای باز، قابلیت بهینه سازی پارتیشن بندی و استفاده از کانتینر است. به عنوان مثال، یک قسمت را می توان برای یک کافه و دیگری را برای یک رستوران اختصاص داد.

سوالات متداول

انواع کانتینرهای بغل بازشو کدام اند؟

 کانتینرهای بغل بازشو انواع مختلفی دارد. در حالت کلی این کانتینر به سه دسته تقسیم می شود که عبارت است از کانتینر دو درب، چهار درب و کانتینر چادری که هریک ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

کاربرد کانتینر اپن ساید چیست؟

 کانتینرهای بغل بازشو کاربردهای متنوعی دارند؛ که از جمله این موارد می توانیم به تبدیل شدن به مکانی برای نگهداری، حمل و نقل سریع و همچنین تبدیل به بارگنجی که بتوان از آن ها استفاده اشاره کنیم.

مزیت های استفاده از کانتینر اپن ساید چیست؟

از مزیت های استفاده از کانتینرهای بغل بازشو می توانیم به سرعت بالا در جابه جایی کالا، امکان استقرار محصولات بزرگ، دسترسی بهتر به کالاها و امکان استفاده بهینه از فضا اشاره کنیم.

کانتینرهای بغل بازشو چه ویژگی هایی دارد؟

 از ویژگی هایی که می توانیم برای کانتینر های اپن ساید اشاره کنیم شامل بارگیری و شمارش سریع در یک کانتینر بازشو، درب جانبی تا 270 درجه باز می شود و کف بارگنج اپن ساید از جنس تخته 3 لایه ساخته شده است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی و مشخصات کانتینر بغل بازشو می توانید با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، تماس بگیرید.

 جمع بندی 

در این مقاله سعی داشتیم شما را با مشخصات کانتینر بغل بازشو آشنا کنیم. زمانی که شما در یک مکانی نیاز به بارگنجی دارید که بخواهید به صورت ثابت از آن استفاده کنید، کانتینر اپن ساید یا بغل بازشو، مناسب ترین کانتینر برای شماست. کانتینر های بغل بازشو مشخصات مخصوص به خود را دارد که باعث ایجاد تفاوت در بین کانتینرهای دیگر شده است.

کانیتنرهای اپن ساید، انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. اما مهمترین مسئله ای که برای ارسال بار باید به آن توجه کنید نحوه بسته بندی بار است. برای اینکه بتوانید کالای خود را به صورت ایمن جابه جا کنید بهتر است از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به شما عزیزان خدمات مختلفی را در زمینه تشریفات گمرکی، بسته بندی بار، انتقال بار به فرودگاه، حمل بار ته لنجی، حمل بار دریایی و … ارائه می دهد. همچنین اگر سوالی در رابطه با کانتینر اپن ساید دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x