کدام-کالاها-محبوبیت-بیشتری-برای-واردات-دارند؟

کدام کالاها محبوبیت بیشتری برای واردات دارند؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

 مقدمه

با پیشرفت علم و فناوری در کل جهان، این امکان فراهم شده است که همه ی خرده فروشان به تولید کنندگان و فروشندگان بین المللی در زمینه های مختلف و کالاهای متنوع آن ها دسترسی پیدا کنند. از این جهت ممکن است که تاجران و بازرگانان در زمینه واردات کالا ابهاماتی داشته باشند.

از مهم ترین مسائلی که در زمینه تجارت باید به آن توجه بسیار داشت می توان به دو مورد زمان و هزینه کالا اشاره کرد. بنابراین با توجه به این که در بازارهای بین المللی این امکان فراهم شده است که به صورت آنلاین از سایت های محبوب همانند علی بابا، آمازون و … خرید کرد، لازم است به خوبی تمام کالاهای محبوب وارداتی را شناخت. بنابراین در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قصد داریم کالاهای محبوبی که تجار به کشور وارد می کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

محبوب ترین کالاهای وارداتی از چین کدامند؟

آشنایی با کالاهای محبوب وارداتی در زمینه تجارت می تواند برای وارد کننده راهنمای مناسبی باشد تا سود قابل توجهی را تجربه کند. به این خاطر همه ی تجار سعی دارند که همیشه اطلاعات جدید را دریافت کنند. واردات کالا همیشه بستگی به میزان عرضه و تقاضای بازار دارد و به طور مداوم در حال تغییر است. در ادامه محبوب ترین کالاهای وارداتی را مورد بررسی قرار می دهیم تا در این زمینه  شما همراهان گرامی را به آگاهی لازم برسانیم.

 واردات محافظ صفحه نمایش و لوازم جانبی تلفن همراه از چین

از کالاهای محبوب وارداتی که از چین وارد کشور می شود، می توان به واردات کالای محافظ صفحه نمایش و لوازم جانبی تلفن همراه اشاره کرد. وارد کردن انواع محافظ صفحه نمایش تلفن همراه و گلس و محافظ صفحه برای گوشی های هوشمند سبب شده است که بازرگانان و تجار سود فراوانی را تجربه کنند، زیرا این کالاها در بین مردم بسیار محبوب هستند و از تقاضای قابل توجهی برخوردار است.

واردات اسباب بازی از چین

اسباب بازی از دیگر کالاهای محبوب وارداتی به حساب می آید. که به طور پیوسته بیشتر بازار را به خود اختصاص داده است. واردات کالای اسباب بازی از آن جهت بسیار محبوب است که با پایین ترین میزان قیمت می توان وارد کشور کرد.

واردات خودرو از چین

از دیگر کالاهای محبوب وارداتی می توان خودروهای چینی نام برد. واردات کالا (خودرو) از آن جهت بسیار محبوب است که کشور چین در حوزه صنعت خودرو پیشرفت چشمگیری داشته است و وارد کنندگان می توانند سود فراوانی را در این زمینه کسب کنند.

5 کشور برتر برای واردات کالا

چین

تجار و بازرگانانی که تصمیم به واردات کالا دارند می توانند چین را به عنوان اولین کشور برای خریدن کالاهای محبوب وارداتی انتخاب کنند. کشور چین از لحاظ کارخانجات تولیدی از تنوع کافی برخوردار هستند به همین دلیل در کل دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و جزء کشور های برتر جهان در حوزه تجارت کالا محسوب می شود.

در زمینه صادرات قوانین سختی تعبیه نکرده است و همه ی بازرگانان کالاهای خود را با کیفیت در خواستی خود خریدار می کنند و با روش هوایی و دریایی ارسال خواهند کرد.

روسیه

برای واردات کالا می توان از کشور روسیه اقدام به خرید کرد. زیرا این کشور با جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی دارد و یکی از برترین کشورها برای خرید کالاهای محبوب وارداتی و توزیع آن در داخل کشور به حساب می آید.

معمولا تاجران و بازرگانان از این کشور کالاهایی همچون فلزات گران بها، کاغذ و محصولات حیوانی را وارد می کنند. کشور روسیه با کشور ایران بسیار نزدیک است به همین دلیل به راحتی می توان به روش هوایی، دریایی و زمینی اقدام به واردات محصول کرد.

امارات

کشور امارات از دیگر کشورهای برتر دنیا برای واردات کالا محسوب می شود. این کشور در گذشته تجارت خاصی در زمینه کالاهای محبوب وارداتی نداشته و فقط در حوزه نفت فعالیت کرده است. اما اکنون با احداث شهر زیبای دبی به یک کشور تجاری تبدیل شده است. بهترین کالاهای مدرن را می توان از این کشور وارد کرد.

ترکیه

پوشاک از کالاهای محبوب وارداتی می باشد که برای واردات آن کشور ترکیه بهترین گزینه می باشد. واردات کالا از کشور ترکیه مخصوصاً در حوزه پوشاک بسیار سودمند می باشد. بیشتر تجار در زمینه واردات پوشاک ترک فعالیت دارند، زیرا لباس های این کشور در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار می باشد.

 ژاپن

واردات کالا از ژاپن برای واردکنندگان سود زیادی را به همراه دارد. کالاهای محبوب وارداتی در این کشور شامل محصولاتی همچون انواع خودرو به جز قطار و تراموا، جعبه دنده و قطعات آن، مدارهای مجتمع الکترونیک، انواع خودرو، ماشین آلات برای تولید نیمه هادی ها، مدارهای مجتمع الکترونیک، قطعات دستگاه های چاپ، انواع کشتی برای حمل بار و مسافر، طلا، روغن های معدنی، ابزار نوری، عکاسی، سینما، آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی ارگانیک، مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کائوچو و محصولات ساخته شده از آن، دیگ های بخار و قطعات آن و ضبط کننده صدا و تلویزیون می باشد.

چرا چین صادرکننده بزرگ کالا است؟

کشور چین به دلیل تولید کالاهای محبوب وارداتی، از لحاظ اقتصادی به دومین کشور جهان تبدیل شده است.این کشور در سطح بین المللی طرفداران فراوانی پیدا کرده است و از لحاظ واردات کالا همه ی کشورها به این کشور روی می آورند. شاخص های اقتصادی که بیانگر پیشرفت این کشور است.

شامل تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری 3.8 درصد، نرخ تورم 2.4 درصد، سهم بخش کشاورزی، صنعت و خدمات از GDP به ترتیب 7.2، 40.7 و 52.2 درصد، مهم ترین محصولات کشاورزی دانه روغنی، گندم، برنج، سیب زمینی گوجه فرنگی، مهم ترین محصولات صنعتی خودرو، محصولات فناوری، قطعات کامپیوتری، قطعات برقی، پارچه، مواد شیمایی، لوکوموتیو، مهم ترین محصولات معدنی زغال سنگ، سیمان، آلومینیوم، فولاد، طلا، گرافیت، سرب می باشد که باعث شده این کشور بزرگ ترین صادر کننده کالا باشد.

مزایای واردات کالا

واردات کالا برای تجار بسیار پر سود می باشد و همچنین کالاهای محبوب وارداتی در بین مردم بسیار زیاد است که بازرگانان را بیشتر به سمت تجارت در زمینه واردات  سوق می دهد. مزایای کالاهای وارداتی به شرح زیر می باشد:

  • معرفی محصولات جدید به بازار
  • کاهش هزینه ها
  • امکان مدیریت بخشی از بازار داخلی با استفاده از واردات
  • ارائه محصولات با کیفیت بالا

معایب واردات کالا

واردات کالا از کشورهای مختلف سختی هایی را به دنبال دارد اما کالاهای محبوب وارداتی آن قدر در کشور طرفدار پیدا کرده است که با توجه به پیچیدگی های موجود در روند واردات باز هم تجار به فعالیت خود ادامه می دهند. از معایب این تجارت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوسان مداوم نرخ ارز
  • موانع تجاری به ویژه در گمرکات داخل کشور
  • سختی ارتباط با بازرگانان و تولیدکنندگان در کشورهای مختلف
  • وجود موانع زبانی
  • وجود مشکلات حمل و نقل
  • امکان تاخیر در دریافت کالاها

چالش های واردات کالا به ایران

تجار کالاهای محبوب وارداتی را به روش های مختلف جا به جا می کنند که با توجه به نوع و اندازه بار باید انتخاب شوند. اما واردات کالاها ممکن است چالش هایی را به همراه داشته باشد. افرادی که می خواهند به تنهایی در زمینه واردات محصول فعالیت کنند، حتما با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد که لازم است با چالش های واردات به کشور آشنایی کامل پیدا کنند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس برخی از این موارد را در ادامه برای شما عزیزان بازگو می کند.

عدم شناخت قوانین و مقررات مربوط به واردات کالا

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام واردات کالا باید به آن توجه داشت، آشنایی با کلیه قوانین و مقررات مربوط در زمینه تجارت است. تجار باید مطمئن شوند کالاهایی که خریداری می کنند کیفیت لازم را دارند و جزء کالاهای محبوب وارداتی محسوب می شوند، تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کرد.

انتخاب اشتباه قواعد اینکوترمز

در واردات کالا شرایطی وجود دارد که طرفین معامله وظیفه دارند، رعایت کنند. زیرا رعایت آن سبب می شود که همه ی مشکلات به حداقل برسد و با موفقیت کالاهای محبوب وارداتی را به مقصد رساند. از متداول ترین اینکوترمز می توان به مواردی همچون ترم FOB، ترم CIF، ترم EXW اشاره کرد و در قیمت ها تأثیر بسزایی دارند.

خرید از تامین کننده های غیرقابل اعتماد

از دیگر چالش های واردات کالا اعتماد کردن تجار به صادرکنندگان نامعتبر است. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این چالش ها و خرید کالاهای محبوب وارداتی به بهترین نحو با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل فرمایید.

لیست هزینه و تعرفه های واردات کالا

نرخ واردات کالا با توجه به نوع بار و اندازه آن متفاوت می باشد. قیمت کالاهای محبوب وارداتی با توجه به روشی که برای جا به جایی آن ها انتخاب شده است متغیر می باشد. در ادامه شرکت حنل و نقل بین المللی ققنوس لیست هزینه های واردات  را شرح می دهد:

  • هزینه خود محصول
  • بازرسی کیفی
  • خدمات حمل و نقل
  • بیمه باربری
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه انبارداری
  • هزینه های گمرکی
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز

سوالات متداول

هزینه های واردات کالا چگونه است؟

هزینه های واردات  شامل مواردی مانند هزینه خود کالا، بازرسی کیفی، خدمات حمل و نقل، بیمه باربری، بازرسی کالا، انبارداری، گمرکی، ثبت سفارش و تخصیص ارز می باشد، که همه ی آن ها با توجه به نوع و مقدار بار محاسبه می شوند.

کالاهای محبوب وارداتی از چین شامل چه محصولاتی می شود؟

این کالاها شامل موبایل و لوازم جانبی آن، اسباب بازی، خودرو و قطعات آن می باشد که در بین مردم  محبوبیت خاصی پیدا کرده اند.

واردات کالا به ایران چه چالش هایی را به همراه دارد؟

بازرگانان در زمینه تجارت کالا ممکن است با چالش هایی همچون عدم شناخت قوانین و مقررات مربوطه، انتخاب اشتباه قواعد اینکوترمز و خرید از تامین کننده های غیرقابل اعتماد رو به رو شوند و لازم است این نکات را رعایت کنند.

کالاهای محبوب وارداتی به چند روش وارد کشور می شوند؟

به طور معمول تاجرانی که در زمینه واردات کالا فعالیت می کنند، با توجه به نوع  و اندازه بار خود یکی از روش های حمل دریایی، زمینی و یا هوایی را انتخاب می کنند.

جمع بندی

به طور کلی در این مقاله به شناخت کالاهای محبوب وارداتی پرداختیم و تلاش کردیم که تجار و بازرگانان عزیز را با مزایا و معایب واردات کالا و هم چنین چالش های آن بیشتر آشنا کنیم.  واردات محصولاتی مانند تلفن همراه و لوازم جانبی آن، اسباب بازی، ماشین و قطعات آن از جمله کالاهای محبوبی است که تمامی تجار را به سمت کشور چین که دومین کشور اقتصادی جهان به حساب می آید سوق می دهد.

واردات محصول از آن جهت بسیار مهم است که با فعالیت در این حوزه می توان کالاهای جدیدی را به بازار معرفی کرد و تا حدودی هزینه های اضافی را کاهش داد. بنابراین عزیزانی که در این زمینه با مشکل مواجه شده اند می توانند با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مشورت کنند تا تجارتی پرسود را تجربه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x