هر-آنچه-درباره-کارگو-از-استانبول-لازم-است-بدانید

هر آنچه درباره کارگو از استانبول لازم است بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

 یکی از انواع شیوه هایی که  با استفاده از آن می ‌توان بار و محموله ی خود را از شهر زیبای استانبول به ایران منتقل نمود، روش کارگو می باشد. همان طور که مطلع هستید خیلی از کالاهایی که در ایران وجود دارند، ساخت کشور ایران نمی باشند و در واقع، از نوع کالاهای وارداتی محسوب می گردند. کالاهای وارداتی هر نوع وسیله ای می‌ تواند باشد. به طور مثال، از پوشاک و اسباب بازی گرفته تا ماشین و مواد مصرفی خوراکی و خیلی از موارد دیگر، ممکن است جزئی از کالاهای وارداتی باشند که از خارج کشور ایران وارد شده ‌اند. در ادامه ی این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، قصد داریم در زمینه ی حمل کارگو از استانبول و همچنین هزینه کارگو از ترکیه توضیحاتی را به شما همراهان گرامی بدهیم تا با این روش حمل بار از استانبول به ایران آشنا شوید.

معرفی روش حمل کارگو از استانبول

 کارگو به معنی حمل بار و کالا با استفاده از کشتی و هواپیما می باشد و محموله‌ ای که با بار حمل می گردد، در اصل بار تجاری می باشد و بیشتر افرادی که تمایل به حمل کالای تجاری را دارند از روش کارگو استفاده می نمایند. حمل کارگو از استانبول به ایران این امکان را فراهم می کند تا بازرگانان کالاهای زیادی را جابجا نموده و به شکل کاملا قانونی بارهای خود را از ترکیه به ایران وارد نمایند. حمل بار از استانبول به ایران به روش کارگو، روشی خاص و مناسب برای بازرگانان ایرانی جهت حمل و نقل هوایی و ارسال سریع بار می­باشد. در روش حمل و نقل هوایی، یک یا چند کالای دارای مجوز با کمک هواپیماهای تجاری و غیر مسافربری به کشورهای دیگر ارسال می‌شود. هزینه کارگو از ترکیه به ایران به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه ایران و ترکیه مرز زمینی بسیار گسترده ای دارند، حمل بار از استانبول به ایران هم به صورت هوایی و هم زمینی انجام می‌ شود. سریع‌ترین روش انتقال بار در مسیر کشور ایران و ترکیه، حمل کارگو از استانبول به ایران به صورت هوایی است زیرا که این کشورها از طریق دریا به هم متصل نمی باشند. لازم به ذکر است که هزینه کارگو از ترکیه به ایران به روش هوایی نسبت به سایر روش ها بیشتر است. طولانی بودن مدت زمان ارسال بار، اصلی ترین مشکل ارسال محموله از طریق مسیرهای جاده ‌ای و ریلی است. بعد از ارسال بار در این روش، شماره ی پیگیری به صاحب بار داده می‌ شود. می توان با استفاده از کد رهگیری، وضعیت محموله را پیگیری نمود. برای استفاده از این روش بیشتر شهرهای کشور ما نیز تحت پوشش قرار دارند.

نحوه حمل کارگو از استانبول به ایران

ترکیه، یکی از بزرگ ‌ترین صادرکنندگان بار به ایران است و ما این موضوع را نیز می دانیم که یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکیه، استانبول می باشد. حمل بار از استانبول مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. با توجه آماری که منتشر شده همسایه ی ترک زبان کشور ایران، به عنوان چهارمین کشور در زمینه ی حجم واردات کالا به ایران شناخته شده است. به طور کلی، ما نمی توانیم منکر این مسئله شویم که بعضی از کالاهای ساخته شده در کشور ترکیه، از کالاهای داخلی کیفیت بسیار بالاتری دارند؛ به همین علت اکثر کالاهای ترک، همچون مواد خوراکی، لوازم آرایشی و لباس محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم ایران دارند. بازرگانان نیز از این موضوع مطلع هستند و برای اینکه نیاز مردم ایران را به محصولات با کیفیت ترک برطرف سازند، اقدام به حمل کارگو از استانبول به ایران نموده اند.

از طرفی دیگر به این موضوع توجه داشته باشید که پایتخت فرهنگی و تجاری ترکیه، استانبول می‌ باشد و همین موضوع، حمل کارگو از استانبول را به مهم ‌ترین مسئله ی این کشور تبدیل نموده است. همان طور که در مطالب قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، به منظور حمل بار از استانبول برای کالاهایی که ماهیت تجاری را دارا هستند، لازم است از روش کارگو استفاده گردد. به همین منظور، تجار محترم برای این که بتوانند محموله های خریداری شده از استانبول را وارد ایران نمایند، لازم است که با انواع روش های حمل بار از استانبول و هزینه کارگو از ترکیه به ایران به طور کامل آشنا شوند.

مراحل روش حمل کارگو از استانبول

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از حمل کارگو از استانبول، بار و محموله خود را به ایران بیاورید. اگر شما نیز جزء اشخاصی هستید که علاقه مند هستید بار خود را با استفاده از کارگو حمل نمایید، در ادامه ی مطلب نکاتی را در خصوص مراحل کارگو استانبول به ایران و هزینه کارگو از ترکیه بیان کرده‌ ایم که برای شما عزیزان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.برای این که در خصوص حمل بار از استانبول به ایران بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید، لازم است مراحل روش کارگو از استانبول را بدانید. این مراحل عبارتند از:

  • اعلام نمودن مشخصات کامل کالا
  • انجام کلیه ی مراحل اداری و دریافت فاکتور و مجوزهای ضروری
  • بسته ‌بندی بار
  • پر نمودن فرم درخواست و ارسال اجناس به شرکت حمل و نقل بین المللی
  • پرداخت هزینه‌ کارگو از ترکیه
  • رسیدن بارهای مورد نظر به تهران
  • مراجعه به شرکت مورد نظر
  • مراجعه به گمرک و ترخیص بار با ارائه ی مجوزهای مربوطه
  • مشخص شدن هزینه ی کارگو به وسیله ی شرکت مربوطه

مجوزهای لازم برای روش حمل کارگو استانبول

به طور کلی برای حمل کارگو از استانبول به روش هوایی، لازم است که مجوزهای مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. بعضی از این مجوزها شامل اظهارنامه، بارنامه و … می باشد. اسناد مورد نیاز برای گرفتن مجوز حمل بار از استانبول به شرح زیر می باشد:

  • بلیط مورد نیاز برای پرواز
  • پاسپورت مسافر محترم
  • پکینگ لیست
  •  مجوزهای ویژه برای محموله های خاص

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجوزهای لازم برای حمل بار از استانبول و نیز هزینه کارگو از ترکیه، با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

محصولات مجاز و غیرمجاز برای کارگو استانبول

برای این که شما بازرگانان محترم تجارت بسیار موفقی داشته باشید، ضروری است که از کل قوانین حمل کارگو از استانبول اطلاع داشته باشید. بعضی از کالاها، برای حمل بار از استانبول به ایران ممنوعیت دارند. این که چه محموله هایی برای ارسال از طریق کارگو ممنوع می باشند به عواملی همچون قوانین گمرک کشور مبدأ، قوانین گمرک کشور مقصد، قوانین و محدودیت های شرکت مربوط به حمل بار بستگی دارد. در مطلب بعدی نیز با هزینه کارگو از ترکیه به ایران آشنا خواهید شد. برخی از کالاهایی که برای حمل کارگو از استانبول ممنوعیت دارند عبارتند از:

  • حیوانات خانگی
  • انواع سلاح‌ گرم
  • سیگار
  • انواع مختلف مایعات
  • مشروبات الکلی

هزینه روش حمل کارگو

بهتر است بدانید که هنگام حمل بار از استانبول برای این که بتوانید با موفقیت محموله و بار خود را به ایران حمل نمایید، ضروری است که از هزینه کارگو از ترکیه هم اطلاع داشته باشید. باید دقت داشته باشید که در محاسبه هزینه‌ کارگو از ترکیه به ایران، دچار اشتباه نشوید چون که یک اشتباه کوچک می‌تواند تجارت شما را با ضررهای بسیار سنگینی مواجه کند. هنگام حمل کارگو از استانبول فاکتورهای متنوعی روی قیمت کارگو اثر می‌گذارند که در ادامه ی بحث به  مهم ‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

وزن و حجم بار

هنگام حمل بار از استانبول هر اندازه وزن بار شما بیشتر باشد هزینه کارگو از ترکیه هم به طبع بیشتر خواهد شد و یا اینکه که اگر کالای شما سبک‌ تر باشد هزینه ی کمتری برای حمل آن خواهید پرداخت. ابعاد و حجم محموله نیز در تعیین هزینه حمل و نقل تأثیر بسیار زیادی دارند؛ هر چقدر ابعاد کالا بزرگ ‌تر باشد هزینه ی حمل آن هم بیشتر می شود.

فاصله ی فرودگاه مبدأ و مقصد

فاصله ی هوایی میان دو کشور مبدأ و مقصد در میزان هزینه کارگو می‌تواند مؤثر باشد. در برخی از موارد هم ممکن است به دلیل عدم وجود مسیرهای مستقیم، فاصله هوایی تا کشور مقصد بیشتر از فاصله ی زمینی آن باشد.

نوع بار

همانند کشورهای دیگر در کشور ترکیه نیز، نوع محموله با هزینه کارگو از ترکیه رابطه ی مستقیمی دارد. به عنوان مثال برای کالاهایی که در برابر ضربه حساس می باشند، هزینه کارگو بیشتر است.

قوانین کشور ایران و استانبول در زمینه ی محموله مورد نظر

قوانین دو کشور هم بر هزینه‌ کارگو از ترکیه تأثیر دارد. جهت ارسال کالاهای مختلف تعرفه‌ های متنوعی وجود دارد.

شرکت ارائه دهنده ی خدمات حمل کارگو از استانبول

شرکت‌هایی که حمل بار از استانبول به ایران را انجام می ‌دهند، نرخ ‌های ویژه ی خود را دارا می باشند. هزینه‌ ی خدمات کارگو به میزان سابقه، اعتبار و کیفیت خدمات شرکت مربوطه بستگی دارد.

سوالات متداول

کدام روش سریع‌ترین شیوه ی انتقال بار در مسیر کشور ایران و ترکیه می باشد؟

همان طور که می دانید حمل بار از استانبول به ایران از طریق هوایی و زمینی انجام می‌ شود. اما از آن جایی که این کشورها از طریق دریا به هم متصل نیستند، حمل هوایی، سریع‌ترین روش انتقال بار حمل کارگو از استانبول به ایران می باشد.

هنگام حمل بار از استانبول چه کالاهایی به کشور ایران وارد می شوند؟

بهتر است بگوییم که اکثر کالاهای ترک، همچون مواد خوراکی، لوازم آرایشی و لباس محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم ایران دارند و از طریق حمل کارگو به ایران وارد می شوند.

چه کالاهایی برای حمل کارگو از استانبول دارای ممنوعیت هستند؟

برخی از کالاهایی که برای حمل کارگو ممنوعیت دارند شامل حیوانات خانگی، انواع سلاح‌ گرم، سیگار، انواع مختلف مایعات و مشروبات الکلی و غیره می باشد.

چه فاکتورهایی هنگام حمل بار از استانبول بر روی قیمت کارگو اثرگذار هستند؟

وزن و حجم بار، فاصله ی فرودگاه مبدأ و مقصد، نوع بار، قوانین کشور ایران و استانبول در زمینه ی محموله مورد نظر و همچنین شرکت ارائه دهنده ی خدمات حمل کارگو از استانبول از جمله فاکتورهایی هستند که بر روی هزینه کارگو از ترکیه اثرگذار هستند.

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه ی مقالات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل کارگو از استانبول را به طور کامل برای شما همراهان محترم بررسی نمودیم تا بتوانید برای حمل و نقل بار خود به تهران و یا هر نقطه ی دیگری از کشور ایران، تصمیم اصولی و درستی بگیرید. در صورتی که در زمینه ی حمل بار از استانبول سؤالی دارید با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید. کارشناسان این شرکت معتبر در کوتاه ترین زمان ممکن در خصوص حمل بار و هزینه کارگو از ترکیه به ایران شما عزیزان را راهنمایی خواهند نمود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x