پست-سریع-بین-المللی-برای-چه-کالاهایی-مناسب-نیست؟

پست سریع بین المللی برای چه کالاهایی مناسب نیست؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که مطلع هستید از دیرباز یکی از دغدغه‌های افراد جامعه ارسال پست سریع بین المللی به سایر نقاط جهان بوده است. بیشتر افراد به دنبال بهترین و مقرون ‌به صرفه ‌ترین روش ارسال کالا هستند. تقریبا در حدود 100 سال قبل (در سال ۱۹۱۱) اولین نقل و انتقال بین المللی، به این روش صورت پذیرفت.

بر همین اساس بریتانیا با ارسال یک مرسوله از لندن به مقصد برکشایر، اولین پست سریع بین المللی را به روش پست هوایی به انجام رساند. تا قبل از این اتفاق، تجار باید با طی نمودن راه های زمینی و طولانی به مقصد می ‌رسیدند که با این کار امنیت جانی افراد مختلفی به خطر می افتاد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ادامه ی بحث شما را با پست سریع بین المللی بیشتر آشنا می کند.

 پست سریع بین المللی برای حمل کدام کالاها به ایران مناسب نیست؟

بهتر است بدانید که برای همه ی کالاها امکان پست وجود ندارد. با توجه به وجود محدودیت ‌های بین المللی نمی‌توان کالاهایی که در ادامه ی این بحث به شما معرفی می کنیم را از طریق پست انتقال داد. اگر چنان چه این کالاها را پست کنید، بدون شک مورد پیگرد قانونی قرار می گیرید.

به این نکته دقت داشته باشید که باید شرایط کشور مقصد مورد نظر را هم برای ارسال کالا در نظر داشته باشید. کالاهایی که دریافت و ارسال آن ‌ها با پست سریع بین المللی مناسب نیست به شرح زیر می باشند :

مواد اشتعال زا

بعضی از شرکت‌ های بین المللی هر گونه موادی که اشتعال ‌زا باشند را انتقال نخواهند داد، چرا که آن‌ ها را یک خطر برای کالاهای دیگر افراد می‌ دانند.

مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر در بعضی کشورها جرم محسوب می‌ شود و نمی ‌توان آن ها را به راحتی حمل نمود. به همین خاطر پست کردن آن ها نیز مشکل است.

انواع مواد منفجره و تجهیزات نظامی

همان طور که می دانید این کار قاچاق اسلحه نام دارد و جرم آن در کشورهای مختلف بسیار سنگین است. در سراسر دنیا از این کار به شدت جلوگیری می گردد و تنها شخصی که می ‌تواند اسلحه را وارد هواپیما نماید تنها پلیس است.

انواع حیوانات

بهتر است بدانید که که حمل و نقل هوایی انواع حیوانات زنده هم ممنوع است. چرا که حمل آن ها می تواند دردسرساز شود. البته در صورتی که حیوان مورد نظر در حال انقراض باشد و یا اینکه در شرایطی باشد که توانایی ادامه ی زندگی برای آن مقدور نباشد، می‌توان حیوان زنده را منتقل نمود.

انواع دارو

اگر خبرهای روز را دنبال نمایید، متوجه می شوید که انواع دارو در جهان یا کمیاب می باشند و یا اینکه اصلا وجود ندارند. همین امر سبب شده است تا برخی اشخاص در قبال دریافت هزینه‌ داروهای کمیاب و نایاب را به آن کشور پست نمایند.

روزنامه و مجلات غیر اخلاقی

در بعضی کشورها نه تنها ارسال روزنامه و مجلات غیر قانونی است، بلکه دریافت آن‌ ها هم انجام نمی شود.

انواع آهن ربا

آهن ربا هم مانند دیگر کالاها در برخی شرکت‌های پست، نقل و انتقال نمی گردد، زیرا آن ‌ها معتقد هستند که انواع آهن ربا روی وسیله ی باربری اختلال ایجاد می‌ کند.

پست سریع بین المللی چیست؟

خدمات پست سریع محدود به پست داخل نیست و شامل پست بین‌المللی هم می‌ شود. می‌توان گفت که پست سریع بین المللی یکی از سریع‌ ترین، ارزان‌ترین و موثر‌ترین روش پست کالا به خارج از کشور می باشد. زمانی که شما درخواست انتقال مرسوله به روش پیشتاز را به شرکت پست می ‌دهید، شرکت‌های پست بین المللی این کار را انجام می دهند.

ارسال کالا به خارج از کشور، از سه راه زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر می باشد. همانطور که مستحضر هستید این نوع از پست در کمترین زمان ممکن ممکن مرسوله را به مقصد می ‌رساند.

 به همین علت بیشتر بسته ‌های ارسالی به روش پست سریع بین المللی توسط هواپیما ارسال خواهند شد. اما به این نکته دقت داشته باشید که پست پیشتاز هوایی با محدودیت‌ هایی همراه است.

بنابراین شما نمی‌توان هر چیزی را از این طریق ارسال نمود. به طور مثال ارسال تجهیزات نظامی و مواد منفجره، انواع مواد مخدر، انواع دارو، روزنامه‌های غیراخلاقی، انواع آهنربا و غیره از طریق پست سریع بین المللی امکان پذیر نمی باشد. برای آشنایی با مزایای استفاده از پست سریع و دیگر مباحث، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را همراهی کنید.

مزایای استفاده از پست سریع بین المللی

یکی از سریع ‌ترین روش ‌های ارسال انواع کالا و مدارک به داخل و خارج از کشور پست سریع بین المللی می ‌باشد. در ادامه ی مقاله با مزایای پست سریع آشنا می شوید:

عدم احتیاج به کاغذ بازی اداری

عدم نیاز به کاغذ بازی اداری، یکی از مزایای پست سریع بین المللی است. به طور معمول برای ارسال کالاهای متنوع از طریق گمرک و فرودگاه باید به بخش کارگو فرودگاه رفت و با ثبت سفارش و پر نمودن انواع فرم‌ های مختلف اقدام به ارسال مرسوله ها نمود. این امر به زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین افراد زیادی حوصله ی انجام چنین کاری را ندارند.

به همین خاطر شرکت‌ های پست بین المللی با دریافت مرسوله ها کلیه ی  فرایند مربوط به ارسال کالا را انجام داده و شما فقط هزینه ی ارسال بار را پرداخت می کنید.

بهره‌ مندی از خدمات ویژه

بهره‌مند شدن از خدمات شرکت‌ های مختلف، یکی دیگر از مزایای پست سریع بین المللی است. برای مثال به ازای هر چند بار ارسال، یک ارسال بدون هزینه و رایگان به شما تعلق خواهد گرفت. البته فقط بعضی از شرکت ‌های حمل و نقل این کار را انجام می دهند. تخفیف ‌های فصلی، کارت ‌های هدیه و… بعضی دیگر از خدماتی است که می ‌توان به آن اشاره نمود.

سرعت بسیار بالا در عین ارزان بودن

پست سریع بین المللی علاوه بر این که کالاها را در کمترین زمان به دست گیرنده می‌ رساند، بسیار مقرون‌ به ‌صرفه هم می باشد. به طوری که اگر همین محصولات را با هواپیما ارسال کنیم، علاوه‌ بر کاغذبازی‌ اداری باید هزینه ی زیادی هم پرداخت کنیم. به همین دلیل ارسال از طریق شرکت ‌های حمل و نقل بین المللی بهترین گزینه برای انتخاب است.

کدام کالاها را میتوان با پست سریع حمل کرد؟

پست سریع بین المللی شامل کالاهای متنوعی است که هرکدام از آن ها با شرایط به خصوصی ارسال می ‌شوند. نامه‌ها و پاکت ‌های بزرگ و کوچک پستی که حاوی اسناد و مدارک معتبر می باشند، از رایج‌ ترین محصولاتی است که با این روش ارسال می گردد. به طور معمول ارسال این نوع سندها به دلیل سایز کوچکی که دارند بسیار سخت می باشد؛ هیچ کدام از هواپیماهای باربری این کالاهای کوچک را جا به جا نمی ‌کنند. شرکت ‌های حمل و نقل بین‌ المللی برای این کار احداث شده اند تا نیاز اشخاص را برطرف نمایند.

ارسال بسته ‌های تجاری و صنعتی به صورت تک و چند عددی نیز از راه پست سریع بین المللی انجام می گردد. ارسال به صورت تکی محصولات تجاری و یا صنعتی اگر از طریق هواپیماهای باربری و ترانزیت انجام شود، هزینه ‌ای بسیار گزاف به همراه دارد؛ به همین دلیل این روش هرگز مقرون‌ به ‌صرفه نمی باشد و بهتر است از طریق پست‌ های سریع بین المللی انجام گیرد؛ هزینه ی ارسال بار به این روش هم از نظر هزینه به صرفه می باشد و هم اینکه بسیار سریع‌ تر از سایر روش ‌ها انجام می گردد.

پست سریع بین الملل چقدر طول میکشد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که پست سریع بین المللی، چقدر به طول می انجامد. برای جواب به این سوال بهتر است بگوییم که ارسال کالا با این روش بیشترین سرعت را دارا می باشد و در کمترین زمان ممکن به دست گیرنده ی مورد نظر می رسد. با توجه به این که بسته ی ارسالی مورد نظر چه زمانی به اداره ی پست مورد نظر تحویل داده شود و نیز مسافت بین مبدا و مقصد چه مقدار باشد زمان رسیدن کالا به دست گیرنده ی مورد نظر متفاوت است.

اما در عین حال برای مسافت ‌های کوتاه یک روز و برای مسافت‌ های طولانی، حداکثر 3 روز زمان نیاز است تا مرسوله از مبدا به مقصد مورد نظر برسد. به این نکته دقت کنید که زمان اعلام شده به شکل روز کاری می ‌باشد و روز‌های تعطیل را شامل نمی شود.

سوالات متداول

چرا در برخی شرکت‌های پست، آهن ربا نقل و انتقال نمی شود؟

آهن ربا هم مانند دیگر کالاها در برخی شرکت‌های پست، نقل و انتقال نمی گردد، زیرا آن ‌ها معتقد هستند که انواع آهن ربا روی وسیله ی باربری اختلال ایجاد می‌ کند.

ارسال کالا به خارج از کشور از چه راه هایی انجام می شود؟

ارسال کالا به خارج از کشور، از سه راه زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر می باشد.

رایج‌ ترین محصولاتی که با روش پست سریع بین المللی ارسال می شوند شامل چه مواردی است؟

نامه‌ها و پاکت ‌های بزرگ و کوچک پستی که حاوی اسناد و مدارک معتبر می باشند، از رایج‌ ترین محصولاتی است که با این روش ارسال می گردد.

 در روش پست سریع چند روز طول می کشد تا کالا به دست گیرنده ی مورد نظر برسد؟

زمان رسیدن کالا به دست گیرنده ی مورد نظر متفاوت است. اما در عین حال برای مسافت ‌های کوتاه یک روز و برای مسافت‌ های طولانی، حداکثر 3 روز زمان نیاز است تا مرسوله از مبدا به مقصد مورد نظر برسد.

جمع بندی

در این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما عزیزان را با پست سریع بین المللی آشنا نموده و به مزایای آن نیز اشاره نمودیم. ارسال کالاها به این روش از نظر هزینه بسیار مقرون ‌به ‌صرفه بوده و طی یک فرایند ایمن انجام می‌ گردد. علاوه بر این تمامی کالاهای ارسالی شامل بیمه هم می ‌شوند.

به طوری که اگر در طول راه آسیبی به کالاها برسد. شرکت پست مورد نظر موظف است که خسارت را جبران نماید. این روش می ‌تواند گزینه ی مناسبی برای ارسال کالاهای بزرگ و کوچک باشد. این روش هزینه ‌های مربوط به تجار خرده ‌فروش را نیز کاهش می دهد.

اگر شما عزیزان نیز دنبال ارسال محصولات خود به روش‌ های ایمن می باشید، ارسال با پست‌ سریع بین المللی یک انتخاب کاملاهوشمندانه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پست سریع بین المللی با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x