پست اکسپرس هوایی چیست؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اصطلاح پست اکسپرس هوایی یکی دیگر از مفاهیم اکسپرس، به عنوان سریع می باشد. پست سریع هوایی، حمل و نقل مرسولات پستی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بیمه کامل تحت ایمنی بالا انجام می دهد و با توجه به مزیت های آن تجار و بازرگانان فراوانی را جهت حمل بار به سمت خود سوق داده است.

در این مقاله از سایت شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس درباره پست اکسپرس هوایی در خدمت شما همراهان گرامی هستیم و سعی داریم همه ی نکات مهمی که در رابطه با این روش از حمل و نقل کالا لازم است در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا قبل از هر کاری با اطلاعات کامل در این حوزه شروع به فعالیت در زمینه تجارت کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آمادگی خدمت به شما عزیزان را جهت ارسال محصولات پستی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی از راه های متعدد و تضمینی، در بسته بندی های ویژه و رضایت کامل شما مشتریان عزیز دارد. از شما خواهشمندیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

پست اکسپرس هوایی چیست؟

به طور معمول این امکان وجود دارد که ارسال بسته های گوناگون و مرسولات پستی از راه نقل و انتقال زمینی (ریلی و جاده‌ای)، حمل و نقل دریایی یا هوایی انجام شود. واضح است به علت این که در پست سریع هوایی ارسال بار یا مرسولات پستی با هواپیما انجام می شود، این روش بسیار پر سرعت تر از دیگر روش های ارسال پستی انجام شود.

به طور معمول پست اکسپرس هوایی، هزینه بیشتری نسبت به دیگر روش های حمل و نقل در پی دارد، البته لازم به ذکر است این موضوع نسبت به مزایای آن بسیار مسئله پیش پا افتاده ای به نظر می رسد. با استفاده از پست سریع هوایی، انواع اسناد و مدارک، مکاتبات، مرسولات کوچک همچون کتاب و حتی مرسولات بزرگ و پر حجمی همانند لوازم منزل را می توان جا به جا کرد.

با وجود مزیت های فراوانی که پست اکسپرس هوایی دارد، این روش دارای محدودیت هایی نیز می باشد. از محدودیت‌ های پست سریع هوایی این است که در کل راه ها امکان ارسال مرسولات پستی ندارد. به همین دلیل در قسمتی از مسیر حمل بار، باید به روش زمینی  انجام شود که سبب پایین آمدن سرعت ارسال مرسولات می شود.

تفاوت فریت بار با کارگو در پست هوایی

به طور معمول ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران از طریق پست سریع هوایی در دو قالب فریت Feright و یا کارگو Cargo صورت می گیرد. در ادامه این مطلب که درباره پست اکسپرس هوایی می باشد تفاوت فریت بار با کارگو را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

واژه فریت به معنای نقل و انتقال محصولات می باشد. در واقع فریت هوایی بار به ارسال اضافه بار مسافرانی که پروازهای خارجی دارند مرتبط است. طبق قوانین و مقررات، هر مسافر در پرواز بین المللی قادر به همراه داشتن حجم و وزن معینی از بار است. اگر بارِ مسافر بیشتر از حد تعیین شده باشد، جرایم سنگینی را متحمل خواهد شد.

در واقع فریت بار به مسافری‌ که بار اضافی دارد کمک می کند، قبل از پرواز از طریق پست سریع هوایی ارسال کند. هزینه فریت بار، بسیار بهتر از جرایم اضافه بار خواهد بود.

 نکته‌ ی دیگری که در فریت بار باید به آن توجه داشت این است که باید بلیط پرواز مسافر موجود باشد و به شرکت نشان داده شود. از فریت بار می توان برای ارسال لوازم خانه نیز استفاده کرد.

اما روش کارگو بار بیشتر برای بازرگانان و تاجران کاربرد دارد. از نکات مهم روش کارگو، الزام به داشتن کارت بازرگانی است. برای نقل و انتقال محصولات و ارسال بسته های پستی در سطح بین المللی، روش های گوناگونی وجود دارد. بیشترین حجم ارسال مرسولات به خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران از راه دریایی انجام می شود.

اما ممکن است به دلیل های مختلف، تجار از پست اکسپرس هوایی یا کارگو بار استفاده کنند. به طور معمول کارگو بار در پست سریع هوایی به مراتب پر سرعت تر از نقل و انتقال دریایی می باشد. البته برای بارهای سنگین، روش دریایی بهتر و کم هزینه تر است.

محدودیت ارسال کالا با پست هوایی

اگر چه پست اکسپرس هوایی انتخاب مناسبی برای نقل و انتقال کالا در سطح بین المللی می باشد، اما این روش، محدودیت هایی نیز به همراه دارد. این به این معناست بعضی از محصولات را نمی توان از طریق پست سریع هوایی جا به جا کرد. ارسال بسته های پستی تابع قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد و همین ‌طور قوانین ارسال هوایی بین المللی می باشد.

مواردی همچون تجهیزات نظامی یا مواد مخدر و مشروبات الکلی و دیگر مواردی که جا به جایی آن ها در کشور جمهوری اسلامی ایران ممنوع است، غیر مجاز می باشد. البته کتب های خطی و عتیقه ها از جمله محصولات ممنوعه برای پست سریع هوایی هستند.

یکی دیگر از محدودیت های پست اکسپرس هوایی در سطح بین المللی، محصولاتی است که مجوز ورود به کشور هدف را ندارند. بسیار حائز اهمیت است که قبل از اقدام برای ارسال کالا از طریق پست سریع هوایی به خارج از کشور، با مشاوران شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید و با آن ها مشورت کنید.

هزینه ارسال کالا از طریق پست هوایی

هزینه ارسال مرسولات پستی با پست اکسپرس هوایی با توجه به بالا بودن سرعت و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده محاسبه خواهد شد. اگر چه می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به سرعت ارسال و خدماتی که انجام می شود، این قیمت اقتصادی و بسیار مقرون به صرفه است. غیر از اسناد و مدارک، مرسولات پستی  کوچک، ارسال بسته های فریت و کارگو نیز توسط پست سریع هوایی انجام خواهد شد.

هزینه ارسال بار به خارج از کشور که به صورت فریت و کارگو انجام می شود به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مواردی همچون مبدا و مقصد، نوع مرسوله، وزن و حجم محصولات و نوع خدمات درخواستی مشتری، در قیمت نهایی ارسال تأثیر فراوانی دارد.

به طور معمول بارهای کارگو و تجاری، هزینه های گمرکی مختص به خود را دارند که با هزینه ارسال مرسوله تفاوت دارد. وزن یا حجم مرسوله که بیشتر باشد، برای تعیین نرخ ملاک می باشد. به طور کلی، برای بارهای با حجم زیاد، وزن حجمی Volume weight و برای بارهای سنگین و با حجم معمولی، از وزن حقیقی Gross Weight  استفاده خواهد شد.

مزایای پست هوایی

از مهم ترین مزیت های پست سریع هوایی این است که مرسولات در کمترین زمان ممکن فرستاده می شوند. به طور کلی هواپیما نسبت به تکنولوژی های دیگر نقل و انتقال سریع تر می باشد و با استفاده از مسیر بار یا خدمات در کمترین زمان ارسال یا به دست گیرنده خواهند رسید.

نظارت بالا در نگهداری و ارسال بار از دیگر مزایای  پست اکسپرس هوایی می باشد. باید یاد آور شد که در روش های دیگر پستی و پست اکسپرس نظارت ضعیف تری بر حفاظت و ارسال بار وجود دارد اما در شیوه پست اکسپرس هوایی میزان نظارت و امنیت مخصوصا برای مرسولات آسیب پذیر بیشتر است.

 همان طور که گفته شد خدمات پست سریع هوایی برای ارسال سریع در کل شهرهای داخلی و بین المللی استفاده می شود و خدمات گسترده آن را می توان از دیگر مزیت های پست سریع هوایی دانست. وجود بیمه تکمیلی یکی دیگر از مزایای شیوه پست هوایی اکسپرس محسوب می شود. در روش های مختلف پست، خدمات بیمه به طور کامل ارائه داده نمی شود و این مسئله برای بسته های ویژه و با ارزش مشکل به وجود می آورد.

باید به این نکته اشاره کرد که در پست اکسپرس هوایی می توان محصولات ویژه  و با ارزش را به همراه بیمه کامل فرستاد. همچنین دیگر ویژگی  پست اکسپرس هوایی ارسال درب به درب، تحویل کمتر از بیست و چهار ساعت، بسته بندی مناسب با هزینه پایین در بعضی کالاها اشاره کرد.

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس جهت ارسال هوایی بار به خارج

شرکت‌ حمل و نقل بین المللی ققنوس، انواع خدمات زیر را برای پست اکسپرس هوایی در سطح بین المللی به مشتریان خود ارائه می دهد. بسته بندی مرسولات جهت پست سریع هوایی، توسط پرسنل شرکت و به صورت ویژه انجام خواهد شد.

  • خدمات سرویس درب به درب Door to door) )
  • خدمات سرویس دریافت در فرودگاه و تحویل در محل(Airport to door)
  • خدمات دریافت بار در فرودگاه مبدا و تحویل در فرودگاه مقصد(Airport to Airport)
  • خدمات دریافت بار در محل و تحویل در فرودگاه مقصد Door to Air port) )

به طور کلی سرویس درب به درب انتخاب مناسبی می باشد که بسیاری از شرکت های حمل و نقل بین المللی آن را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. در این روش، بار درب منزل ارسال کننده بار تحویل و در صورت نیاز بسته بندی خواهد شد. بعد به روش پست سریع هوایی حمل شده و در پایان، درب منزل دریافت کننده بار، تحویل داده می شود. سرویس door to door این امکان را ایجاد می کند که مشتری با خیالی آسوده از دردسر بسته بندی و دیگر مشکلات به دور باشد.

سوالات متداول

منظور از پست اکسپرس هوایی چیست؟

منظور از پست سریع هوایی ارسال بار یا مرسولات پستی با هواپیما می باشد، این روش بسیار پر سرعت تر از دیگر روش های ارسال پستی انجام شود. به طور معمول پست اکسپرس هوایی، هزینه بیشتری نسبت به دیگر روش های حمل و نقل در پی دارد.

فریت بار با کارگو چه تفاوتی دارد؟

فریت هوایی بار به ارسال اضافه بار مسافرانی که پروازهای خارجی دارند مرتبط است. طبق قوانین و مقررات، هر مسافر در پرواز بین المللی قادر به همراه داشتن حجم و وزن معینی از بار است اما روش کارگو بار بیشتر برای بازرگانان و تاجران کاربرد دارد. از نکات مهم روش کارگو، الزام به داشتن کارت بازرگانی است.

هزینه پست سریع هوایی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ارسال مرسولات پستی با پست اکسپرس هوایی با توجه به بالا بودن سرعت و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده محاسبه خواهد شد. هزینه ارسال بار به خارج از کشور که به صورت فریت و کارگو انجام می شود به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مواردی همچون مبدا و مقصد، نوع مرسوله، وزن و حجم محصولات و نوع خدمات درخواستی مشتری، در قیمت نهایی ارسال تأثیر فراوانی دارد.

پست اکسپرس هوایی چه مزایایی دارد؟

از مهم ترین مزیت های پست سریع هوایی این است که مرسولات در کمترین زمان ممکن فرستاده می شوند. به طور کلی هواپیما نسبت به تکنولوژی های دیگر نقل و انتقال سریع تر می باشد و با استفاده از مسیر بار یا خدمات در کمترین زمان ارسال یا به دست گیرنده خواهند رسید. نظارت بالا در نگهداری و ارسال بار از دیگر مزایای  پست اکسپرس هوایی می باشد.

جمع بندی

همان طور که ارسال مرسولات به خارج از کشور از طریق پست سریع هوایی یکی از پر سرعت ترین شیوه های ارسال بار می باشد. خدمات گوناگونی در پست اکسپرس هوایی به مشتری ارائه داده می شود. در این روش امکان پیگیری لحظه به لحظه مرسولات پستی وجود دارد.  تحویل درب به درب و بسته بندی ویژه مرسولات، خیال مشتری را از هر لحاظی راحت می کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس یکی از شرکت های با تجربه در حوزه نقل و انتقال کالا می باشد. این شرکت با امکان ارسال مرسولات متنوع با شیوه های ارسال گوناگون به بیشتر کشورهای دنیا، یکی از بهترین گزینه ها برای نقل و انتقال بار در کل جهان به حساب می آید.

به شما همراهان عزیزی که قصد دارید باری را به مکانی ارسال کنید، پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس بهره مند شوید. انواع روش های حمل بار، شامل حمل هوایی ، حمل دریایی، حمل زمینی، حمل ریلی و همچنین خدمات پست اکسپرس، در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انجام می شود. ازین که تا پایان این مطلب همراه ما بوده اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیران مفید و سودمند واقع شده باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x