پست-اکسپرس-بین-المللی-چیست

پست اکسپرس بین المللی چیست

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

کسانی که می خواهند در سطح تجارت بین المللی شروع به فعالیت کنند، باید با پست اکسپرس بین المللی آشنایی داشته باشند. پست سریع بین المللی یکی از راه های ارسال کالا می باشد که تجار می توانند با این روش کالای خود را به کل دنیا ارسال کنند. در بعضی از کشورها هم به صورت پست اکسپرس خارجی و هم به صورت داخلی قابل انجام است.

هزینه پست اکسپرس در بعضی از کشورها با یکدیگر متفاوت هستند و معمولا با وزن و نوع بار این هزینه را برآورد می کنند. استفاده از پست اکسپرس برای تاجرانی که کالاهای قیمتی را حمل و نقل می کنند، بسیار به صرفه است و بهترین انتخاب برای ایمن نگه داشتن محصولات آن ها می باشد.

ناگفته نماند که شرکت های حمل و نقل گوناگون از جمله حمل و نقل دریایی ، ریلی و زمینی امکانات فراوانی را در مقایسه با پست اکسپرس بین المللی ارائه می دهند، اما به خاطر ایمن بودن این روش ، در خواست های بیشتری را دریافت خواهد کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره پست سریع بین المللی و پست اکسپرس خارجی به دست آورید.

پست اکسپرس بین المللی چیست؟

 یکی از روش های سریع، ایمن و مقرون به صرفه پست اکسپرس بین المللی می باشد روند کار پست سریع بین المللی این گونه می باشد که مشتری درخواست حمل بار خود را به شرکت پستی ارائه خواهد و پس از ثبت درخواست و واریز وجه، زمان تحویل کالا تعیین شده و روند کار خاتمه پیدا می کند. به طور کلی پست اکسپرس خارجی توسط شرکت های پست سریع بین المللی پوشش داده می شود و همه ی مسئولیت ها بر دوش این شرکت ها می باشد.

مسئله ی دیگری که در پست اکسپرس بین المللی حائز اهمیت است مدت زمان ارسال و دریافت بار می باشد.  تجاری که تا الان از پست سریع بین المللی استفاده کرده اند، متوجه می شوند که مدت ارسال و دریافت بار یک زمان مشخصی نخواهد بود و تنها زمانی می باشد که شرکت آن را مشخص کرده است. مدت تحویل بار در شرکت ها بر آورد می شود و بعد به تجار گرامی اعلام خواهد شد. این زمان حدودی است و ممکن است بار زودتر یا دیرتر به کشور هدف برسد.

پست اکسپرس داخلی چیست؟

همان طور که گفته شد پست اکسپرس به دو بخش پست اکسپرس خارجی و داخلی تقسیم می شود. در واقع منظور از پست اکسپرس داخلی، همان پست سریع در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد  که سبب می شود مرسولات پستی در کم ترین زمان ممکن، تحویل گیرنده داده شوند.

پست اکسپرس داخلی همانند پست سریع بین المللی، یک روش با ایمنی بالا و سریع برای فرستادن مرسوله به کل نقاط کشور به حساب می آید. اگر مرسولات پستی از ارزش بالایی برخوردار باشند، می ‌توان مرسوله را بیمه کرد تا در صورت گم شدن و یا هر مشکل دیگری، شرکت بیمه خسارت وارده را تقبل کند. به طور کلی شرکت‌ حمل و نقل بین ‌المللی ققنوس همه ی خدمات پست اکسپرس بین المللی و داخلی را انجام می دهد.

تاریخچه پست اکسپرس

بهتر است قبل از ورود به بحث پست اکسپرس بین المللی یا همان پست اکسپرس خارجی، در رابطه با تاریخچه پست سریع بین المللی از دیرباز تا الان صحبت کنیم. هرچند درباره اختراع سیستم پستی، موضوعات گوناگونی مطرح شده است و در برخی از اسناد از وجود علائمی از یک سامانه پستی در بین آشوری‌ ها و بابلی‌ ها در دوره هامورابی گفته شده است، اما بدون تردید تاسیس اولین تشکیلات پستی به ایران باستان و فرمانروایی هخامنشیان بر خواهد گشت.

پیک های دولت هخامنشیان به عنوان چاپار شناخته شده بودند و سوارانی زرنگ و ورزیده به حساب می آمدند که سوار بر اسب‌ هایی فاصله‌ ۲۴ کیلومتر بین چاپارخانه ‌ها را می رفتند و در هر چاپارخانه، اسب تازه نفس دیگری را به جای اسب خسته قرار می دادند و خود را با سرعت به پایتخت می رساندند و  خبر یا پیغام را به دربار اعلام می کردند. در قرن ۱۵ میلادی ارسال نامه و کتاب توسط سیستم پست ملی GOP در انگلیس و در عهد چارلز دوم انجام شد.

نکته قابل توجه پست امروزی به سال 1820 و افتتاح ساختمان مرکزی پست ملی در شهر لندن بر می گردد و در ایران تا قبل از ناصر‌الدین شاه قاجار، مسئولیت اداره پست رساندن نامه ها بود که امروزه، به وزارت پست تبدیل شده است. پس از انقلاب، علاوه بر اداره پست، به دلیل نیاز هایی ، بخش خصوصی  در حوزه پست داخلی ، پست اکسپرس بین المللی (پست اکسپرس خارجی) و پست سریع بین‌المللی به این عرصه وارد شده است.

مزایای پست بین المللی اکسپرس

پست اکسپرس بین المللی که همان پست اکسپرس خارجی می باشد از مزایای زیادی برخوردار است که هر فردی قادر به استفاده از آن می باشد. تفاوتی نخواهد داشت که یک تاجر و یا یک شخص معمولی باشد. به طور کلی هر فردی باید ثبت درخواست کند و به راحتی مرسولات خود را با پست سریع بین المللی له کشور مد نظر ارسال کند. در ادامه این مطلب با مزایا پست اکسپرس بین المللی آشنا خواهید شد.

  • پست اکسپرس بین المللی یکی از بهترین، مدرن ترین و سریع ترین شیوه های ارسال محصولات گوناگون و اسناد به داخل و خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  • پست اکسپرس خارجی علاوه بهره مندی از سرعت بالا از قیمت بسیار منصفانه ای برخوردار است.
  • در ارسال بار با پست سریع بین المللی می توان مرسولات خود را زیر نظر داشت و در لحظه اطلاع پیدا کرد که محصولات در چه مرحله ای قرار دارند.
  • اگر مرسولاتی که  از طریق پست اکسپرس خارجی به کشور هدف ارسال شده اند از ارزش بالایی برخوردار هستند، می توان با پرداخت یک هزینه مجزا، مرسولات را بیمه‌ کرد تا با آسودگی خاطر بار را به پست سریع بین المللی تحویل داد.
  • در پست اکسپرس بین المللی بسته بندی مرسولات  توسط شرکت های پست سریع بین المللی انجام خواهد شد تا مشتری از همه لحاظ با خیال راحت بار خود را تحویل شرکت حمل و نقل بین المللی داده باشد.

خدمات قابل ارائه پست اکسپرس بین المللی

در پست اکسپرس بین المللی ( پست اکسپرس خارجی) خدمات فراوانی قابل ارائه است که با پرداخت مبلغ بسیار پایینی با توجه به نوع و وزن مرسولات این خدمات قابل دریافت می باشند. در ادامه با خدماتی که شرکت‌ های پست سریع بین المللی ارائه می دهند بیشتر آشنا خواهید شد.

  • فرستادن نامه‌ ها و پاکت‌ ها در اندازه های گوناگون
  • سرویس حمل اسناد و مدارک بسیار مهم با امنیت بالا
  • ارسال و تحویل مرسولات با ابعاد گوناگون و وزن بالا و پایبن
  • بیمه کردن مرسولات با ارزش بالا
  • دریافت در محل و تحویل در کشور هدف
  • دریافت از یک فرد و تحویل به فرد دیگر
  • استفاده از مسیر های انتقال دیگر در صورت انسداد یک راه
  • قابل رهگیری بودن مرسولات در هر لحظه

محصولات غیر قابل حمل با پست بین المللی اکسپرس

امکان پست سریع بین المللی برای همه مرسولات امکان پذیر نمی باشد و با توجه به محدودیت ‌های بین المللی نمی توان محصولاتی که در ادامه به شما گفته می شود را از راه پست اکسپرس بین المللی یا همان پست اکسپرس خارجی حمل کرد. اگر این مرسولات را از راه پست جا به جا کرد، بدون شک  مورد پیگرد قانونی قرار گرفته می شود.  باید در نظر داشت شرایط کشور هدف جهت نقل و انتقال کالا چگونه است. مرسولاتی که دریافت و ارسال آن ها توسط پست اکسپرس بین المللی ممنوع است عبارتند از :

  1. مواد منفجره و تجهیزات نظامی
  2. مواد مخدر گوناگون
  3. داروهای مختلف
  4. روزنامه و مجلات غیر اخلاقی
  5. آهن ربا

البته ناگفته نماند که پست اکسپرس خارجی انواع پودر، حیوانات زنده و انواع مایعات نیز ممنوع است و در صورت پست اکسپرس بین المللی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. برای حمل حیوانات راهی وجود دارد که با درخواست انتقال بار این امکان به تاجران داده خواهد شد تا حیوان را حمل و نقل کرد. باید دقت داشت که شرایط به خصوصی برای حمل حیوان وجود دارد. شرایط پست سریع بین المللی حیوان این است که حیوان باید در حال منقرض باشد که توانایی ادامه زندگی برایش مقدور نباشد. در این صورت انتقال حیوان ممکن است.

هزینه پست بین المللی اکسپرس

برای محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی یا همان پست اکسپرس خارجی، به مشخصات کاملی مرتبط با نوع و اطلاعات بار و همچنین محل مبدا، ارسال ، مقصد تحویل کالا و نحوه ی تحویل بار نیاز است. همان طور که همه ی شما همراهان عزیز می دانید  پست سریع بین المللی یک پست هوایی می باشد که هزینه ارسال مرسولات با توجه به وزن و نوع کالا، می تواند متفاوت باشد. باید بدانید که هر چه بار وزن بیشتری داشته باشد به طبع هزینه آن نیز بیشتر می شود.

موضوع دیگری که در هزینه‌ های پست اکسپرس بین المللی حائز اهمیت است، طول مسافت بین کشور مبدا و کشور مقصد می باشد، به طور کلی اگر پست اکسپرس داخلی باشد، هزینه کمتری نسبت به هزینه پست اکسپرس خارجی ارسال بار از داخل کشور جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور را دارد.

سوالات متداول

پست اکسپرس خارجی چیست؟

یکی از روش های سریع، ایمن و مقرون به صرفه پست اکسپرس بین المللی می باشد روند کار پست سریع بین المللی این گونه می باشد که مشتری درخواست حمل بار خود را به شرکت پستی ارائه خواهد و پس از ثبت درخواست و واریز وجه، زمان تحویل کالا تعیین شده و روند کار خاتمه پیدا می کند. به طور کلی پست اکسپرس خارجی توسط شرکت های پست سریع بین المللی پوشش داده می شود.

استفاده از پست سریع بین المللی چه مزایایی دارد؟

پست اکسپرس بین المللی که همان پست اکسپرس خارجی می باشد از مزایای زیادی برخوردار است که شامل بهترین، مدرن ترین و سریع ترین شیوه های ارسال، برخورداری از قیمت منصفانه، رهگیری مرسولات ، بیمه مرسولات و بسته بندی آن ها می باشد‌.

محصولاتی که توسط پست اکسپرس بین المللی ممنوع هستند، کدامند؟

امکان پست سریع بین المللی برای همه مرسولات امکان پذیر نمی باشد و با توجه به محدودیت ‌های بین المللی نمی توان محصولاتی همچون مواد منفجره و تجهیزات نظامی، مواد مخدر گوناگون، داروهای مختلف، روزنامه و مجلات غیر اخلاقی، آهن ربا را توسط پست اکسپرس جا به جا کرد.

هزینه پست اکسپرس خارجی چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه هزینه پست اکسپرس بین المللی یا همان پست اکسپرس خارجی، به مشخصات کاملی مرتبط با نوع و اطلاعات بار و همچنین محل مبدا، ارسال ، مقصد تحویل کالا و نحوه ی تحویل بار نیاز است. هر چه بار وزن بیشتری داشته باشد به طبع هزینه آن نیز بیشتر می شود. موضوع دیگری که در هزینه‌ های پست اکسپرس بین المللی حائز اهمیت است، طول مسافت بین کشور مبدا و کشور مقصد می باشد که در قیمت نهایی نقس بسزایی دارد.

جمع بندی

در این مطلب از سایت شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس اطلاعاتی را درباره پست اکسپرس بین المللی ( پست اکسپرس خارجی) در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم. اگر شما تجار گرامی تصمیم دارید که مرسولات خود را با پست سریع بین المللی جا به جا کنید باید بدانید که وزن و نوع بار شما نقش بسیار مهمی در قیمت تمام شده نقل و انتقال بار دارد. به طور معمول تاجران و بازرگانان از این روش استفاده می کنند، چون مرسولات با ارزش و گران قیمتی را حمل می کنند و می خواهند مرسولات با ایمنی کامل جا به شوند.

از این که آخر همراه این مقاله بوده اید از شما نهایت تشکر را داریم. امیدواریم مطالب بیان شده مفید و سودمند واقع شده باشد، همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان در حوزه مختلف می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x