واردات-قطعات-الکترونیکی-از-چین-چه-مزایایی-دارد؟

واردات قطعات الکترونیکی از چین چه مزایایی دارد؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

باتوجه‌ به گسترش و پیشرفت بالا تکنولوژی، خرید و واردات قطعات الکترونیک به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای بازار الکترونیک در سطح کشور در نظر گرفته می‌ شود. لازم است بدانید تخصصی شدن بازار الکترونیک، خرید قطعات الکترونیک از چین را  به یکی از فعالیت‌ های طاقت فرسا و سخت مبدل کرده است.

 در نتیجه در جهت نیاز بی اندازه صنایع فعال در سطح کشور واردات قطعات الکترونیکی و گسترش سریع بازار الکترونیک در عصر ارتباطات، یکی از دغدغه اصلی و مهم تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و خرید قطعات الکترونیکی به‌ویژه از کشورهای منطقه مانند چین و دبی شده است. در نتیجه لطفا تا انتهای مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید تا به مواردی در این زمینه بپردازیم.

منظور از قطعات الکترونیکی چیست؟

در واقع می‌توان گفت از اواسط قرن بیستم استفاده و واردات قطعات الکترونیک به ‌شدت رایج و مهم شد. همچنین تا پیش از این دوران، اجزای محدود الکترونیکی بیشتر در زمینه رادیویی به کار گرفته می شد. اما در واقع به‌ مرور زمان و با اختراع قطعات الکترونیکی گیترده مختلف، عملکرد آنها بسیار بیشتر از صنعت رادیویی شد. به‌ شکلی که اکنون تمدنی بدون وجود این قطعات الکترونیکی را نمی‌توان متصور شد.

در نتیجه اگر بخواهیم به شکل مفصل توضیح بدهیم که قطعات الکترونیکی چیست، بایستی بگوییم که این اجزا به عنوان اجزایی در نظر گرفته می‌شوند که مانند اعضای بدن انسان  است و هر کدام کارکردها و عملکردهای مخصوص به خود رادارند. همچنین همان‌ طور که یک انسان سالم و کامل به وجود این اعضا نیازمند می‌باشد. یک مدار کامل و کاربردی نیز بایستی اجزای مشخصی و معینی داشته باشد. به عبارت دقیق تر، این قطعات جزء مهم و اصلی مدارهای الکترونیکی را تشکیل می‌ دهند.

همچنین تقریباً در تمامی صنایع مانند صنایع پزشکی، صنایع دندانپزشکی، صنایع کشاورزی، صنایع خودروسازی، صنایع هوافضا، صنایع صنایع نظامی و امنیتی و … به وجود این قطعات الکترونیکی وابسته هستند.در نتیجه بهتر است انجام خرید قطعات الکترونیک از چین و کاربرد آنها را به‌ عنوان یکی از اجزای حیاتی و نقش‌آفرین در طول زندگی بشناسیم.

مزایا و معایب واردات قطعات الکترونیکی از چین

خرید قطعات الکترونیک از چین مزایا و معایبی را همراه دارد. در ابتدا به مزایا واردات قطعات الکترونیکی می‌پردازیم.

دسترسی به انواع متنوع قطعات الکترونیک

یکی از مزایای اصلی واردات قطعات الکترونیکی دسترسی به انواع گوناگون قطعات می‌باشد. تنوع و گوناگونی در زمان انتخاب و خرید قطعات الکترونیک از چین موجب می شود، قطعات مورد نیاز خود را به آسانی تعمیر کنید و در زمینه فعالیت خود بهترین قدم را جهت پیشرفت بردارید. امروزه گستردگی و واردات قطعات الکترونیکی بسیار زیاد شده است و هر شرکت تولید کننده قطعات الکترونیک با کیفیت و را تولید و در اختیار مخاطبین و متقاضیان این محصول قرار می دهد.

ارائه نمودن قیمت مناسب

خرید قطعات الکترونیک از چین و نیز از سایر کشورها نسبت به تهیه نمودن آن در داخل کشور از قیمت مناسب و بهتری برخوردار خواهد بود. در نتیجه شرکتی که شما جهت واردات قطعات الکترونیکی در نظرگرفته اید، قیمت مناسب تر و بهتری را نسبت به قطعه که در حال حاضر در کشور خودمان وجود دارد را به شما ارائه می دهد. در نتیجه تنها لازم است برای مدتی صبر نمایید تا قطعه از کشور موردنظر خریداری گردد و به دست شما عزیزان برسد.

اطمینان داشتن از اصالت  قطعه

با انتخاب واردات قطعات الکترونیکی نسبت به اصل بودن قطعه اطمینان کاملی را به دست خواهید آورید و نگرانی در مورد تقلبی بودن آن قطعه نخواهید داشت. مخصوصا هنگامی که شناسایی قطعه از قطعات الکترونیکی بسیار سخت و مبهم باشد و هر کسی نتواند قطعه را از اصل آن تشخیص بدهد.

دسترسی آسان به تعداد قطعات مورد نیاز

شما هر میزان قطعه نیاز داشته باشد از روش خرید قطعات الکترونیک ار چین می توانید این قطعات را تامین کنید. بدون این که نسبت به محدودیت های وارداتی نگران موضوعی باشید. همچنین واردات قطعات الکترونیکی از خارج باعث می‌شود واردات برایتان به صرفه تر و ارزان تر باشد و نیازی نباشد هر چند وقت یکبار جهت خرید قطعه اقدام نماید.

همچنین سبد خرید قطعات الکترونیک از چین هیچ نوع محدودیتی ندارد؛ چرا که می‌ توان انبوهی از قطعات الکترونیکی را در بازارهای کشور چین خریداری نمود. تنوع بسیار بالای قطعات نیز تنها به مدل یا نوع آن محدود نخواهد شد.

در ادامه مزایا مهمترین معایب خرید و واردات قطعات الکترونیکی از چین شامل مواردی مانند؛

هزینه بالای واردات قطعات الکترونیکی، زمان بر بودن منبع یابی درست جهت خرید کالا از چین ،   هزینه های گمرکی و مواردی از این قبیل می‌باشد. که بایستی قبل از انجام واردات قطعات الکترونیکی به آنها توجه داشت.

ارسال کالا از چین به ایران چقدر زمان بر است؟

بعد از انجام مرحله خرید قطعات الکترونیک از چین در هنگام ارسال کالا می‌توان گفت با توجه به چگونگی حمل و نقل مدت زمان ارسال کالا به ایران متفاوت است. به طور کلی با بهره گیری از حمل بار هوایی می‌توان در مدت زمان دو هفته قطعه مورد نیاز را دریافت کرد.

لیست تعرفه و هزینه های واردات قطعات الکترونیکی از چین

تعرفه و خرید واردات قطعات الکترونیکی از چین جزء مواردی می‌باشد که مقدار آن ثابت نخواهد بود و تغییر خواهد کرد. همچنین تعرفه قطعات به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی بستگی خواهد داشت‌. در نتیجه آگاهی کامل از تعرفه قطعات وارد شده به کشور و چگونگی محاسبه آن موجب می‌شود، واردکنندگان جهت خرید قطعات الکترونیکی از چین با ضررهای مالی کمتری مواجه شوند .

در نتیجه اگر قصد واردات قطعات الکترونیکی کالا را دارید و می‌خواهید که سفارشات کالا را به شکل دقیق انجام دهید، بهتر است که از شرایط واردات قطعات الکترونیکی، تعرفه کالاها و نحوه محاسبات آن آگاهی کاملی داشته باشید و طبق دستورات قانون اساسی و تعرفه‌ قطعات الکترونیکی سال جدید، کالای مورد نظر خود را سفارش داده و وارد نمایید. لازم به ذکر است تعرفه قطعات الکترونیکی وارد شده دارای مقدار ثابتی نیست و مقدار آن متغیر و متنوع است. همچنین مراحل گوناگونی جهت ثبت کردن قیمت‌ ها در نظر گرفته شده است که قیمت‌ها بر حسب ابعاد و شرکت تولیدکننده محصول و… محاسبه خواهد شد.

نکاتی که قبل از واردات قطعات الکترونیکی باید رعایت شود.

خرید قطعات الکترونیک از چین نکات مهمی و اساسی دارد که لازم است به آن‌ها توجه کافی و اساسی داشته باشید. در نتیجه در ادامه این مقاله تعدادی از این نکات را جمع‌آوری نمودیم که این نکات به شرح زیر می‌باشند.

جهت خرید قطعات مدنظر خود نباید عجله نکنید و جهت مشاهده و مقایسه کیفیت و کمیت قطعات گوناگون فرصت کافی را در نظر داشته باشید. تا هنگامی که از کیفیت و کمیت قطعه موردنظر خود مطمئن نشده‌اید و اطمین کامل را حاصل نکرده‌اید ، پروسه خرید خود را آغاز نکنید.

اطلاع دقیق از شرایط گمرکی جهت واردات و خرید قطعات الکترونیک از چین ضروری و مهم است. در نتیجه حتماً توجه داشته باشید که پیش از واردات قطعات الکترونیکی از شرایط گمرکی مطلع شوید و پیش از ثبت سفارش، قیمت دقیق آن‌ها را به‌ دقت بررسی نمایید.

مشخص نمودن نوع قطعه قبل از ثبت سفارش از چین اهمیت بسیار بالایی دارد. در نتیجه توجه داشته باشید که حتماً نوع قطعه را در ابتدا مشخص کرده و نحوه سفارش قطعه را نیز بررسی نمایید.

اگر ارتباط با فرد  آشنایی به‌ عنوان واسطه در کشور چین داشته باشید قطعاً کنترل بهتری بر روند خرید خود از چین خواهید داشت. در نتیجه داشتن ارتباط با فردی آشنایی که به‌ عنوان میانه و واسطه شما در کشور چین حضور داشته باشد به‌ ویژه در نخستین دفعات واردات قطعات الکترونیکی از چین ضروری می‌باشد. همچنین دانستن این نکته مهم است که اگر تصمیم دارید که قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود را از چین به وسیله نمایشگاه‌ های بین الملیی که هر سالانه در چین برگزار می‌‌گردد خریداری و واردات نمایید، بایستی این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید از نمایشگاه‌ های بین المللی چین ریسک بسیار بالایی دارد چرا که قطعاتی که در نمایشگاه‌ها عرضه و تولید می‌گردد همیشه از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهند بود.

نحوه حمل و نقل قطعات الکترونیکی چگونه است؟

امروزه شاهد پیشرفت بسیار زیادی در زمینه تکنولوژی و نیز ارتباطات مستقیم و غیر هستیم که هر تولید کننده کالا جهت پیشرفت در زمینه کاری خود بایستی تجهیزات مورد نیاز را کسب نماید. در نتیجه مهم ترین وسیله جهت پیشرفت خرید قطعات الکترونیک از چین و برای تهیه آن بایستی به سراغ واردات بروید. اما واردات این نوع قطعه چگونه خواهد بود؟

به طور کلی می‌توان گفت واردات قطعات الکترونیکی به وسیله دو صورت، انجام می‌شود. روش اول حمل بار به شیوه هوایی و روش دوم حمل بار به شیوه زمینی می‌شود. در نتیجه شرکت هایی که تصمیم دارند هر چه سریع تر به قطعات مورد نظر خود دست پیدا کنند معمولاً روش هوایی را ترجیح خواهند داد.

لازم به ذکر است روش حمل بار هوایی نسبت به حمل بار زمینی سرعت بسیار بیشتری دارد اما در عوض هزینه واردات قطعات الکترونیکی را افزایش خواهد داد. همچنین مدت زمانی که طول می کشد قطعات الکترونیکی از راه حمل بار هوایی به دست مشتری برسد حدود ۲ هفته می‌باشد که این دو هفته ممکن است کمتر یا بیشتر گردد.

سوالات متداول

نحوه حمل و نقل واردات قطعات الکترونیکی چگونه است؟

واردات قطعات الکترونیکی به دو شیوه حمل بار هوایی و حمل بار زمینی صورت می‌گیرد.

مهمترین مزایای خرید قطعات الکترونیک از چین چیست؟

دسترسی آسان به تعداد قطعات مورد نیاز، اطمینان از اصالت قطعه، قیمت مناسب و موارد مشابه.

مهمترین مقاله خرید قطعات الکترونیک از چین چیست؟

هزینه بالای واردات، زمان‌بر بودن منبع یابی درست جهت خرید کالا، هزینه گمرکی و مواردی از این قبیل.

ارسال کالا به ایران چقدر طول می کشد؟

به طور کلی به مدت دو هفته حمل بار زمینی از چین به ایران طول می‌کشد.البته این زمان متغییر است.

جمع بندی

واردات کالا و خرید قطعات الکترونیک از چین به کشور ما جزئیات مختلفی را شامل می شود. همچنین قیمت قطعات الکترونیکی در کشورهای گوناگون مانند  کشور چین، کشور ژاپن، کشور آلمان، فرانسه و سایر کشورها کاملا متفاوت می‌باشد.

همچنین تعرفه حمل و نقل شرکت‌های گوناگون هوایی نیز با هم فرق می کند و کارشناسان تامین کننده قطعات الکترونیکی بایستی بهترین شرکت را انتخاب نمایند. شما می‌توانید با خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس مانند حمل بار هوایی، حمل بار دریایی، حمل بار زمینی و مواردی از این قبیل خدمات حمل و نقل را به شرکت ما بسپارید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x