هزینه-حمل-بار-زمینی-چگونه-محاسبه-میشود؟

هزینه حمل بار زمینی چگونه محاسبه میشود؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از نیازهای اصلی در کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران حمل و نقل کالا به صورت ایمن و پیشرفته می باشد. اما هزینه حمل بار زمینی چگونه محسابه میشود؟ یکی از معمول ترین روش های حمل و نقل، حمل بار زمینی می باشد که از طریق جاده صورت می پذیرد. حمل کالا به صورت جاده ای از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

یکی از وظایف باربری این است که هزینه حمل بار زمینی را مطابق با استانداردهای اتحادیه ی مورد نظر تعیین نماید. عوامل مختلفی در تعیین نرخ حمل بار به صورت زمینی موثر می باشد. از جمله ی این عوامل می توان به تجهیزات مورد استفاده، خدمات به کار گرفته شده هنگام حمل و نقل کالا، زمان ماموریت افراد و  مسافت طی شده هنگام حمل و نقل بار اشاره نمود. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم که تا انتهای مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را همراهی بفرمایید.

حمل بار زمینی چیست؟

بیشتر شما عزیزان با این کلمه آشنا هستید و معنی کلی آن را نیز به خاطر دارید. امروزه روش های متنوعی به منظور حمل و نقل کالا ها وجود دارد. اما روش حمل بار به صورت زمینی یکی از قدیمی ترین روش های حمل و نقل کالا محسوب می گردد که دارای بیشترین کاربرد می باشد. حمل و نقل زمینی با استفاده از ماشین هایی مانند تریلی، خاور و کامیون به سه روش قابل انجام است که شامل: حمل و نقل ریلی، شهری و جاده ای صورت می پذیرد.

کم بودن هزینه حمل بار زمینی، سبب شده است که این روش نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. حمل و نقل زمینی هم برای حمل انسان و هم برای حمل کالا کاربرد دارد. از آن جایی که حمل کالا به صورت زمینی زمان بر می باشد، باید هیچ گونه محدودیت زمانی برای افراد وجود نداشته باشد.

یکی از روش های حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی می باشد که به منظور صادرات و واردات کالا مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح ترانزیت ریلی زمانی استفاده می شود که جا به جایی کالا از طریق خطوط قطار و ریل استفاده گردد. در ادامه ی بحث شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را با هزینه حمل بار زمینی آشنا می سازد.

مزایای حمل و نقل زمینی کالا

در گذشته حمل کالا به صورت زمینی از طریق اسب، الاغ، شتر و غیره صورت می گرفت. اما امروزه حمل زمینی کالا از طریق کامیون و بادقت و سرعت بیشتری انجام می گیرد. حمل و نقل زمینی دارای مزیت های فراوانی است که سبب محبوبیت آن شده است.

از جمله ی این مزایا می توان به مواردی همچون امنیت بسیار بالا هنگام حمل و نقل کالا، افزایش سرعت در جا به جایی بار، کاهش هزینه ی بسته بندی و در نتیجه هزینه حمل بار زمینی، استفاده از کامیون شخصی به منظور حمل بار، مناسب برای جا به جایی در مسافت های کوتاه، خدمات حمل و نقل بسیار مناسب و همچنین انعطاف پذیری بسیار بالای این روش اشاره نمود که در ادامه به توضیح درباره ی هر یک از این عوامل می پردازیم.

امنیت بسیار بالا هنگام حمل و نقل کالا

بهتر است بدانید که هنگام جا به جایی وسایل منزل و لوازم شکستنی، حمل بار به صورت زمینی مناسب ترین روش محسوب می گردد. زیرا که احتمال آسیب به آن ها چه در مسافت های طولانی و چه در مسافت های کوتاه کاهش خواهد یافت.

افزایش سرعت در جا به جایی بار

سرعت جا به جایی کالا به صورت زمینی نسبت به روش های ریلی و دریایی بسیار بیشتر می باشد. در این روش صاحب بار به صورت مستقیم با راننده ی مورد نظر و شرکت حمل و نقل در ارتباط می باشد.

کاهش هزینه ی بسته بندی

بسته بندی بارهای زمینی از پیچیدگی کمتری برخوردار است. در بیشتر موارد حمل کالا به صورت  جاده ای احتیاجی به بسته بندی ندارد و در نتیجه هزینه حمل بار زمینی به شدت کاهش می یابد.

استفاده از کامیون شخصی به منظور حمل بار

در اکثر موارد می توان برای حمل بار مورد نظر از کامیون های شخصی استفاده نمود. به همین دلیل در این روش هیچ گونه تاخیر و ایرادی هنگام حمل بار مورد نظر پیش نمی آید.

مناسب برای جا به جایی در مسافت های کوتاه

حمل و نقل زمینی بهترین انتخاب، برای حمل کالا در مسافت های  کوتاه جاده‌ای و همچنین درون‌شهری است. علاوه بر این هزینه‌ حمل و نقل و ارسال بار نیز کاهش خواهد یافت.

خدمات حمل و نقل بسیار مناسب

همان طور که می دانید برای مناطق دور و مناطقی که فاقد دسترسی به حمل‌ونقل هوایی و ریلی هستند از حمل و نقل کالا به صورت جاده ای (زمینی) استفاده می‌کنند. شرکت حمل‌ و نقل بین المللی ققنوس به منظور جلب رضایت شما عزیزان بهترین خدمات را ارائه می نماید.

انعطاف پذیری بسیار بالا

به طور معمول حمل و نقل کالاها با وسایلی همچون کامیون ها دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی می باشد. حمل و نقل زمینی هم از نظر بارگیری و تخلیه و هم از نظر شرایط شرایط آب و هوایی و ترافیکی بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

عوامل موثر بر هزینه حمل بار زمینی

هزینه حمل بار زمینی یکی مهم ترین عوامل در صنعت حمل و نقل کالا به حساب می آید. تعیین نرخ حمل بار زمینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به منظور صرفه جویی در هزینه های اضافی بهتر است که به شناخت کامل هر یک از این عوامل بپردازید.

وزن بار مورد نظر

اولین عاملی که در تعیین هزینه حمل بار زمینی تاثیر گذار می باشد، وزن کالا یا همان تناژ بار است که بر حسب تن حساب می شود. هر چه قدر تناژ بار بیشتر باشد به همان نسبت سوخت و استهلاک کامیون نیز افزایش خواهد یافت.

نوع کالا

دومین عاملی که در تعیین هزینه حمل بار زمینی موثر می باشد نوع بار می باشد. همان طور که می دانید میزان میزان سوخت مصرفی کامیون ها به نوع، جنس و وزن بار وابسته می باشد.

میزان مسافت حمل بار

با توجه به اینکه رابطه ی مستقیمی بین هزینه های ماشین و زمان کاری راننده با مسافتی که کامیون ها هنگام حمل بار زمینی طی می کنند وجود دارد، پس به این نتیجه می رسیم که مسافت حمل بار بر هزینه باربری اثر مستقیم دارد. پایانه ها موظف هستند که بر حسب اطلاعیه سازمان راهداری و اتحادیه باربری از نرخ مصوب حمل بار پیروی نمایند. 

هزینه حمل بار زمینی از اروپا به ایران چگونه است؟

از آن جایی که هزینه حمل بار زمینی از کشورهای اروپایی بسیار به صرفه می باشد و زمان کوتاه تری برای ارسال کالا نیاز دارد، مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. نوع بسته بندی کالا، نوع و ارزش بار، ، نوع ماشین،  حجم بار مورد نظر و غیره بر قیمت نهایی حمل بار زمینی تاثیر می گذارند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل و نقل کالا ها را با مناسب ترین قیمت به انجام می رساند. هزینه حمل بار زمینی از کلیه کشورهای اروپایی به ایران در جدول زیر به نمایش گذاشته شده است.

هزینه حمل بار زمینی از کشورهای اروپاییبه ایران
اسلواکی6000
آلمان5600
ترکیه7000
لهستان6500
انگلیس5300
فرانسه6400
چک5100
یونان6700
لهستان7000
اتریش6800
ایتالیا5200
سوئد6600
مجارستان5900

سوالات متداول

حمل بار زمینی به چه معناست؟

یکی از قدیمی ترین روش های حمل و نقل کالا، حمل بار به صورت زمینی می باشد. حمل و نقل زمینی با استفاده از ماشین هایی مانند تریلی، خاور و کامیون به سه روش حمل و نقل ریلی، شهری و جاده ای صورت می پذیرد.

اصطلاح ترانزیت ریلی چه زمانی استفاده می گردد؟

اصطلاح ترانزیت ریلی زمانی استفاده می شود که جا به جایی کالا از طریق خطوط قطار و ریل استفاده گردد.

حمل و نقل زمینی کالا دارای چه مزایایی می باشد؟

امنیت بسیار بالا هنگام حمل و نقل کالا، افزایش سرعت در جا به جایی بار، کاهش هزینه ی بسته بندی و هزینه حمل بار زمینی، استفاده از کامیون شخصی به منظور حمل بار، مناسب برای جا به جایی در مسافت های کوتاه، خدمات حمل و نقل بسیار مناسب و همچنین انعطاف پذیری بالا از مزیت های حمل و نقل بار به صورت زمینی می باشند.

چه عواملی بر قیمت نهایی حمل بار زمینی اثر گذار هستند؟

نوع بسته بندی کالا، نوع و ارزش بار، ، نوع ماشین،  حجم بار مورد نظر و غیره بر قیمت نهایی حمل بار زمینی تاثیر می گذارند.

جمع بندی

به طور معمول به منظور ارسال بار از یک کشور به سایر کشورهای همسایه از حمل و نقل زمینی (جاده ای) استفاده می گردد. امروزه حمل بار زمینی به یکی از اصلی ترین راه های حمل کالا تبدیل شده است. شاید برای شما نیز جالب باشد که اولین کامیون جهان توسط یک شرکت آلمانی به نام دایملر در سال 1896 ساخته شد.

کشور ایران با توجه به وجود جاده ی ابریشم سابقه ی درخشانی را در واردات و صادرات و حمل و نقل بین المللی کالا دارد. بهتر است بدانید که هزینه حمل بار زمینی نسبت به حمل و نقل هوایی کمتر می باشد. علاوه بر این حمل بار زمینی علی رغم حمل و نقل دریایی برای جا به جایی کالا به ترانزیت نیازی ندارد و زمان کمتری را نیز صرف حمل و نقل بار مورد نظر می کند.

همین امر سبب شده است که حمل و نقل زمینی در بین تاجران و شرکت های حمل و نقل از توجه ویژه ای برخوردار باشد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه ی واردات و صادرات و همچنین تعیین هزینه حمل بار زمینی آماده ی خدمات رسانی به تمامی تجار و مشتریان عزیز می باشد. شما می توانید به منظور مشاوره ی رایگان با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x