هر-آنچه-درباره-شارژ-حمل-و-نقل-ترمینال-دریایی

هر آنچه درباره شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی (THC) باید بدانید!

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما هم جزو بازرگانانی هستید که از طریق دریا اقدام به جابه جایی بار کرده اید، احتمالا باید درباره شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی یا همان تعرفه THC شنیده باشید. هزینه THC، در واقع  هزینه ای است که توسط یک پایانه بندری برای جا به جایی محموله در یک پایانه ویژه، در یک بندر و یک کشور خاص دریافت می شود.

در اصل می توانیم اینطور بگوییم که THC به هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه کانتینرها، بارگیری و تخلیه بار در کشتی ها و حمل و نقل و بارگیری مربوط می شود که در واقع جزو اصطلاحات حمل کانتینر نیز به حساب می آید. بنابراین اگر قصد ارسال بار از طریق دریا را دارید و با هزینه های THC آشنا نیستید، تا انتهای مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را همراهی کنید.

آشنایی با شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی

شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی یا همان تعرفه THC که یکی از اصطلاحات حمل کانتینر است، از آن جایی شروع شد که در زمان های قدیم که بازرگانان شروع به تجارت از طریق دریا کردند، صاحب کشتی باید برای بارگیری و تخلیه به استودورها یا همان کارگران بندری مبلغی رو پرداخت می کردند.

این هزینه در واقع بابت این بود، که این کارگران در عملیات هایی همانند پهلوگیری یا تخلیه کشتی ها شرکت داشتند و کمک می کردند. با گذشت زمان با توسعه صنعت، نوآوری های تکنولوژیکی بیشتری به وجود آمد. بنادر ترمینال های مختلفی را برای ورود و خروج بار ایجاد کردند. هر ترمینال دارای تجهیزات متفاوتی بود که می‌ توانست محموله‌ها را به نحو احسن اداره کند. با گذشت زمان، بنادر همچنین شروع به شارژ پایانه های خطوط کشتیرانی کردند.

THC مخفف عبارت Terminal Handing Charges است. تعرفه THC یا همان شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی که جزو اصطلاحات حمل کانتینر به حساب می آید، در بنادر و کشورهای مختلف، متفاوت است. این هزینه باید هم در بندر مبدا و هم در بندر مقصد پرداخت شود. اگر FOB در بارنامه گنجانده شود، مالیات THC از فروشنده در بندر مبدا و مالیات EXW از خریدار در بندر بارگیری دریافت می شود.

انواع هزینه حمل و نقل ترمینال دریایی (THC)

حال که با شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی یا همان تعرفه THC بیشتر آشنا شدیم بهتر است انواع هزینه حمل و نقل ترمینال را به شما معرفی کنیم.  بابت این قضیه بهتر است بدانید، اپراتور پایانه به شرکت حمل و نقل پول پرداخت می کند. شرکت حمل و نقل این هزینه را به فروشنده یا مشتری که کانتینر را از طریق ترمینال ارسال یا دریافت می کند، پرداخت می کند. تعرفه THC  که از اصطلاحات حمل کانتینر است، در بندر مبدا، بنادر حمل و نقل و همچنین در بندر تخلیه قابل پرداخت می باشد.

با این حال، بسته به توافق بین فروشنده و خریدار، هزینه جا به جایی ترمینال مبدا (OTHC) و هزینه جا به جایی ترمینال هدف (DTHC) توسط فروشنده یا خریدار پرداخت می شود که معمولاً این بار را به شرکت حمل و نقل منتقل می کنند.

به طور معمول، هزینه های THC در بندر حمل و نقل توسط شرکت حمل و نقل پرداخت می شود. شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی از مشتریان در سه بندر مبدأ، بندر مقصد و بندر حمل و نقل جمع آوری می شود. بنابراین، میتوانیم بگوییم، سه نوع تعرفه THC  وجود دارد:

  • هزینه حمل و نقل تا پایانه مبدا که مقامات کشتیرانی این هزینه ها را قبل از صدور بارنامه در بندر مبدا از کشتی دریافت می کنند و شامل بارگیری، نگهداری و ذخیره سازی کالاست.
  • هزینه حمل و نقل تا پایانه مقصد که شرکت حمل و نقل DTHC را از حامل در بندر مقصد قبل از ارسال محصول دریافت می کند و شامل تخلیه، نگهداری و ذخیره سازی می شود.
  • هزینه حمل و نقل پایانه های حمل و نقل که مقامات شرکت حمل و نقل تعرفه THC که از اصطلاحات حمل کانتینر می باشد را در بنادر حمل و نقل پرداخت می کنند که شامل تخلیه، ذخیره سازی و بارگیری است.

چه مواردی شامل هزینه های THC می شود؟

کمی قبل تر با تعرفه THC (یکی از اصطلاحات حمل کانتینر) و انواع شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی آشنا شدیم. اکنون بهتر است به شما بگوییم که هزینه های THC شامل چه مواردی می شوند. همان طور که پیش تر گفتیم، هزینه های THC شامل تمام هزینه های ترمینال محلی است و از بندری به بندر دیگر متفاوت است. به عنوان مثال THC شارژ شده توسط بندر شانگهای چین با سنگاپور متفاوت است.

هزینه های THC ممکن است بسته به ترمینال در بندر متفاوت باشد که به این دلیل است که امکان دارد اسکله های مختلف، مزایای فنی و تجهیزات متفاوتی برای برخورد با انواع کالا داشته باشند. راه اندازی ترمینال باری به طور خاص مستلزم هزینه های مالی زیادی است. کارگران ایستگاه باید دستمزد بپردازند، زیرساخت ها و تجهیزات باید بهبود و نگهداری شوند، مالیات و عوارض اضافی به دولت پرداخت می شود.

همچنین هزینه شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی که از اصطلاحات حمل کانتینر است؛ تحت تأثیر هزینه های بازاریابی، خدمات و غیره می باشد.

دلایل تفاوت هزینه های حمل و نقل ترمینال دریایی

برای اینکه دلیل تفاوت هزینه شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی دریایی را بیشتر درک کنید، به مثال هایی که در ادامه آورده ایم بیشتر دقت کنید. برای مثال فرض کنید ظروف یخچالی برای اجرا و کارکرد نیاز به اتصال الکتریکی دارند یا ممکن است محموله به تجهیزات حمل و نقل ویژه و فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است لازم باشد کالاهای خطرناک در شرایط کنترل شده دما توزیع و نگهداری شوند.

هزینه های جابجایی ترمینال هم  معمولاً توسط بنادر به صورت سالانه تعیین می شود. برخی از شرکت های حمل و نقل نیز تعرفه THC که از اصطلاحات حمل کانتینر است را بر اساس اندازه بار دریافت می کنند. این ها دلایلی هستند که باعث ایجاد تفاوت در هزینه های حمل و نقل ترمینال می شود.

دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث تفاوت در هزینه شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی دریایی میشود که از جمله می توانیم به مسیر حرکت کشتی اشاره کنیم. این به طور کلی برای خطوط کشتیرانی خارج از کشور صدق می کند. نرخ حمل و نقل برای شرکت های کشتیرانی خارجی بسته به کدام بندر و مدت زمان توقف آن، می تواند متفاوت باشد. این زمان توقف زمان حمل و نقل را افزایش می دهد. عوامل دیگری هم در هزینه های حمل و نقل تاثیر می گذارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت حمل و نقل ققنوس تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه THC چیست؟

THC در واقع مخفف عبارت Terminal Handing Charges و جزء اصطلاحات حمل کانتینر است که در اصل می توانیم این گونه تعریف کنیم، هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه که توسط یک پایانه باربری برای جابه جایی بار می باشد.

چند نوع هزینه حمل و نقل ترمینال دریایی وجود دارد؟

تعرفه THC که از اصطلاحات حمل کانتینر محسوب می شود و همان شارژهای حمل و نقل ترمینال است؛ سه نوع می باشد و در سه بندر جمع آوری خواهد شد. که به ترتیب شامل هزینه حمل و نقل تا پایانه مبدا، هزینه حمل و نقل تا پایانه مقصد و هزینه حمل و نقل تا پایان حمل و نقل می شود.

هزینه های THC شامل چه مواردی می شود؟

این امکان وجود دارد که تعرفه THC در هر بندر خدمات مختلفی را داشته باشد که شامل مواردی همچون بارگیری و تخلیه کالا در بندر، حمل و نگهداری کالا در مقصد ، امکانات ترمینال می شود. عوامل دیگری همچون مالیات و هزینه های اضافی دولت، دستمزد کارگران و هزینه های بازاریابی، بر روی شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی نیز تاثیر می گذارد.

دلیل تفاوت در هزینه های THC در چیست؟

هزینه شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی دریایی تفاوت هایی دارند که می توانیم دلیل تفاوت را تجهیزات حمل و نقل، نحوه نگهداری، هزینه های جا به جایی و از همه مهمتر حجم بار در نظر بگیریم.

جمع­ بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی آشنا کنیم. شارژ حمل و نقل ترمینال همان تعرفه THC است که شما پرداخت می کنید. این تعرفه، یکی از اصطلاحات حمل کانتینر است که کمی پیش تر با آن آشنا شدید. این تعرفه در بنادر و کشورهای مختلف، تفاوت بسیاری دارد که در این مقاله در رابطه با آن صحبت کردیم. در اصل بخواهیم هزینه های THC را به شما بگوییم شامل تمام هزینه های ترمینال محلی می شود، همانطور که گفتیم تفاوت بسیاری از یک بندر به بندر دیگر دارد.

همچنین دلایل زیادی هم وجود دارد که باعث ایجاد تفاوت در این هزینه شده است که در این مقاله راجع به آن توضیح دادیم. در آخر باید به شما بگوییم اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با شارژ حمل و نقل ترمینال دریایی دریافت کنید، بهتر است از یک شرکت حمل و نقل معتبر مشاوره بگیرید.

 ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم که در زمینه حمل و نقل و هزینه های آن و ترخیص کالا آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. بنابراین شما عزیزان می توانید در این مورد با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x