قوانین و مقررات پست بین المللی چیست؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

امروزه که انسان ها در شهرها و کشورهای گوناگون زندگی می کنند و پیوسته نیاز به علت های گوناگون دارند که مرسولات و کالاهای پستی را برای هم می فرستند، شرکت های حمل و نقل پستی نقش بسزایی را در جا به جایی مرسولات دارند. هر کشوری در حوزه ارسال مرسولات پستی به سایر کشورها، دارای قوانین و مقرراتی هستند که به آن ها قوانین پست بین المللی گفته می شود.

در ایران  نیز شرکت های پستی ارسال و دریافت مرسولات پستی به سایر کشورها را برای ساکنین کشور ایران ایجاد کرده است. نا گفته نماند شرکت‌ های حمل و نقل بین المللی هستند که با اسم شرکت‌ های پست بین المللی شناخته شده اند و مطابق قوانین و مقررات وضع شده مؤظف به ارسال یا دریافت مرسولات پستی غیر تجاری هستند.

البته باید به این نکته دقت داشت که مرسولات پستی قادر به داشتن ماهیت تجاری نیز هستند. در این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سعی می کنیم قوانین پست بین المللی را به طور کامل برای شما همراهان عزیز بیان کنیم

مفهوم پست بین المللی

به طور کلی نام دیگر پست بین المللی، پست اکسپرس می باشد. طبق قوانین پست بین المللی، این روش از پست فقط به ارسال کالا به خارج از کشور مختص نیست و برای پست محصولات به داخل کشور نیز از آن استفاده خواهد شد. داشتن صرفه اقتصادی این روش از ارسال بار سبب شده که تاجران و بازرگانان فراوانی برای نقل و انتقال مرسولات خود این روش را به کار ببرند.

هزینه نقل و انتقال بار در این روش مانند دیگر روش ها با توجه به وزن و نوع بار تعیین خواهد شد. این روش از ایمنی بالایی برخوردار است که خیال بازرگانان و تجار را از همه لحاظ راحت می کند که ایمنی مرسولات تضمین شده و زیر پوشش شرکت های پست بین المللی می باشد. به طور کلی این روش آسان ترین روش برای ارسال مطمئن بار و کالای مورد نظر می باشد.

قیمت مناسب و ایمنی بالای این روش سبب شده تا شرکت ها و تاجرانی که تصمیم به ارسال نمونه ی محصولات خود را دارند، به راحتی محصولات خود را به کشورهای دیگر ارسال کنند.  این روش از ارسال کالا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با استفاده از این پست به هر نقطه از جهان که تمایل دارید  می توانید محصولات خود را ارسال کنید.

قوانین پست بین المللی

در قوانین امور گمرکی کشور ایران، در مواد هشتاد و یک الی نود و یک موضوع سوم آن به قوانین پست بین المللی اشاره کرده است که این قسمت از قانون، موضوع اصلی این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می باشد. در واقع در این بحث آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی نیز در مواد صد و پنجاه و چهار الی  صد و شصت به مباحث کالاهای پست خارجی اشاره کرده است. وجود این قوانین و مقررات برای نقل و انتقالی آسان و بدون مشکل بسیار ضروری می باشد.

به طور کلی پیروی از قوانین پست بین المللی برای کل کشورهایی که عضو هستند الزامی می باشد. کشورهای عضو باید مطمئن شوند که اپراتورهای مشخص شده آن ها تعهدات کنوانسیون و قوانین آن را به‌‌ خوبی انجام می دهند. قوانینی که دارای قواعد لازم برای اجرای موافقت نامه ها می باشد، توسط شورای عملیات پستی با در نظر گرفتن تصمیمات گرفته شده به واسطه کنگره فراهم می شود.

طبق قوانین پست بین المللی نمی توان محصولات با ارزش را راحت با پست فرستاد. بنابراین باید مرسولات با ارزش را  به عنوان بسته  پستی تنها به عنوان کالاهای ثبت شده یا بیمه شده با توجه به تقسیم بندی کالاهای پستی ارسال کرد. موارد زیر بخشی از محصولات با ارزش می باشد.

  • سکه، اسکناس، پول کاغذی
  • هر نوع از اوراق بهادار
  • پلاتین فرآوری شده و فرآوری نشده، طلا یا نقره، سنگ های قیمتی

ارسال کالا در پست بین المللی چگونه است؟

در قوانین پست بین المللی برای ارسال کالا، مانند روش های پستی دیگر مرسولات به همراه نشانی گیرنده و فرستنده تحویل داده خواهد شد. پس از بررسی های لازم و همچنین با توجه به حجم و اندازه مرسولات،  هزینه پست محاسبه می شود. در واقع پست بین المللی یکی از بهترین گزینه ها برای مرسولاتی می باشد که پر حجم و دارای اندازه بزرگی هستند.

به همین دلیل این نوع مرسولات در دیگر روش های پستی بیشتر امکان آسیب دیدن دارند. همچنین حمل و نقل آن ها در خطوط جاده ای و ریلی بسیار دشوار است.بنابراین استفاده از این روش امکان گم شدن یا آسیب دیدن مرسولات به حداقل می رساند و با دریافت کد رهگیری مانند دیگر روش مرسولات قابل پیگیری هستند.

سرعت حمل کالا در پست بین الملل

همانطور که در این مطلب از قوانین پست بین المللی اشاره شد، این روش ارسال مرسوله به نسبت دیگر روش ها سرعت بیشتری در ارسال کالاها دارد و در کمترین زمان ممکن به مقصد نهایی تحویل داده می شوند. نکته جال توجه این است که أکثر افرادی که مرسولات خود را با پست بین المللی می فرستند به علت بالا بودن سرعت ارسال و تحویل کالا می باشد.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مدت زمان ارسال برای محصولات گوناگون می تواند متفاوت باشد و به طور معمول به ۳ الی ۵ روز کاری زمان لازم است تا مرسولات به دست تحویل گیرنده برسند.

همچنین شما همراهان گرامی هنگام بهره مندی از خدمات پست های بین المللی می توانید به واسطه شماره هایی که شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند از لحظه به لحظه مرسولات ارسالی آگاه باشید که بار در چه مرحله ای جای گرفته است.

مزایای پست بین المللی

پست بین المللی از متداول ترین شیوه های  ارسال بسته به حساب می آید. برای ارسال مرسولات در این روش تنها با درخواست مشتری و واریز هزینه بار به مقصد مورد هدف ارسال خواهد شد. تنها لازم است که صاحب کالا برای ارسال مرسولات خود به شرکت پست بین المللی مراجعه کند.

پس از ثبت در خواست حمل کالا و محاسبه نرخ زمان لازم برای تحویل کالا تعیین می شود. یکی از مهم ترین مزایای پست در قوانین پست بین المللی این است که مرسولات را می توان بیمه کرد و این یکی از مسائل بسیار مهم در تضمین امنیت بار تا رسیدن به مقصد نهایی می باشد.

هنگامی که شما عزیزان از خدمات پست بین المللی یا همان پست اکسپرس بهره می برید خدمات بیشتری به مرسولات تعلق خواهد گرفت. مثلا تاریخ دقیق برای تحویل بار تعیین نمی شود تنها زمان حدودی رسیدن بار اعلام خواهد شد. بهتر است دقت کنید که مدت زمان پست های بین المللی از مدت زمان ارسال مرسولات توسط پست های معمولی و پیشتاز بسیار پایین تر است.

بسته بندی محصولات در پست بین الملل

افرادی که تا به حال نقل و انتقال کالا را به شیوه های متعدد انجام داده اند می دانند که مهم ترین موضوع در زمینه حمل محصولات، شیوه بسته بندی آن ها می باشد؛ چون بسته بندی محصولات باید طوری باشد که به راحتی جا به جا شوند و به راحتی از مرسولات محافظت کنند.

بحث جالب در قوانین پست بین المللی این گونه است که صفر تا صد امور بسته بندی باید توسط خود شرکت حامل انجام  شود تا با توجه به نوع بار بهترین بسته بندی برای آن ها صورت بگیرد و همچنین امنیت بار را نیز تا حدودی تضمین کند.

همراهان گرامی باید به این نکته توجه کنند، برای حمل مرسولات درباره ی بسته بندی بار و یا مدارک مشتریان هماهنگی های مورد نیاز جهت انجام نوع بسته بندی انجام خواهد شد البته نحوه بسته بندی طوری انجام می شود که پایین ترین قیمت و بالاترین امنیت را برای هر بسته ایجاد کند.

سوالات متداول

پست بین المللی چیست؟

به طور کلی نام دیگر پست بین المللی، پست اکسپرس می باشد. طبق قوانین پست بین المللی، این روش از پست فقط به ارسال کالا به خارج از کشور مختص نیست و برای پست محصولات به داخل کشور نیز از آن استفاده خواهد شد. داشتن صرفه اقتصادی این روش از ارسال بار سبب شده که تاجران و بازرگانان فراوانی برای نقل و انتقال مرسولات خود این روش را به کار ببرند.

قوانین پست بین المللی چگونه است؟

در قوانین امور گمرکی کشور جمهوری اسلامی ایران، در مواد هشتاد و یک الی نود و یک موضوع سوم آن به قوانین پست بین المللی اشاره کرده است. در واقع در این بحث آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی نیز در مواد صد و پنجاه و چهار الی  صد و شصت به مباحث کالاهای پست خارجی اشاره کرده است. وجود این قوانین و مقررات برای نقل و انتقالی آسان و بدون مشکل بسیار ضروری می باشد.

استفاده از پست بین المللی چه مزیت هایی دارد؟

پست بین المللی از متداول ترین شیوه های  ارسال بسته به حساب می آید. از مهم ترین مزایای پست در قوانین پست بین المللی این است که مرسولات را می توان بیمه کرد و این یکی از مسائل بسیار مهم در تضمین امنیت بار تا رسیدن به مقصد نهایی می باشد. همچنین سرعت انتقال بار در این روش نسبت به دیگر روش ها بسیار بیشتر است.

بسته بندی مرسولات در پست بین المللی چگونه است؟

مهم ترین موضوع در زمینه حمل محصولات، شیوه بسته بندی آن ها می باشد؛ چون بسته بندی محصولات باید طوری باشد که به راحتی جا به جا شوند و به راحتی از مرسولات محافظت کنند. بحث جالب در قوانین پست بین المللی این گونه است که صفر تا صد امور بسته بندی باید توسط خود شرکت حامل انجام  شود تا با توجه به نوع بار بهترین بسته بندی برای آن ها صورت بگیرد و همچنین امنیت بار را نیز تا حدودی تضمین کند.

جمع بندی

در این مطلب از وبلاگ شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به بیان قوانین پست بین المللی در حوزه ی نقل و انتقال دریایی، زمینی ، هوایی و ریلی پرداختیم. این قسمت ها فقط به قوانین و مقررات مرتبط با ارسال و  دریافت مرسولات پستی به دیگر کشورها مختص بوده و از طرف مسئولان اداره پست و گمرک باید اجرا شود.

همان طور که اشاره کردیم، برای تکامل فرایند پستی به همکاری کامل پست با گمرک نیاز است زیرا هر دو سازمان در انجام درست جا به جایی مرسولات نقش مهمی را ایفا می کنند. در صورتی که شما همراهان گرامی تصمیم دارید مرسولات خود را به خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران بفرستید، مطالعه این مطلب به شما کمک شایانی خواهد کرد تا از ساز و کار و مراحل قانونی این روش مطلع شوید.

همچنین تجار و بازرگانانی که علاوه بر این موضوع در زمینه های گوناگونی همچون حمل بار دریایی ، ته لنجی، درب به درب، ریلی و… نیاز به دریافت مشاوره رایگان هستند می‌ توانند با کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایند تا فعالیت خود را با بهترین شکل آغاز کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x