معرفی-جامع-گمرک-شهریار

معرفی جامع گمرک شهریار (تهران)

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

گمرک شهریار تهران را میتوان به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین گمرکات زمینی در سطح استان تهران و نیز به عنوان یکی از قطب های اصلی در سطح جهانی در زمینه تجارت های بین المللی و نیز در سطح کشور در نظر گرفت . گمرک شهریار تهران با دارا بودن از موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و با ارائه خدمات گوناگون و متنوع در زمینه تجارت های بین المللی همواره به عنوان یکی از انتخاب های ایده آل در انجام مبادلات تجاری و نیز بین المللی از نظر تاجران و بازرگانان داخلی و خارجی معرفی میگردد.

از این رو در این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید، تا نکاتی را در مورد این گمرک و مواردی مانند ترخیص کالا از گمرک شهریار را به شما ارائه دهیم.

تاریخچه گمرک شهریار

لازم است بدانید ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران برای بازرگانان اعم از داخلی و خارجی در سطح کشور بسیار حائز اهمیت و مهم است. گمرک شهریار تهران که از سال 1355 هجری شمسی به شکل رسمی و تحت نظارت و حمایت سازمان های گوناگون و مراجع قانونی در سطح کشور فعالیت خود را در زمینه واردات و صادرات انواع کالاها آغاز نمود، امروزه گمرک شهریار تهران به عنوان یکی از مهم ترین گمرکات زمینی تجاری و بین المللی استان تهران شناخته میشود و از جمله قطب های اصلی و مرکزی تجارت بین الملل در سطح کشور شناخته میشود.

ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این گمرک و خدمات متنوع آن میتواند مزایا و فوائد گوناگونی از لحاظ اقتصادی و تجاری برای تاجران و بازرگانان داخلی کشور به همراه داشته باشد.

 از این رو لازم است تا قبل از گزینش این گمرک به عنوان قطب اصلی و مرکزی تجارت های بین المللی با چگونگی و نحوه تشریفات اداری و امور گمرکی آن به طور کامل آشنایی پیدا کنید و در عرصه های گوناگونی مانند امکانات و خدمات گوناگون گمرک شهریار اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

همچنین جهت ارتباط، معرفی و آشنایی بیشتر با گمرک شهریار تهران لازم است بدانید که این گمرک به عنوان تنها گمرک زمینی تجاری استان تهران شناخته میگردد و گمرکات گوناگونی از جمله گمرک غرب شهر تهران، گمرک جنوب شهر تهران و نیز گمرک نمایشگاه ها تحت نظر گمرک شهریار تهران فعالیت دارند و منطبق با اصول و استاندارد های موجود این گمرک خدمات متنوعی را به تاجران و بازرگانان ارائه میدهند.

گمرک شهریار کجاست؟

گمرک شهریار تهران در کیلومتر 7 جاده قدیم کرج واقع گشته است و از نظر موقعیت جغرافیایی به انواع فرودگاه های بین المللی اعم از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی، به مرکز استان تهران و همچنین پایتخت کشور و به خطوط ریلی و راه آهن بسیار نزدیک میباشد، به صورتی که حمل و نقل محموله از گمرک شهریار تهران تا مقصد مورد نظر تجار و بازرگان با سرعت و در کمترین زمان ممکن و با انواع و اقسام وسایل نقلیه هوایی، زمینی و ریلی صورت میگیرد.

وجود فضاهای بسیار بزرگ، وجود انبارهای مجهز، فعالیت و اشتغال شبانه روزی کارکنان و نیز انبارداران این گمرک در انجام امورات مربوط به تخلیه، بارگیری و نیز ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران، میتواند در تسریع امورات بازرگانی و تجاری بازرگان بسیار خوب و موثر واقع گردد و از نظر اقتصادی مزایای گوناگونی را برای تاجران و بازرگانان به همراه داشته باشد. از این رو انتخاب گمرک شهریار تهران جهت انجام انواع مبادلات و تبادلات بین المللی و تجارت های کوچک و بزرگ یک انتخاب کاملا به جا، درست و اقتصادی میباشد.

در گمرک شهریار چه میزان بار را می توان ترخیص کرد؟

بعضی از گمرکات در سطح کشور جهان جهت سرعت بخشیدن به روند و انجام ترخیص کالا، اقدام به تخصصی نمودن گمرکات خود کردهاند. این به معنی این است که برخی از گمرکات تنها ترخیص تعداد معدود از کالا ها را جهت واردات یا صادرات انتخاب مینمایند، تا سرعت ترخیص کالا برای صادر کنندگان و واردکنندگان افزایش یابد.

گمرک شهریار تهران نیز جهت ارائه بهتر خدمات خود و نیز سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا از گمرک اقدام به تخصصی نمودن کالاهای وارداتی از این گمرک نموده است. یعنی جهت بالا بردن سرعت ترخیص کالا از گمرک شهریار تنها کالا های محدودی از گمرک شهریار میتوان وارد و یا صادر کرد.

لازم به ذکر است کالا هایی که به شکل تخصصی از گمرک شهریار تهران وارد میگردد شامل کالاهایی مثل  انواع خودرو، امکانات و تجهیزات پزشکی، انواع تلفن همراه و نیز لوازم جانبی تلفن همراه، انواع ماشین آلات راه سازی، انواع نوت بوک، انواع ابزارهای دفاعی و کالاهای خاص نظامی میباشد.

 همچنین لازم است بدانید حجم و میزان بار با توجه به نیاز جامعه و ظرفیت وسیله نقلیه که جهت حمل و نقل به کار گرفته میشود، بستگی دارد. از این رو جهت واردات کالا از گمرک شهریار بایستی ابتدا به نوع  کالاهای وارداتی مورد نظر از این گمرک توجه شود.

چه کالاهایی را میتوان از گمرک شهریار ترخیص کرد؟

هر ساله حجم بسیار زیادی از کالاها با ظرفیت بالا جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار به اداره گمرک فرستاد میشود. در ادامه میتوان گفت از جمله مرسوم ترین و رایج ترین این کالاها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • انواع پوست و چرم طبیعی
  • انواع نخ های خیاطی و پارچه
  • انواع دستگاه های نو و استوک
  • انواع تلفن همراه و همچنین لوازم جانبی موبایل
  • اقسام فرآورده های مهم مانند مشتقات نفت و گاز
  • اقسام فرش ماشینی
  • انواع چسب و موارد مشابه آن
  • انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز سفارتخانه ها و سازمان های گوناگون

5 مزیت اصلی گمرک شهریار

  • در واقع میتوان گفت ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران میتواند مزایای گوناگونی را در جهت انجام سریع روند ها و امورات بازرگانی و نیز فعالیت های تجاری برای تجار و بازرگان به همراه داشته باشد که از جمله مهمترین این مزایا میتوان به موارد مربوطه زیر اشاره کرد :
  • وجود انبارها با ظرفیت بالا و مجهز در تخلیه و نیز بارگیری سریع انواع کالاها، میتواند بسیار موثر و مفید واقع گردد.
  • گمرک شهریار تهران مجهز به سیستم هوشمند و کارامد اطفاء حریق است و از نظر تامین ایمنی کالاهای انبار شده بسیار مناسب و مفید میباشد.
  • دارا بودن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و نزدیک بودن به خطوط راه آهن در نقل و انتقالات و حمل و نقل سریع کالاها به نقاط گوناگون کشور بسیار موثر و اقتصادی تلقی میگردد.
  • با توجه به فعالیت های شبانه روزی  گمرک شهریار تهران میتوان گفت که امور گمرکی و ترخیص کالاها در این گمرک در اسرع وقت با سرعت انجام میگردد.
  • نزدیک بودن گمرک شهریار تهران به فرودگاه های بین المللی مهرآباد و فرودگاه امام خمینی در حمل و نقل هوایی بسیار موثر و مفید میباشد.
  • نزدیکی گمرک به پایتخت کشور ایران یعنی تهران  و نیز مرکز استان تهران در تسریع انجام امورات بازرگانی و تجاری بسیار موثر واقع گردیده است و ترخیص کالا از گمرک شهریار به سرعت قابل انجام است.
  • گمرک شهریار تهران در نزدیکی دو بزرگراه اصلی به نام های آزادگان و نیز فتح قرار گرفته است و از نظر نقل و انتقالات زمینی کالاها بسیار مناسب و مفید میباشد.
  • رعایت نمودن استانداردها، ضریب ایمنی بسیار بالا و وجود انواع سیستم های هوشمند در حفظ و نگهداری کالاهای انبار شده در این گمرک ، میتواند خیال بازرگانان و تاجران را در زمینه نحوه نگهداری کالاها در گمرک آسوده نماید.

لازم است بدانید شما میتوانید با بهره گرفتن از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به شکل هوایی، زمینی، دریایی و درب به درب ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

گمرک شهریار شامل چه امکاناتی میشود؟

امکانات و تجهیزات جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار بسیار متنوع و وسیع میباشد، از این رو قصد داریم در ادامه مقاله به امکانات مهم گمرک شهریار تهران بپردازیم.

امکانات و تجهیزات گمرک شهریار تهران عبارتنداز:

  • بهره مندی و برخورداری از انبارهای متناسب با هر نوع کالا در جهت نگهداری انواع کالاهای متنوع و گوناگون.
  • مجهز به انواع ماشین آلات و تجهیزات گوناگون و متنوع و  مناسب برای جابجایی و حمل و نقل انواع کالاهای متنوع.
  • برخورداری از خطوط ریلی در کنار وجود انبارهایی که به شکل شبکه منظم قرار گرفته اند.
  • بهکارگیری و بهرهمندی از پرسنل ایمنی، زبده و کارآزموده.
  • تجهیز شعبات مختلف به سیستم های اطفا حریق و سیستم هشدار دهنده.
  • دارای بیش 13 باب انبار سقف دار با متراژ های به وسعت 51 هزار و 840 مترمربع.
  • دارای بیش از  16 هانگار با متراژ به وسعتی 92 هزار و 640 مترمربع.
  • برخورداری از 22 باب بارانداز با متراژ به وسعت 257 هزار و 392 مترمربع.
  • احداث کل شعباتی به وسعت 401 هزار و 872 مترمربع در زمینی به مساحتی 750 هزار مترمربع.

اطلاعات تماس گمرک شهریار

لازم به ذکر است جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار بایستی با اطلاعات کامل تماس و آدرس آن آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه

آدرس و نیز اطلاعات تماس گمرک شهریار تهران به شرح زیر است.

آدرس گمرک شهریار تهران : استان تهران، واقع در بزرگراه فتح یا همان جاده قدیم کرج، شهرک خلیج فارس واقع در بلوار خلیج فارس، انتهای خیابان  بهشتی.

تلفن تماس:  02166250642

کد پستی گمرک شهریار تهران: 1379656411

پایگاه اینترنتی گمرکtehran.pwcs.co.ir

پست الکترونیک گمرک shahriar@pwcs.co.ir

سوالات متداول

چه کالاهایی از گمرک شهریار تهران ترخیص میگردد؟

پوست و چرم طبیعی، انواع نخ های خیاطی و پارچه، انواع دستگاه های نو و استوک، انواع تلفن همراه و همچنین لوازم جانبی موبایل، فرآورده های مهم مانند مشتقات نفت و گاز، اقسام فرش ماشینی، چسب و موارد مشابه آن.

امکانات مهم گمرک شهریار تهران چیست؟

دارا بودن از تجهیزات گوناگونی جهت جابه جایی انواع کالاها، برخورداری از خطوط ریلی، به کارگیری از پرسنل مجرب و موارد مشابه آن .

گمرک شهریار در کجای تهران واقع گشته است؟

گمرک شهریار تهران در کیلومتر 7 جاده قدیم کرج واقع شده است.

مهمترین مزیت گمرک شهریار تهران چیست؟

برخورداری از موقعیت مناسب و نزدیک بودن این گمرک به فرودگاه های فعال در سطح کشور به عنوان مهمترین مزایای این گمرک شناخته میشود.

جمع بندی

ترخیص کالا و نیز انجام مراحل درست ترخیص کالا از گمرک شهریار گمرک همواره به عنوان یکی از دغدغه بازرگانان در نظر گرفته میشود. لازم است بدانید یکی از گمرک های زمینی بسیار مهم و فعال که نقش بسیار زیاد و مهمی در واردات کالا دارد، گمرک شهریار تهران میباشد. در این مقاله  از سوی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تلاش کردیم در مورد چگونگی ترخیص کالا از گمرک شهریار بپردازیم. همچنین به موارد مهم در مورد ترخیص کالا از گمرک شهریار نیز پرداختیم.

امیدواریم با استفاده از مطالب گفته شده در این مقاله به اطلاعات مناسب و درستی در مورد گمرک شهریار تهران دست یافته باشید. لازم به ذکر است شما میتوانید جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار کلیه امور گمرکی خود را به تیم ترخیص کار و زبده ما بسپارید تا بتوانید با سرویس های ارائه دهنده شرکت حمل و نقل المللی ققنوس نظیر حمل بارهوایی، دریایی و زمینی اعمال مربوط به ترخیص کالا از گمرک شهریار را به انجام برسانید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x