معرفی-ایرلاین-های-برتر-حمل-بار-هوایی-فعال-در-ایران

معرفی ایرلاین های برتر حمل بار هوایی فعال در ایران

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

در بین راه‌های حمل و نقل بین المللی که شامل حمل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی می‌شود، بی نظیرترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه برای افراد، حمل بار به روش هوایی است. حمل و نقل هوایی، محدود به جابه‌جایی مسافران نیست و می‌تواند کالاهای بسیاری زیادی را، به سراسر نقاط جهان حمل کند. شرکت‌های هواپیمایی بسیاری وجود دارد که امروزه در حال فعالیت هستند، اما تعداد زیادی از این شرکت‌ها، به دلیل تحریم فعالیت خود را به پایان رساندند.

ما در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل، جدیدترین و معتبرترین ایرلاین های برتر حمل بار هوایی را به شما معرفی می‌کنیم. در نتیجه اگر نگران این موضوع هستید که چگونه بهترین ایرلاین حمل بار هوایی را انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا حمل بار به شیوه حمل هوایی؟

ایرلاین های برتر حمل بار هوایی

همانطور که می‌دانید، به جابه‌جایی و انتقال کالا به وسیله هواپیما در داخل و یا خارج از کشور حمل و نقل هوایی می‌گویند. خدماتی که حمل هوایی به مشتریان ارائه می‌دهد، هرگز تکراری نخواهد شد و با توجه به نوع محموله، مسیرهای متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهد. 

امروزه، پیشرفت گسترده هواپیما باعث شده که بسیاری از کشورها، از حمل هوایی برای جابه‌جایی کالا و مسافر استفاده کنند. حمل بار هوایی، در فعالیت‌های بازرگانی و بین المللی، نقش بسزایی ایفا می‌کند.

با این اوصاف، آشنایی بیشتر با ایرلاین های برتر حمل بار هوایی در اولویت اکثر تاجران و بازرگانان قرار گرفته است. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم تا به معرفی ایرلاین های برتر حمل هوایی بپردازیم.

معرفی 10 مورد از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی

معرفی بهترین ایرلاین های برتر حمل بار هوایی

امروزه، شرکت‌های هواپیمایی بسیاری وجود دارند که برای راحتی و آسایش مسافران با یکدیگر رقابت می‌کنند. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل، 10 مورد از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی را با هم بررسی می‌کنیم.

هواپیمایی ایران ایر (هما سابق) – قدیمی ترین

اولین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر است که به عنوان هواپیمای ملی ایران، شناخته می‌شود. این شرکت، جزو ایرلاین های برتر حمل بار هوایی می‌باشد که دفتر مرکزی آن در فرودگاه مهرآباد تهران واقع شده است. از خدمات این شرکت هواپیمایی می‌توانیم به:

  • کلاس های پروازی اکونومی و هما
  • سرویس غذا و  کترینگ
  • ناوگان از جمله ایرباس 380 و ایرباس 350

هواپیمایی ایران ایر، به بیش از 40 مقصد داخلی و خارجی پرواز مستقیم انجام می‌دهد. پرواز‌های داخلی و خارجی ایران ایر، در فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود و از سال 2013، به طور تدریجی برخی از پرواز‌های بین المللی این شرکت، به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شد.

هواپیمایی ماهان – مجهزترین

شرکت هواپیمایی ماهان اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل ایران بود که در سال ۱۳۷۱ تاسیس و شروع به فعالیت کرد.. هواپیمایی ماهان، یکی از مجهزترین ایرلاین های برتر حمل بار هوایی شناخته می‌شود. 

در اواسط دهه نود، شرکت هواپیمایی ماهان توانست شبکه پروازی خود را به شهرهایی مانند کرمان، مشهد، شیراز، چابهار، زاهدان، اهواز گسترش دهد و در عین حال، پیشتاز بازار ایران در پروازهای داخلی و خارجی باشد. از مهم‌ترین خدمات این شرکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صندلی‌های راحت
  • خدمات غذا با کیفیت
  • سیستم سرگرمی پیشرفته
  • خدمات هتل‌داری و اجتماعی
  • حمل بار بیشتر

هواپیمایی آتا – کم حادثه ترین

هواپیمایی آتا، یکی از جدیدترین، کم حادثه‌ترین و یکی از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی است که در سال 1387، فعالیت خود را با افتتاح دفتر مرکزی در فرودگاه بین المللی تبریز، آغاز کرد. بلیط داخلی این شرکت، در لیست فروش شرکت‌های مسافرتی قرار دارد و بلیط‌های هواپیمایی آتا، از تقاضای بسیاری بالایی برخوردار است.  خدمات هواپیمایی آتا شامل:

  • صندلی‌های راحت     
  • پذیرایی معمولی
  • ناوگان پیشرفته بوئینگ ام دی و ایرباش A-320

 شرکت هواپیمایی آتا، با هدف  تقویت سیستم حمل و نقل هوایی در غرب و شمال غرب ایران فعالیت خود را از شهر تبریز آغاز کرد تا مسافران ساکن غرب ایران، راحت تر بتوانند به سایر نقاط کشور سفر کنند.

هواپیمایی کیش ایر – پر اهمیت ترین

کیش ایر، یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین های برتر حمل بار هوایی در ایران است که فعالیت خود را از اوایل دهه 70 با افتتاح دفتر مرکزی این شرکت در جزیره کیش آغاز کرد و همچنان در مسیرهای داخلی و خارجی به مسافران کیفیت و خدمات رسانی می کند. تمامی پروازهای کیش ایر از تهران، از ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. از جمله خدمات هواپیمایی کیش ایر به مسافران عبارت است از:

  • رزرو و خرید بلیط
  • هتل کیش ایر، هتل آرین و فارابی
  • خدمات مسافری و باربری
  • ارائه خدمات غذای کترینگ
  • مشاوره و پشتیبانی تلفنی
 تصویری از یکی از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی

هواپیمایی تابان ایر – جدید ترین

تابان ایر، یکی از معروف‌ترین و جزو ایرلاین های برتر حمل بار هوایی است که در سال 1384، توسط خلبان اصغر عبدالله پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی پرتاب، راه اندازی شد. تابان ایر، که مقر آن در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد است، در مسیرهای داخلی و خارجی به مسافران خدمات رسانی می‌کند. از دیگر خدمات این شرکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرویس‌های ویژه غذایی
  • سیستم ناوبری پیشرفته
  • پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس
  • محاسبه نرخ اضافه بار به ازای نرخ تمام بهای بلیط

 شرکت هواپیمایی تابان افتخار بیش از 16 میلیون مسافر در کارنامه خود دارد. پروازهای این ایرلاین در طول مدت فعالیت خود برای پوشش مناطق محروم و پرواز به شهرهایی مانند طبس، مراحه، بیرجند، ماکو، خرم و کاشان برنامه ریزی شده است. 

هواپیمایی آسمان – محبوب ترین

هواپیمایی آسمان، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خطوط هوایی کشور است که نام آن را با شهرت دیرینه می‌شناسیم. شرکت هواپیمایی آسمان، با بیش از 30 سال سابقه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل هوایی در کشور است. هواپیمایی آسمان، یکی از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی است که می‌توانید از خدمات برای جابه‌جایی بار استفاده کنید. از خدمات دیگر این شرکت عبارت است از:

  • کلاس پروازی اکونومی  
  • امکان حمل داروهای خاص، حیوانات و مواد منفجره
  • پرواز به 40 مقصد داخلی و 13 مقصد خارجی

هواپیمایی کاسپین – خوش نام ترین

شرکت هواپیمایی کاسپین، به عنوان یکی از اولین ایرلاین های برتر حمل بار هوایی در سال ۱۳۷۱، با همت مشترک اعضای این صنعت تاسیس شد و لوگوی این ایرلاین توسط آقای مهندس کیوان حقیقی طراحی و ساخته شد. مسیرهای بین المللی خطوط هوایی کاسپین شامل سلیمانیه، نجف، استانبول، دبی و حج، فرودگاه مدینه می‌باشد. پروازهای اوکراینی نیز عمدتاً برای اهداف نظامی از این فرودگاه انجام می‌گیرد. خدمات این شرکت عبارت است از:

  • حمل بار با هواپیماهای باری
  • خدمات داخل فرودگاهی شامل خدمات مسافر، رمپ و لود کنترل
  • خدمات بار مسافر
  • خدمات خاص برای مسافر
  • خدمات بلیط مسافر

هواپیمایی معراج – خوش قول ترین

هواپیمایی معراج، یکی از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی است که دلیل اصلی محبوبیت این ایرلاین کیفیت بالای پروازها و کمترین تاخیر در بین سایر ایرلاین های داخلی است. دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی معراج در سال 1389 در تهران افتتاح شد و در مدت کوتاه فعالیت خود، اعتبار زیادی در صنعت هوانوردی ایران به دست آورده است.

خدمات شرکت هواپیمایی معراج عبارت است از:

  • کلاس پروازی فرست کلاس و اکونومی
  • سیستم کترینگ و پذیرایی
  • خدماتی پروازی داخلی و خارجی

ناوگان هواپیمایی معراج، در حال حاضر با 11 فروند هواپیمای مسافربری یکی از بهترین و بزرگترین خطوط هوایی داخلی محسوب می‌شود. 

هواپیمایی زاگرس – برترین

شرکت هواپیمایی زاگرس از سال 1383، در منطقه آزاد اروند در استان خوزستان آغاز به کار کرد و در مسیرهای داخلی و خارجی مسافران  را جابه جا می‌کند. شرکت هواپیمایی زاگرس، روزانه به تهران، مشهد، کیش، بوشهر و سایر شهرهای ایران و جهان پرواز دارد. پرواز ایرلاین های برتر حمل بار هوایی همانند هواپیمایی زاگرس، با هواپیمای ایرباس انجام می‌شود و مسافران، در طول سفر همواره از ایمنی و کیفیت پروازهای زاگرس رضایت دارند.

تمامی پروازهای داخلی به مقصد زاگرس، از ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود.

خدمات هواپیمایی زاگرس شامل:

  • ناوگان پیشرفته شامل: 7 فروند هواپیمای ایرباس 320، 2 فروند ایرباس 321 و 1 فروند ایرباس 319 و همچنین 8 فروند هواپیمای بوئینگ ام دی
  • کلاس پروازی اقتصادی
  • کلاس پروازی تجاری
  • پرسنل با تجربه و خوش برخورد
  • سرویس‌دهی و کترینگ با کیفیت و مرغوب

هواپیمایی سپهران – بهترین

شرکت هواپیمایی سپهران یکی، از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی است که در سال 1390 به ثبت رسیده است، اما فعالیت رسمی خود را در سال 1395 آغاز کرده است. این ایرلاین، در حال حاضر علاوه بر مسیرهای داخلی، پروازهای روزانه یا هفتگی به برخی از کشورهای همسایه نیز ارائه می دهد.

از خدمات شرکت هواپیمایی سپهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کارگیری نیروی جوان و بومی
  • 9 فروند هواپیمای مسافربری در خطوط
  • ناوگان هواپیمایی متشکل از 2 فروند هواپیمای بوئینگ B737-300، 2 فروند هواپیمای بوئینگ B737-500 و پنج فروند هواپیمای بوئینگ B737-400

برای آشنایی بیشتر با خدمات شرکت های هواپیمایی با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل تماس بگیرید.

آنچه در این مطلب خواندید…

پارامترهای زیادی برای انتخاب ایرلاین های برتر حمل بار هوایی وجود دارد که با توجه به آن ها، می‌توانید با کیفیت‌ترین و ایده‌آل‌ترین ایرلاین را برای حمل و جابه‌جایی بار خود انتخاب کنید. در این مطلب از سایت شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل، 10 مورد از بهترین ایرلاین‌های موجود برای حمل بار هوایی را به شما عزیزان معرفی کردیم.

اگر قصد ارسال بار به روش هوایی را دارید، می‌توانید از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس حمل در زمینه حمل بار هوایی، حمل درب به درب کالا، ترخیص کالا و …. استفاده کنید. اگر سوالی در رابطه با انتخاب بهترین ایرلاین دارید، با کارشناسان ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

10 ایرلاین برتر برای حمل بار هوایی کدامند؟

ایرلاین های برتر حمل بار هوایی شامل: شرکت هواپیمایی هما، ماهان، آتا، کیش ایر، تابان ایر، آسمان، کاسپین، معراج، زاگرس و سپهران که می‌توانید با توجه به نوع محموله و خدمات این شرکت ها، انتخاب کنید.

اولین شرکت هواپیمایی کدام است؟

شرکت هواپیمایی ایران ایر (همای سابق) از اولین شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که به بیش از 40 مقصد پرواز انجام می‌دهد.

پراهمیت ترین شرکت هواپیمایی کدام است؟

شرکت هواپیمایی کیش ایر، از ایرلاین های برتر حمل بار هوایی برای حمل بار و مسافر است که در اوایل دهه 70 با هدف تسهیل سفر برای مسافران شهرهای مختلف به کیش بود که امروزه، در مسیرهای خارجی مسافران را جابه جا می‌کند.

کدام شرکت ها جزو جدیدترین و خوش نام ترین شرکت ها هواپیمایی هستند؟

شرکت هواپیمایی تابان ایر و کاسپین به ترتیب جرو جدیدترین و خوش‌نام‌ترین ایرلاین برتر برای حمل بار هوایی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *