حمل-خرده-بار-به-کشورهای-آسیایی-چگونه-است؟

حمل خرده بار به کشورهای آسیایی چگونه است؟

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از روش های مقرون به صرفه در زمینه تجارت های بین المللی حمل خرده بار به کشورهای آسیایی، اروپایی و… می باشد. در واقع ارسال خرده بار به روش های دریایی و جاده ای قابل انجام است. به طور معمول هنگامی که مشتری باری کمتر از گنجایش یک بارگنج یا کامیون دارد از این روش استفاده خواهد کرد.

حمل خرده بار به کشورهای آسیایی به روش های مختلف از خدمات قابل ارائه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به شمار می روند‌. این روش از حمل و نقل برای جا به جایی کالاهای با حجم کم گزینه مناسبی بوده و از لحاظ اقتصادی نیز برای مشتری بسیار به صرفه می باشد. در این مطلب تصمیم داریم درباره ارسال خرده بار به کشورهای آسیایی و مزایا و معایب این روش از حمل و نقل را برای شما همراهان عزیزان بیان کنیم، خواهشمندیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

حمل خرده بار به کشورهای آسیایی

تعریف حمل خرده بار

در یک تعریف کلی برای حمل خرده بار به کشورهای آسیایی باید گفت، منظور از ارسال خرده بار فعالیت‌ فروشگاه‌ های خرده فروشی در کشورهای مختلفی همچون چین، عراق، باکو، دبی و… است. در واقع برای افرادی که کالاهای متنوعی اما با حجم کم  جهت ارسال به بازارهای جهانی دارند، به علت پایین بودن مقدار آن ها، انتخاب کامیون یا بارگنج به صورت شخصی هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

به همین دلیل بیشتر مالکین کالا از خدمات حمل و نقل خرده بار به کشورهای آسیایی و اروپایی استفاده خواهند کرد. زیرا با انتخاب این روش مرسولات با کمترین هزینه و ایمنی بیشتر به مقصد نهایی، فرستاده می شوند.

حمل خرده بار مناسب چه کالاهایی می باشد؟

حمل خرده بار به کشورهای آسیایی و اروپایی بیشتر برای کالاهایی که بیش از یک تن وزن دارند مناسب است. البته ناگفته نماند باید به پر تردد بودن مسیر هم توجه بسیار داشت. افرادی که کالاهای زیر ده کیلو دارند، می توانند مرسوله خود را با یکی از پست های بین المللی همچون ( DHL ) ارسال کننده که یک روش بسیار کم هزینه می باشد.

اما برای محصولاتی که وزنی بیش از یک تن دارند یقیناً روش ارسال خرده بار بهترین گزینه است. باید دقت داشت در هر روش از ارسال ماهیت محصول و زمان فاکتور بسیار تأثیر گذار است. مثلاً جا به جایی کالایی همچون زعفران حتی یک کیلو گرم باید به روش هوایی صورت بگیرد. یا کالایی مانند مبلمان با توجه به مسیر ارسال می تواند به روش حمل خرده بار هوایی یا جاده ای یا دریایی فرستاده شود.

نقل و انتقالات جهانی هزینه های فراوانی دارد. بنابراین شما عزیزان اگر باری کمتر از ظرفیت یک کامیون دارید، با گردآوری بار خود به همراه بار چند نفر دیگر می توانید هزینه های اضافی خود را تا حدودی کاهش دهید. این امر سبب بالا بردن میزان سود دهی شما در معامله خواهد شد. به طور کلی یک تریلی چادری تقریبا نود متر معکب ظرفیت دارد و بیست و دو تن بار را می تواند در خود جای دهد.

هنگامی که شما عزیزان می خواهید از سرویس حمل خرده بار به کشورهای آسیایی و اروپایی استفاده کنید، لازم است تنها قسمتی از فضا را تا مقصد رزرو کنید.

حمل خرده بار به کشورهای آسیایی (چین، دبی، عراق، باکو)

امروزه حمل خرده بار به کشورهای آسیایی بخش مهمی از خدمات حمل و نقل بین المللی به حساب می آید. یکی از کشورهای آسیایی، کشور ایران است که با داشتن موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن دسترسی به آب های آزاد و همسایگی با کشورهایی همچون عراق، آذربایجان، امارات، چین و… به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین کشورهای این قاره به منظور ارسال خرده بار و ترانزیت کالا شناخته می شود. در ادامه ی مطلب درباره حمل خرده بار به کشورهایی مانند چین، دبی، عراق و باکو بیشتر توضیح خواهیم داد.

حمل خرده بار به چین

چین ‌یکی از کشورهای آسیایی است که از طریق آن ارسال خرده بارهای متعددی صورت می گیرد. چون که این کشور توانایی های بالایی در رابطه با تولید کالاهای گوناگون دارد. به دلیل شرایط جغرافیایی این کشور حمل خرده بار به کشورهای آسیایی و اروپایی را به صورت هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی انجام خواهد داد. بیشتر کالاهایی که به صورت خرده بار از این کشور به ایران وارد می شود یا بالعکس به روش هوایی یا زمینی می باشد‌.

حمل خرده بار به دبی

شهر دبی در کشور امارات واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن دبی با سواحل جنوبی کشور یکی از مهم ترین کشورها جهت واردات و صادرات با ایران به حساب می آید. در واقع دبی پس از کشور چین دومین شریک تجاری ایران شناخته شده است، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه سرویس های ویژه همچون حمل خرده بار به کشورهای آسیایی مانند دبی بهترین راه حل های موجود را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شرایط ویژه دبی باعث شده است که تجار ابتدا مرسولات خود را به دبی بفرستند و بعد به کشور منتقل کنند.

حمل خرده بار به عراق

به طور کلی حمل خرده بار به کشورهای آسیایی، با توجه به هر کشور شرایط مربوط به خود را دارد. برای این که از ایران به کشوری مانند عراق کالا ارسال شود، باید به حجم محموله بسیار دقت کرد. اگر حجم این کالاها به اندازه ظرفیت کامل وسیله نقلیه نباشد باید از روش ارسال خرده بار استفاده شود. بیشتر کالاهایی که از کشور به عراق ارسال می شود به روش حمل بار زمینی است. به طور کلی با انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می توانید بدون دردسر و با کمترین هزینه کالاهای خود را به این کشور ارسال کنید.

حمل خرده بار به باکو

یکی از کشورهایی که در شمال غربی ایران واقع شده است، کشور آذربایجان می باشد که همه ساله کالاهای فراوانی بین این دو کشور رد و بدل می شود. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس یکی از شرکت هایی است که در زمینه حمل خرده بار به باکو فعالیت دارد. به دلیل وجود کارشناسان مجرب در شرکت، بدون هیچ مشکلی می توانید به این کشور کالا ارسال کنید. ارسال خرده بار به باکو به روش های هوایی، دریایی، زمینی و ریلی قابل انجام است.

مزایا و معایب حمل به روش خرده بار

به طور کلی حمل خرده بار به کشورهای آسیایی و اروپایی مزایا و معایبی دارد که تمام تجار باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند مناسب ترین تصمیم برای تجارت خود داشته باشند. تصمیم گیری اشتباه در هر مرحله از تجارت دقیقا مثل پیاده روی با چشم بسته روی لبه ی پرتگاه می باشد.

به طور معمول کالاهایی که به عنوان نمونه هستند بار روش ارسال خرده بار به کشور مقصد فرستاده می شوند. بنابراین اگر تجار و بازرگانان هنگام اولین برخورد با مشتری خارجی به درستی عمل نکنند ممکن است یک سرمایه بزرگ را از دست دهند. به همین دلیل بهتر است ابتدا با مزایا‌ و معایب این روش از حمل بار آشنایی پیدا کنید.

مزایای حمل خرده بار

  • به کار گیری کالاهای صاحبان مختلف در یک بارگنج یا کامیون
  • وجود نداشتن فضای خالی در بارگنج یا کامیون
  • پرداخت هزینه های پایین تر
  • داشتن صرفه اقتصادی برای جا به جایی کالاهای با حجم کم
  • رزرو تنها قسمتی از فضای وسیله نقلیه

معایب حمل خرده بار

  • خطرات احتمالی و آسیب به کالاها به دلیل وجود کالاهای متعدد
  • در صورت توقیف یک کالا کلیه کالاهای مالکان دیگر توقیف می شود.
  • در صورت وجود کالای ممنوعه در روش ارسال خرده بار کل مرسوله دچار مشکل می شود.
  • طولانی شدن زمان نقل و انتقال

 نکات مهم در مورد روش حمل خرده بار

از نکاتی که در روش حمل خرده بار به کشورهای آسیایی باید به آن دقت داشت این است که برای کلیه مرسولاتی که در کنار جای گرفته اند و به طور مشترک جا به جا می شوند، فقط یک بارنامه صادر خواهد شد و آن را تحویل فرد حامل بار می دهند. همچنین در ارسال خرده بار زمان تحویل مرسوله با توجه به زمان مورد نیاز جهت تکمیل و بارگیری هر مرسوله و مسیر نقل و انتقال متغیر است و این امکان وجود دارد که کمی طولانی باشد.

از دیگر نکات مهمی که باید در حمل خرده بار به کشورهای آسیایی به آن توجه داشت، طولانی شدن فرایند تحویل محموله به دلیل توقف های مکرر و بارگیری های در طول مسیر می باشد که امکان دارد روی تجارت مالک کالا أثر گذار باشد. اما همان طور که پیش تر هم گفته شد یکی از روش هایی است که بسیار صرفه اقتصادی دارد.

نکته اصلی در روش ارسال خرده بار، ترکیب مرسولات کوچک از محصولات گوناگون در انبار است. به‌ همین دلیل یکی از مراکز مهم و اصلی جهت نقل و انتقال منظم و درست مرسولات خرده بار انبارهای تلفیقی می باشد.

روش حمل ارسال خرده بار نه تنها در نقل و انتقالات جهانی کاربرد دارد بلکه برای حمل و نقل بین شهری بارهای کم حجم نیز بسیار گزینه ی مناسبی می باشد، چون که به نسبت دیگر روش های بسیار هزینه ی پایین تری دارد.

هزینه های حمل خرده بار به کشورهای آسیایی

هزینه حمل خرده بار به کشورهای آسیایی مانند سایر روش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل وزن محموله، ابعاد کالاها، فاصله ی کشور مبدا تا مقصد، نوع محصولات و… می باشد. در حالت کلی ارسال خرده بار نسبت به سایر روش ها، بسیار هزینه پایین تری دارد؛ چون که در این روش با توجه به حجم مرسوله می توان بخشی از فضای وسیله نقلیه را اجاره کرد و هزینه آن قسمت را پرداخت.

همچنین شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت دقیق حمل خرده بار به کشورهای آسیایی از طریق سایت شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس و تماس با کارشناسان مشخصات بار خود را وارد کرده و قیمت نهایی ارسال خرده بار را دریافت کنید.

سوالات متداول

حمل خرده بار چیست؟

روش حمل خرده بار ( حمل بار به صورت مشترک) روشی است که زمانی حجم بار کمتر از فضای یک‌ بارگنج یا کانتینر است برای به حداقل رساندن هزینه های ارسال، کالاها را به همراه کالاهای مالکان دیگر در یک بارگنج یا کانتینر قرار می دهند و سپس ارسال می کنند.

هنگام حمل خرده بار به کشورهای آسیایی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از نکاتی که در ارسال خرده بار باید به آن توجه داشت این است که در این روش برای مرسولات مالکان مختلف تنها یک بارنامه صادر می شود و به دلیل حمل بار مشترک ممکن است به دلیل توقف مکرر وسیله نقلیه زمان بیشتری طول بکشد تا بارها به مقصد مورد نظر تحویل داده شوند اما با این اوصاف یکی از روش های مقرون به صرفه حمل و نقل کالا محسوب می شود.

هزینه ارسال خرده بار به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه حمل خرده بار یا همان حمل بار مشترک مانند دیگر روش ها به عوامل مختلفی همچون وزن محموله، ابعاد کالاها، فاصله ی کشور مبدا تا مقصد، نوع محصولات و… بستگی دارد که مالک کالا باید با توجه به آن ها پرداخت کند.

استفاده از روش حمل خرده بار چه مزایایی به دنبال دارد؟

از مزیت های این روش از حمل بار می توان به مواردی همچون هزینه پایین، قرار دادن کالاهای صاحبان مختلف در یک بارگنج یا کامیون، عدم وجود فضای خالی در بارگنج یا کامیون، جا به جایی کالاهای با حجم کم، اجاره ی تنها فضای اشغال شده توسط کالا و… اشاره کرد.

جمع بندی

بدون شک یکی از بهترین روش های حمل و نقل محصولات کوچک روش حمل خرده بار است. اگر شما عزیزان تصمیم به حمل خرده بار به کشورهای آسیایی دارید، لازم است قبل از هر کاری، از هزینه ی ارسال خرده بار اطلاع پیدا کنید و همچنین حمل محموله ی خود را به یک شرکت معتبر بسپارید تا زمان ارسال کالای خود را کاهش دهید‌.

برای حمل خرده بار به کشورهای آسیایی می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید و تا با اطمینان خاطر صفر تا صد مراحل ارسال خرده بار را برای شما عزیزان انجام دهند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در کشورهای متعددی همچون چین، دبی و… شعبه های مختلفی را دایر کرده و خدمات متنوعی در حوزه حمل و نقل بین المللی هوایی، پست بین المللی و واردات و صادرات به تجار، بازرگانان، شرکت ‌های تولیدی و… ارائه می دهد. واردات کالا از چین، واردات کالا از دبی، واردات کالا از ترکیه، خرید از سایت های خارجی و… برخی دیگر از خدمات ارائه شده در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می‌ باشد. شما عزیزان می توانید برای هر گونه مشاوره در زمینه ارسال خرده بار و ثبت سفارش با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x