جرثقیل های گنتری کرین

جرثقیل های گنتری کرین | معرفی انواع جرثقیل های دروازه ای

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

جرثقیل دروازه ای یک سازه بسیار پرکاربرد در صنعت است که به عنوان جرثقیل های گنتری کرین نیز شناخته می شود. جرثقیل های دروازه ای به طور گسترده در کاربردهایی که نیاز به قدرت بالا و فاصله زیاد دارند استفاده می شود. این جرثقیل ها نقش مهمی در حمل و نقل و جابجایی کالا در صنایع مختلف دارد.

این سازه های بزرگ و پیچیده به دلیل انعطاف پذیری بالا و کاربرد وسیع در مراکز بندری و محیط های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله مروری دقیق و جامع از جرثقیل دروازه ای و انواع آنها ارائه می شود. تا انتهای این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه ما باشید.

آشنایی با جرثقیل های دروازه ای
آشنایی با جرثقیل های دروازه ای

آشنایی با جرثقیل های گنتری کرین

جرثقیل دروازه ای یا جرثقیل های گنتری کرین نوعی ساختار جرثقیل است که برای بارگیری و تخلیه کانتینرها در کشتی ها در حمل و نقل دریایی طراحی شده است. همانطور که گفته شد این جرثقیل به دلیل انعطاف پذیری و کاربردهای بسیار زیاد در بنادر و محیط های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. یکی از معروف ترین نمونه های این جرثقیل ها جرثقیل ZPMC می باشد که در ایران نیز بخصوص در بندر شهید رجایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 این نوع ساخت جرثقیل نه تنها برای جابجایی کالا در کشتی، بلکه در محیط باز نیز کاربرد دارد. این جرثقیل از نظر عملکرد همتراز جرثقیل های سقفی است و استفاده از آن برای  جابجایی بارهای سنگین در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. جرثقیل قابل حمل گنتری بری از اجزای مختلفی، از جمله یک چرخ دستی برای جابجایی و قرار دادن با تشکیل شده است.

انواع جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای

جرثقیل های گنتری کرین، به دو نوع جرثقیل دروازه ای و جرثقیل نیمه دروازه ای تقسیم می شود که هر کدام دارای انواع تک پل و دو پل می باشند. هر کدام از این جرثقیل های دروازه ای وزن خاصی را حمل می کنند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. در ادامه به بررسی جرثقیل های تک پل و دو پل در گنتری کرین های دروازه ای و نیمه دروازه ای می پردازیم.

انواع جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای
انواع جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای

جرثقیل های تک پل دروازه ای

این نوع سازه دارای ظرفیت 1 تا 10 تن بوده و برای فضاهای 6 تا 16 متری مناسب می باشد.

جرثقیل های دو پل دروازه ای

این جرثقیل ها برای ظرفیت بار بین 5 تا 50 تن با ارتفاع 14 تا 30 متر طراحی شده اند و فقط ظرفیت ها و دهانه های بزرگتر در دسترس خواهند بود.

جرثقیل های تک پل نیمه دروازه ای

جرثقیل های نیمه دروازه ای تک پل به شکل L معکوس ساخته می شوند و برای مواقعی که لازم است قسمتی از کشتی را بپوشانند استفاده می شود.

جرثقیل های دو پل نیمه دروازه ای

این جرثقیل ها برای حمل بارهای سنگین تا 120 تن در مناطق بزرگ مناسب هستند و عملکرد سنگین و عملکرد مداوم را تضمین می کنند.

در واقع از این نوع جرثقیل های دروازه ای برای جرثقیل نزدیک سالن استفاده می شود. از یک طرف دکل جرثقیل روی زمین حرکت می کند و از طرف دیگر مانند جرثقیل سقفی، روی تیرچه حرکت می کند. از این نوع جرثقیل ها برای بارگیری و حمل بار به صورت زمینی نیز استفاده می شود.

کاربردهای جرثقیل های گنتری کرین قابل استفاده در صنایع مختلف

جرثقیل دروازه ای یا جرثقیل های گنتری کرین در مناطق، اسکله ها و سالن هایی که امکان نصب جرثقیل سقفی وجود ندارد استفاده می شود.  جرثقیل ها به دلیل عدم محدودیت در حرکت اجسام سنگین و انعطاف پذیری در محدوده طول، عرض و ارتفاع بسیار مفید هستند. جرثقیل ها در صنایع مختلف برای بلند کردن قطعات، حمل قطار و واگن در ایستگاه های حمل و نقل ریلی، ساخت کشتی، بارگیری و تخلیه کانتینر در بنادر، به عنوان مثال در بندر بوسان در فرآیند واردات دریایی از کره جنوبی و حمل کالاهای سنگین به کارخانه ها استفاده می شود.

جرثقیل های دروازه ای به ویژه در کاربردهایی که به ظرفیت های بالابری بزرگ و دهانه های بزرگ نیاز است، مفید هستند. طراحی و ساخت این جرثقیل ها از پیچیدگی بیشتری نسبت به جرثقیل های سقفی برخوردار است و در مواردی که بارهای سنگین تا 120 تن نیاز به حمل و نقل دارند، جرثقیل های دوبل نیم دروازه ای بهترین انتخاب هستند.

کاربردهای جرثقیل دروازه ای
کاربردهای جرثقیل دروازه ای

تفاوت بین جرثقیل های گنتری کرین و سقفی

جرثقیل سقفی مانند یک پل متحرک است. جرثقیل دروازه ای یا جرثقیل های گنتری کرین دارای یک پل سقفی است که توسط یک قاب از طریق اتصال بالای سر پشتیبانی می شود. جرثقیل های سقفی بر روی سازه داخلی ساختمان، روی ستون های نگهدارنده سقف و دیوارهای ساختمان نصب می شوند.

 در واقع جرثقیل های سقفی اغلب در فضاهای محدود و جرثقیل های گنتری کرین برای محیط های باز در صنایع مختلف مانند حمل و نقل ترکیبی، دریایی و ریلی استفاده می شوند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های این دو نوع جرثقیل، می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از جرثقیل های دروازه ای

جرثقیل های گنتری کرین دارای مزایای بسیاری است که آنها را برای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف مناسب می کند. یکی از کاربردهای اصلی جرثقیل دروازه ای، بارگیری و تخلیه کانتینر در سیستم حمل و نقل دریایی بین المللی است. به عنوان مثال، حمل و نقل دریایی یکی از بهترین راه ها برای حمل بار از چین است و جرثقیل های گنتری کرین معمولا برای بارگیری و تخلیه کشتی ها در بنادر چین استفاده می شود.

 یکی از مزایای اصلی جرثقیل ها سهولت استفاده است. این بدان معناست که برای کار با آنها به مهارت های خاصی نیاز ندارید. علاوه بر این جرثقیل های دروازه ای در فضاهای باز برای جابجایی اجسام به ویژه در انبارها، کارگاه ها، محوطه های باربری، راه آهن و کشتی سازی استفاده می شود و به دلیل مصرف کم انرژی بسیار مقرون به صرفه است. این جرثقیل ها نیز در اندازه ها و ظرفیت های مختلف طراحی شده اند که آنها را برای مصارف مختلف مفید می کند.

مزایای استفاده از جرثقیل های گنتری کرین
مزایای استفاده از جرثقیل های گنتری کرین

آیا جرثقیل های گنتری کرین در حمل و نقل هوایی استفاده می شوند؟

جرثقیل دروازه ای یا جرثقیل های گنتری کرین در صنایعی مانند کشتیرانی، حمل و نقل ریلی و تولید استفاده می شود. در محیط بارگیری و تخلیه حمل و نقل هوایی بین المللی از تجهیزات و جرثقیل های دیگری استفاده می شود که برای نیازهای خاص جابجایی بار هوایی و تعمیر و نگهداری هواپیما مناسب تر است. جرثقیل های دروازه ای بیشتر در محیط هایی مانند بنادر، محوطه های راه آهن، کارخانه های صنعتی و سایت های ساختمانی که در آن جا به جایی های سنگین و تعیین موقعیت دقیق اجسام بزرگ نیاز است، استفاده می شود.

در چنین شرایطی، جرثقیل دروازه ای ظرفیت و انعطاف پذیری مورد نیاز را برای مدیریت موثر بارهای سنگین فراهم می کند. در مقابل، تجهیزات مورد استفاده در لجستیک حمل و نقل هوایی برای اشکال، اندازه ها و وزن های مختلف محموله هوایی طراحی شده و برای کار در محیط منحصر به فرد فرودگاه مناسب است.

جمع بندی

جرثقیل های گنتری کرین به عنوان مهمترین تجهیزات در بسیاری از صنایع به ویژه در بخش حمل و نقل دریایی و ریلی نقش مهمی ایفا می کند. این ساختمان ها با ظرفیت حمل و نقل و جابجایی اجسام سنگین و بزرگ، امکانات بی نظیری را برای صنایع مختلف از جمله شناورهای دریایی فراهم می کنند. علاوه بر این، سازگاری و انعطاف پذیری آنها باعث می شود تا در موقعیت ها و محیط های مختلف به طور بهینه مورد استفاده قرار گیرند.

 در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با جرثقیل های گنتری کرین صحبت کردیم. شرکت ما خدمات متنوعی را در این زمینه و همچنین در ارسال بار دریایی، ارسال بار ریلی، حمل بار ته لنجی، حمل درب به درب کالا و… به شما عزیزان ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه با جرثقیل های دروازه ای دارید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید.

جرثقیل های گنتری کرین چه نوع جرثقیل هایی هستند؟

این جرثقیل ها که با نام جرثقیل دروازه ای شناخته شده اند، یکی از انواع جرثقیل های مورد استفاده برای بارگیری و تخلیه کانتینرها در کشتی ها و روش حمل و نقل دریایی می باشند. در انواع مختلفی از این جرثقیل ها در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که معروف ترین آنها جرثقیل ZPMC است.

انواع جرثقیل های دروازه ای و نیمه دروازه ای کدام اند؟

جرثقیل ها در دو نوع دروازه ای و نیمه دروازه ای موجود هستند که هر کدام از این جرثقیل ها به دو نوع جرثقیل تک پل و دو پل مورد استفاده قرار می گیرند. شما عزیزان می توانید با توجه به خصوصیات و ویژگی ها، هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

جرثقیل های گنتری کرین در چه صنایعی کاربرد دارد؟

 جرثقیل های دروازه ای در مناطقی که امکان استفاده از جرثقیل های سقفی نیست همانند اسکله ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این جرثقیل ها می توانید برای بلند کردن قطعات، حمل قطار و واگن، ساخت کشتی، بارگیری و تخلیه در بنادر استفاده کنید.

مزایای استفاده از جرثقیل های گنتری کرین چیست؟

از مزایای استفاده از این جرثقیل ها می توانیم به کاربرد آن ها در بارگیری و تخلیه کانتینرها، عدم نیاز به مهارت خاص برای استفاده از آن ها، کم انرژی و مقرون به صرفه بودن اشاره کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x