بهترین-شهرهای-چین-برای-تجارت

بهترین شهرهای چین برای تجارت

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

همان طور که می دانید امروزه کشور چین و شهرهای وابسته به آن بسیار گسترش یافته اند. بهترین شهرهای چین برای تجارت هایی مانند گوانگ ژو و یا شنزن دیگر مثل قبل نیستند و در تمامی زمینه ها دچار تحولات گسترده ای شده اند.

از آن جایی که فرصت های موجود برای تجارت واردات از چین بسیار زیاد است به شما پیشنهاد می کنیم که با تک تک شهرهای تجاری چین آشنایی پیدا کنید. اگر شما نیز می خواهید مطلع شوید که کدام یک از شهرهای چین به منظور تجارت مناسب هستند، این مطلب را با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس دنبال کنید.

بهترین شهرهای چین برای تجارت

بهترین شهرهای چین برای تجارت

یک نقطه ی ضروری  برای شروع تجارت با کشور چین یافتن مناسب ترین شهر این کشور پهناور می باشد. در هر کدام از این شهرها در حوزه های تجارت، صادرات و همچنین واردات از چین، تمرکز مشاغل و خدمات حرفه ای متنوع می باشد. بنابراین برای ورود به بازارهای مختلف موجود در داخل چین باید از تمامی استراتژی های لازم آگاه باشیم. شرکت حمل .و نقل بین االمللی ققنوس شما عزیزان را با بهترین شهرهای تجاری چین آشنا می سازد.

شنزن

 سومین بندرگاه وسیع دنیا از نظر پایانه ی کانتینر شهر شنزن می باشد. این شهر در قسمت جنوبی چین قرار گرفته است که هنگ‌کنگ را به سرزمین اصلی چین متصل می نماید. شنزن و گوانگ‌ژو به عنوان پایتخت مد و پوشاک در چین شناخته می شوند.  نرخ محیط تجاری شهر شنزن هشتاد و چهار و چهل و هشت صدم می باشد.

پکن

پکن پایتخت و همچنین دومین شهر بزرگ چین می باشد. الکترونیک، گردشگری، مواد شیمیایی، ماشین آلات، خودرو، لوازم خانگی، متالورژی، نساجی و پوشاک از صنایع عمده در این شهر می باشد.

علاوه بر این پکن یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین مراکز بازارهای مالی در جهان و در زمینه ی واردات از چین می باشد.CBD  یا ناحیه ی مرکزی تجاری پکن، به عنوان قطب تغییرات تجاری و اقتصادی پکن در سال‌های اخیر شناخته شده است. نرخ محیط تجاری شهر پکن هشتاد و چهار و شصت و سه صدم می باشد.

گوانگ‌ژو

 گوانگ‌ژو یکی از شهر های تجاری چین است که از نظر شاخص‌های کلان تجاری، در رتبه سوم قرار دارد. اما در عین حال قطب تبادلات تجاری خرید کالاهای مختلف در چین است. شهر بندری گوانگ‌ژو در حقیقت پنجمین پایانه ی کانتینر بزرگ در جهان است.

شانگهای

بزرگترین شهر و همچنین بزرگ ترین پایانه کانتینتری چین در جهان، شهر شانگهای است. مرکز نمایشگاه‌ها، علم و فناوری، شرکت‌های مالی، اقتصاد، تجارت، و قطب حمل و نقل در چین شانگهای می باشد. بندر شانگهای نیز به یکی از مهم ترین بنادر جهان از نظر تجاری تبدیل گردیده است. این بندر از لحاظ واردات از چین و صادرات رتبه ی اول را در بین شهرهای جهان دارا می باشد. نرخ محیط تجاری شانگهای هشتاد و شش و هفت دهم می باشد.

چرا واردات از چین پرسود است؟

در این مقاله شما با انواع شهرهای تجاری چین آشنا شدید. همان طور که می دانید امروزه تولیدات چین به طور فزاینده ای گسترش‌ یافته است. به طوی که می توان گفت کشور چین بیشتر کالاهای مورد نیاز جهان را تولید می نماید. شاید برای شما هم جالب باشد که علاوه بر این کشورهایی همچون آلمان، آمریکا و کانادا از شرکای تجاری کشور چین می باشند. با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید تا در ادامه علت پرسود بودن واردات از چین را برای شما مشخص نماید.

قیمت بسیار مناسب و سودآوری زیاد 

تمامی عزیزانی که در حوزه ی تجارت فعالیت دارند می دانند که که یکی از اصول اساسی و مهم برای سودآوری، کسب درآمد زیادتر نسبت به هزینه می باشد. همان طور که مطلع هستید سود در واقع کسر هزینه از درآمد است. بنابراین هرچقدر درآمد افزایش پیدا کند، به همان نسبت میزان سودآوری هم  بیشتر می شود.

 اما شاید برای شما هم این سؤال مطرح شود که چطور درآمد و سود خود را از یک تجارت می توان افزایش داد. اکثر محصولات کشور چین دارای قیمت مناسبی هستند. همبن عامل سبب شده است که تجارت با این کشور افزایش قابل توجهی پیدا کند. در نهایت می توان گفت که واردات از چین با قیمت و کیفیت مناسب مشتری‌های بیشتری را جذب می نماید که سودآوری را نیز افزایش خواهد داد.

کالاهای با کیفیت چینی در قاره ی آسیا

در بعضی از کالاها و کارخانه‌ ها در شهرهای تجاری چین تکنولوژی پیشرفته در تولید، بر افزایش کیفیت تولیدات تاثیر چشمگیری داشته است. 

به اعتقاد برخی افراد کیفیت اغلب کالاها از تولیدات و کالاهای کشورهایی مانند ویتنام و هند نیز بهتر می باشد. حتی بعضی از این محصولات کیفیت با درجه ی عالی و همچین قابل قیاس با نمونه‌های جهانی دارند. یکی از دلایل موفقیت کشور چین در زمینه ی تولید کالاهای با کیفیت مشتری‌های سخت‌گیر از کشورهای اروپایی می باشد. شناسایی ، خرید و واردات از چین نیازمند داشتن تجربه ی فراوان و شناخت کامل تولید کننده های کالا می باشد. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم که با شرکت های حمل و نقل بین المللی معتبر در ارتباط باشید.

تولید کالا با حجم زیاد از کشور چین

 یکی از نقاط قوت در رابطه با خرید کالا و واردات از چین تهیه ی کالاهای مورد نیاز از این کشور به میزان کافی می باشد. زیرا در این کشور تکنولوژی در تولید و نیروی کار ماهر به کار گرفته شده است.  همه ی این عوامل می‌توانند در تسریع نمودن تولید کالا کمک قابل توجهی داشته باشند.

سفارشی‌ کردن محصولات مختلف

همان طور که می‌دانید که در شهرهای تجاری چین کالاهای تولید شده به شکل سفارشی متقاضیان بیشتری خواهد داشت. بنابراین شما همراهان عزیز با واردات از چین می‌توانید از مزیت های سفارشی‌ کردن کالا بهره مند شوید. بعضی از تولید کنندگان چینی این امکان را فراهم نموده اند که کالاها را بر طبق نظر مشتری تولید نمایند.

مهمترین شهر تجاری چین کدام است؟

همان طور که در مبحث بالا هم در زمینه واردات از چین به این موضوع اشاره نمودیم، یکی از شهرهای تجاری چین که بزرگ ترین بندر و مهمترین قطب اقتصادی، صنعتی، مالی و پولی، فناوری می باشد، شهر شانگهای است. مساحت شهر شانگهای شش هزار و سیصد و چهل کیلومتر مربع و جمعیت آن تا سال دو هزار و نوزده بیست و چهار میلیون نفر بوده است.

 شانگهای از نظر تقسیمات کشوری همسطح یک استان است و از هجده ناحیه و یک بخش تشکیل شده است. منطقه ای معروف به پوشی  (Puxi) در مجموع نه ناحیه به عنوان هسته اصلی شهر در بخش قدیمی شانگهای و در ساحل غربی رودخانه Huangpu قرار گرفته است. منطقه معروف به پودونگ (Pudong) در ساحل شرقی رودخانه قرار دارد.

 شانگهای به عنوان قلب سیاست‌ های کشور چین در زمینه ی منطقه دلتای رود یانگ تسه کیانگ شامل کلانشهر شانگهای (شهرهای تجاری چین) و استان‌های جیانگسو، جه جیانگ و آنخویی شناخته شده است. فرآوری مواد شیمیایی، صنعت فناوری اطلاعات (IT) و الکترونیک، فولاد، خودرو سازی، نانو و بیوتکنولوژی و همچنین هوا فضا از صنایع مهم و برجسته شانگهای می باشند. سه شاخصه مهم شانگهای در اقتصاد جهانی شامل مهم ‌ترین مرکزتبادلات سهام و پول، برگزاری نمایشگاه‌ های مختلف بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی مربوط به واردات از چین، مناطق آزاد و پارک‌های متنوع فناوری و صنعتی می باشد.

بررسی ویژگی های شهرهای چین برای تجارت

اگر شما عزیزان هم قصد واردات از چین را دارید. یکی از اولین راه هایی که به ذهنتان می رسد انتخاب یکی از شهرهای تجاری چین مثل نینگبو، شانگهای، گوانگجو، پکن، فوشان، هانجژو و یاشن زن می باشدباشد. اما بهتر است بدانید که این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا بازار چین ویژگی های خاص خود را دارا می باشد.

بنابراین برای هر محصول، تکنولوژی و مواد اولیه ای که می خواهید وارد کنید یک شهر و منطقه ی تخصصی هم وجود دارد که می توانید به شکل مستقیم از تولیدکننده ی اصلی، کالای مورد نظر را با قیمت مناسب و بدون هیچ واسطه ای خریداری کنید. در ادامه ی این مقاله شما را با بازارهای معروف چین و محصولات تخصصی آن ها آشنا می کنیم.

توجه به توافق نامه های تجاری بین ایران و کشور چین

برای این که بدانید کدام یک از شهرهای تجاری چین مناسب است باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. در این زمینه ممکن است بعضی از شهرهای چین با کشور ایران توافقنامه هایی را در زمینه ی تجارت بین الملل و واردات از چین امضا نموده باشند و برای تجار ایرانی معافیت هایی را قرار داشته باشند. بنابراین بهتر است که قبل از هر کاری در ابتدا از این اطلاعات با خبر شویم.

توجه کردن به زیر ساخت های مربوط به حمل و نقل کالا

مورد دیگری که توجه به آن حائز اهمیت می باشد، نحوه ی دسترسی به زیرساخت های حمل و نقل کالا به کشور مقصد می باشد. زیرساخت های بندری، زیرساخت های هوایی، زیرساخت های ریلی و زیرساخت های جاده ای از جمله ی زیرساخت های حمل و نقل کشور چین می باشد.

مهمترین مناطق اقتصادی چین

کشور چین شامل چند مجموعه ی غیرمتمرکز اقتصادی مهم می باشد. به طور معمول آگاهی از این مناطق باعث می شود که شما درک بیشتری از تجارت با این کشور داشته باشید. بهتر است بدانید که استان های شرقی شامل بزرگ ترین و ثروتمندترین شهرهای تجاری چین می باشند. همچنین این استان ها بیشترین مراکز تولید و واردات از چین را به خود اختصاص داده اند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سه منطقه ی اقتصادی مهم و بسیار ثروتمند را در سواحل شرقی این کشور را به شما معرفی می کند. این مناطق عبارتند از:

منطقه ی دلتای رودخانه مروارید (گوانگ‌ژو و شنزن)

بر اساس اعلام بانک جهانی دلتای رودخانه مروارید بزرگ‌ ترین منطقه ی شهری دنیا است که از ثروتمندترین مناطق جنوبی چین به شما می رود. منطقه ی ویژه اقتصادی پویاترین از زمان اصلاحات اقتصادی در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در این بخش قرار گرفته است.

کرانه ی اقتصادی مربوط به ساحل بوهای (پکن)

منطقه ی ساحل بوهای به صورت تخصصی در زمینه ی خط تولید و صنایع سنگین مشغول به فعالیت بوده است. شهر پکن در زمینه ی آموزش و بخش تحقیق و توسعه و همچنین در زمینه ی پتروشیمی پیشتاز است. این منطقه در حوزه‌های مربوط به نرم‌افزار، خودروسازی، صنایع هوایی، جذب سرمایه خارجی و خدمات سلامت و الکترونیک با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است.

منطقه ی دلتای رودخانه ی یانگ تسه کیانگ (شانگهای)

منطقه اقتصادی رودخانه یانگ تسه کیانگ شامل یازده استان و شهر می باشد. بهتر است بدانید که دلتای یانگ تسه به تنهایی بیست و یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور چین را به خود اختصاص داده است. همان طور که می دانید از پانزده شهر برتر اقتصادی، ده شهر آن در این دلتای بزرگ اقتصادی جای گرفته است.

سوالات متداول

بزرگترین شهر کشور چین در جهان کدام است؟

بزرگترین شهر و همچنین بزرگ ترین پایانه کانتینتری چین در جهان، شهر شانگهای است.

سه شاخصه مهم شانگهای در اقتصاد جهانی شامل چه مواردی است؟

مهم ‌ترین مرکزتبادلات سهام و پول، برگزاری نمایشگاه‌ های مختلف بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی مربوط به واردات، مناطق آزاد و پارک‌های متنوع فناوری و صنعتی سه شاخصه مهم شانگهای در اقتصاد جهانی است.

انواع زیرساخت های حمل و نقل کشور چین چیست؟

زیرساخت های بندری، زیرساخت های هوایی، زیرساخت های ریلی و زیرساخت های جاده ای.

ساحل بوهای به صورت تخصصی در چه زمینه ای فعالیت نموده است؟

منطقه ی ساحل بوهای به صورت تخصصی در زمینه ی خط تولید و صنایع سنگین مشغول به فعالیت بوده است.

جمع بندی

اگر شما عزیزان می خواهید به عنوان تاجر به کشور چین سفر کنید و می خواهید تجربه ی تجارت پر از سودی را داشته باشید، باید با شهرهای مهم تجاری این کشور و همچنین نمایشگاه ‌ها و بازارهایی که برای فروش کالاهای مختلف در هر یک از شهرهای تجاری چین بر پا می گردند به طور کامل آشنایی داشته باشید.

چنان چه در زمینه ی واردات از چین به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می توانید با کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ارتباط باشید تا شما را به نحو احسن در زمینه ی کلیه ی تجارت های بین المللی راهنمایی نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x