انواع-حمل-و-نقل-هوایی-را-بهتر-بشناسیم

انواع حمل و نقل هوایی را بهتر بشناسیم

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

امروزه با توجه به پیشرفت وسایل نقلیه انواعی از روش­های حمل و نقل به وجودآمده است. یکی از روش­هایی که که در بین صاحبان بار وبازرگانان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است، حمل و نقل هوایی می باشد. سرعت حمل و نقل هوایی در جا به جایی کالا بسیار بالا است، همین امر سبب شده است که انواع حمل و نقل هوایی به یکی از بهترین روش­های حمل و نقل بار تبدیل گردد.

همان طور که می دانید با استفاده از حمل و نقل هوایی تنها مسافر جا به جا نمی شود بلکه بسیاری از کالاها از طریق حمل بار هوایی ترانزیت خواهند شد. حمل و نقل هوایی دارای انواعی از روش های مختلف می باشد که بسته به نیاز مسافران و صاحبان بار از آن ها استفاده می گردد.

بهتر است بدانید که خیلی از خریدهای شرکت ‌های هواپیمایی ایران از کمپانی‌های هواپیماسازی غول پیکر به خاطر تحریم‌های بین المللی بلوکه شده است. همین امر سبب شده است که امکان واردات آن ها به کشور فراهم نشود. با وجود این تحریم ها نیز شرکت‌ های ترانزیت و مسافربری ایران توانسته ‌اند که با تدبیرهای ویژه نیاز کشور را تا حد قابل قبولی برطرف سازند.

بهتر است بدانید که روش حمل و نقل هوایی از شیوه‌های تکراری برای مشتریان خود استفاده نکرده است. بنابراین با توجه به سلیقه مسافرین و نوع بار مورد نظر روش‌های متنوعی را برای آن‌ها به کار خواهد برد. در این مطلب وبلاگ شرکت حمل و نقل بین الملی قصد دارد تا ابتدا تارخچه ی حمل بار هوایی را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن شما عزیزان را انواع حمل و نقل هوایی آشنا سازد.

تاریخچه حمل و نقل هوایی

امروزه یکی از قابل اعتماد ترین و محبوب ترین روش های حمل در سرتاسر دنیا انواع حمل و نقل هوایی می باشد. حمل بار هوایی نسبت به حمل و نقل دریایی دارای تاریخچه ی بسیار کوتاه تری است. شاید برای شما هم سوال باشد که نخستین هواپیمای باری در چه سالی به پرواز در آمد. برای پیدا کردن جواب با ما همراه باشید تا به قرن گذشته نگاهی داشته باشیم. در سال 1910 اولین محموله ی هوایی با یک هواپیمای باری از دیتون به کلمبوس پرواز نمود که در کمتر از یک ساعت بار مورد نظر را به مقصد رساند.

در اوایل دهه 1900 هواپیماهایی که برای حمل بار مورد استفاده قرار می گرفتند خیلی محکم و بزرگ نبودند که این توانایی را داشته باشند مقدار زیادی بار را جا به جا نمایند. همین امر باعث شد که در آن زمان بارهای اولیه از نوع بسته های پستی کوچک باشند. اولین پرواز ترکیبی از مقصد لندن به پاریس در سال 1919 تنها با یک مسافر و مقداری هم خروس و چرم انجام گرفت.

 به این نکته توجه داشته باشید که دهه ی 1920 سرآغاز حمل بار هوایی برای جا به جایی مسافر و همچنین حمل بار بود. هواپیماها در سال 1929 تا 1945 به علت جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کردند. با انجام این کار سلاح، مهمات و نیروها را با سرعت بسیار زیادی جابجا می کردند. با تشکیل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی در سال 1945 تحول عظیمی در تاریخ حمل و نقل هوایی رخ داد.

هواپیماهای اختصاصی مختص حمل بار در این دوره کم کم ظهور پیدا کردند. در سال 1968 هواپیمای  بوئینگ 747 به آسمان پرواز کرد. این هواپیما به قدری پهن بود که بار بسیار زیادی توسط آن جا به جا می شد. این عامل برد بسیار بزرگی برای صنعت حمل بار هوایی و انواع حمل و نقل هوایی محسوب می شد.

شروع حمل و نقل هوایی در کشورهای خارجی و ایران فاصله زمانی بسیار زیادی با همدیگر ندارد. در ایران اولین حمل بار هوایی در سال هزارودیست و نود دو شمسی به ثبت رسیده است. اولین پرواز مربوط به یک پرواز باری بوده است. دولت ایران از این پرواز برای حمل کالاهای مورد نیاز راه سازی استفاده کرد که بین روسیه و ایران انجام گرفت. در دهه ی پنجاه پروازهای سیستماتیک و به شکل منظم شروع به کار نمود و شرکت های مختلفی در این حوزه مشغول فعالیت شدند.

در دنیای پیشرفته ی امروزی در بعضی از استان ‌های کشور مثل استان البرز، انواع حمل و نقل هوایی و همچنین فرودگاه‌های مختص حمل بارهوایی وجود دارد. دست کم 6 شرکت هواپیمایی در حوزه ی حمل بار و شرکت های هواپیمایی مختلفی در زمینه پست بین الملل در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند.

انواع حمل و نقل هوایی از لحاظ وسیله

همان طور که مطلع هستید هواپیما تنها روش برای انواع حمل و نقل هوایی نمی باشد. امروزه دستگاه­ های بسیار زیادی اختراع شده که هر کدام از آن ها برای نوع بار و مسافت مشخصی مناسب می باشند. برای مثال هلی کوپتر یکی از انواع دستگاه­ های پرنده است. به طور معمول پروازهای از طریق هلی کوپتر برای بارهای ناچیز و اشخاص محدود استفاده می گردد.

علاوه بر این هلی کوپتر بیشتر برای حمل و نقل هوایی نظامی به کار می رود. البته بعضی از شرکت­ ها از این دستگاه ها برای حمل بار هوایی خصوصی هم استفاده می ­کنند.

یکی دیگر از انواع حمل و نقل هوایی از نظر وسایل، حمل هوایی گلایدرها هستند. البته این دستگاه ها توانایی حمل مسافر را نخواهند داشت اما در عین حال می توان بارهایی محدود را  از طریق آن­ها جا به جا نمود. هواپیما ها هنوز هم بهترین گزینه برای حمل و نقل کالا در حمل بار هوایی محسوب می شوند. دقت داشته باشید که شرکت­های خاصی برای حمل و نقل کالا موجود هستند که در طول روز هزاران کالا را در سراسر دنیا جا به جا می نمایند.

انواع حمل و نقل هوایی از لحاظ مالکیت

به طور معمول حمل و نقل هوایی از نظر مالکیت نیز  تعریف خاص خود را دارد. برخی از پروازها خصوصی و برخی دیگر نیز شخصی هستند و افراد می توانند با توجه به حق مالکیتی که دارند از آن ها استفاده نمایند و کالاها را با آن جابجا کنند. روش دیگری که در انواع حمل و نقل هوایی وجود دارد شکل عمومی از یک پرواز است.

بعضی از افراد توانایی خرید وسایل حمل بار هوایی را دارند و سپس آن‌ها را به دیگر افراد اجاره می­ دهند تا پروازهای خود را به صورت شخصی انجام دهند. امروزه میان کشورهای ثروتمند و همچنین بین تجاری که تجارت­های بزرگ و کلانی دارند این روش بسیار رواج پیدا کرده است.

فریت بار چیست؟

انواع حمل و نقل هوایی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. یکی از انواع این روش­ها در حمل بار هوایی، انتقال به شکل فریت بار است. در این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس سعی دارد که فریت بار را برای شما عزیزان توضیح دهد. پرواز از نوع  فریت بار فقط در یک حجم محدود از بار تعریف می گردد.

برای مثال اگر قصد این را دارید که تمام وسایل منزل خود را از یک کشور به کشور دیگر حمل کنید قطع به یقین این روش یک روش بسیار موثر و مفید برای شما همراهان ارجمند خواهد بود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که که این روش تنها برای مسافران عزیز است. چنان چه شما تاجر هستید و قصد این را دارید که کالاهای زیادی را از طریق یکی از انواع حمل و نقل هوایی جا به جا نمایید، روش کارگو روشی بسیار مناسب می باشد.

کارگو چیست؟

یکی از انواع حمل و نقل هوایی که امروزه در بین تاجران بسیار مرسوم است روش گارگو می باشد. این روش حمل بار هوایی حجم نامحدودی از بار را برای تاجرین محترم جا به جا می­ نماید. البته خدمات ارائه دهنده ی کارگو شامل تمامی کالاها و بارها نمی­ شود. به طور کلی برخی از کالاها را نمی­ توان با هواپیما جا به جا نمود.از جمله این کالاها شامل حمل کالاهای خطرناک، اسلحه، مهمات و همچنین حیوانات زنده می باشد. بهتر است بدانید که برای جا به جا کردن آن­ها مجوزهای زیادی مورد نیاز است.

انواع حمل و نقل هوایی از لحاظ قیمت

در این قسمت با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید که شما را با انواع حمل و نقل هوایی آشنا نماید. بهتر است بدانید که پروازهایی همانند پروازهای سریع­السیر دارای قیمت بالایی بسیار بالایی هستند. حمل بار هوایی اقتصادی اولویت را به عامل قیمت می دهد و حرف اول را در این پروازها، قیمت خواهد زد.

حجم کالایی که در این روش قرار است جا به جا گردد بسیار زیادتر از روش سریع­السیر می باشد و یا به عبارت دیگر حمل بار  هوایی سنگین است علاوه بر این سرعت آن هم کمتر است. ولی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. این روش پایین‌ترین قیمت پیشنهادی را دارا می باشد. اگر برای کالاهای ارسالی که دارای حجم بسیار زیادی هستند از نظر زمان مشکلی ندارید، این روش یک روش بسیار مناسب برای بار شما خواهد بود.

سوالات متداول

اولین محموله ی هوایی در چه سالی و به کدام مقصد انجام گرفت؟

در سال 1910 اولین محموله ی هوایی با یک هواپیمای باری از دیتون به کلمبوس پرواز نمود که در کمتر از یک ساعت بار مورد نظر را به مقصد رساند.

در کشور ایران اولین حمل بار هوایی در چه سالی انجام گرفت و از این پرواز برای حمل چه نوع کالاهایی استفاده شد؟

 شروع حمل و نقل هوایی در کشورهای خارجی و ایران فاصله زمانی بسیار زیادی با همدیگر ندارد. در ایران اولین حمل بار هوایی در سال هزارودیست و نود دو شمسی به ثبت رسیده است. اولین پرواز مربوط به یک پرواز باری بوده است. دولت ایران از این پرواز برای حمل کالاهای مورد نیاز راه سازی استفاده کرد که بین روسیه و ایران انجام گرفت.

حمل و نقل هوایی از طریق هلی کوپتر برای چه نوع بارهایی استفاده می گردد؟

هلی کوپتر یکی از انواع دستگاه­ های پرنده است. به طور معمول پروازهای از طریق هلی کوپتر برای بارهای ناچیز و اشخاص محدود استفاده می گردد. علاوه بر این هلی کوپتر بیشتر برای حمل و نقل هوایی نظامی به کار می رود. البته بعضی از شرکت­ ها از این دستگاه ها برای حمل بار هوایی خصوصی هم استفاده می ­کنند.

در بین تاجران چه نوعی از حمل و نقل هوایی مرسوم می باشد؟

یکی از انواع حمل و نقل هوایی که امروزه در بین تاجران بسیار مرسوم است روش گارگو می باشد. این روش حمل بار هوایی حجم نامحدودی از بار را برای تاجرین محترم جا به جا می­ نماید

جمع بندی

در این مقاله شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انواع حمل و نقل هوایی را مورد بررسی قرار داد. در این مطلب دیدیم که روش­های مختلفی برای حمل و نقل بارها  و مسافرین عزیز وجود دارد.

اگر شما قصد دارید که بار خود را با این روش­های حمل بار هوایی از یک نقطه به نقطه ی دیگر جا به جا کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما با شرکت­ حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس حاصل فرمایید تا شما را از جزئیات این روش ها آگاه سازیم. شرکت­ حمل و نقل بین المللی ققنوس سفرهای ایمنی برای شما به انجام خواهد رساند. کارشناسان این شرکت آماده ی ارائه ی خدمات به شما همراهان عزیز می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x