ارسال طلا به خارج از کشور

ارسال طلا به خارج از کشور؛ تمام نکاتی که باید بدانید

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

طلا یکی از گرانبهاترین فلزات در کل دنیا می باشد و طرفداران زیادی به خصوص در بین خانم ها دارد. به همین دلیل ارسال طلا به خارج از کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از طرفی طلا نقش مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می کند و یکی از مهم ترین فلزات به شمار می رود. از طرفی این فلز به دلیل زیبایی ظاهری که دارد برای ساخت زیورآلات مردانه و زنانه کاربرد های فراوانی دارد.

 ممکن است بسیاری از افراد به دلایل مختلف بخواهند طلا به خارج از کشور ارسال کنند و از قوانین این تجارت اطلاعی نداشته باشند. بنابراین در این مقاله در مورد نحوه ارسال طلا به خارج از کشور صحبت می کنیم و اطلاعاتی در مورد قوانین و مقررات این فعالیت در اختیار شما قرار می دهیم. به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس باشید.

چگونگی ارسال طلا به خارج از کشور
چگونگی ارسال طلا به خارج از کشور

نحوه ارسال طلا به خارج از کشور

برای ارسال طلا به خارج از کشور به ایران، مردم باید با قوانین و مقررات خاص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آشنا باشند. طلا فلزی است که در طول تاریخ ارزش زیادی میان مردم پیدا کرده است. امروزه افراد زیادی قصد دارند که برای هدیه دادن، مسافرت و … طلا به خارج از کشور ارسال کنند. طلا که یکی از گران ترین کالاها به حساب می آید، از نظر پست ایران کالای ویژه ای است و برای ارسال آن به خارج از کشور قوانین و مقررات خاصی وجود دارد.

 بنابراین قبل از ارسال باید تمامی این قوانین و مقررات را بدانید. همچنین در زمینه ارسال طلا به خارج باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طلا برای خروج از کشور نیاز به مجوز دارد. شما می توانید برای دریافت مجوزهای لازم با کارشناسان ما در تماس باشید. در ادامه این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس درباره نحوه ارسال طلا به خارج از ایران و تمامی نکات مورد نیاز در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

آیا ارسال طلا به خارج از ایران امکان پذیر است؟

ممکن است بخواهید به دلایل مختلف مانند دادن هدیه و غیره اقدام به ارسال طلا به خارج از کشور کنید. اما قبل از انجام این کار باید از تمامی قوانین و مقررات آن آگاه باشید تا با مشکلی مواجه نشوید. طلا که با ارزش ترین و شناخته شده ترین فلز به شمار می رود، از نظر اداره پست ایران کالایی ویژه محسوب می شود و برای صادرات قوانین و مالیات های خاصی در نظر گرفته شده است.

 به طور کلی ارسال طلا به خارج از ایران ممنوع است، اما یکسری قوانین و تبصره ها وجود دارد که در رعایت این قوانین و مقررات، فرآیند ارسال طلا به خارج از ایران را برایتان تسهیل می کند. با کمک کارشناسان مجرب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس قادر خواهید بود هر محصولی را که بخواهید به خارج از کشور ارسال کنید.

چه مقدار طلا را می توان از ایران خارج کرد؟

تنها یک مسافر می تواند اقدام به ارسال طلا به خارج از کشور کند و هر فردی که به خارج از کشور سفر می کند می تواند 150 گرم طلا برای استفاده شخصی حمل کند. اگر زیورآلات مذکور با سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد و برلیانس تزئین شده باشد، وزن گوهری که به آنها اختصاص داده شده نباید از واحد قیراط (کمتر از یک قیراط) بیشتر باشد.

 در صورتی که میزان طلا یا سنگ های قیمتی به کار رفته در جواهرات بیش از میزان تعیین شده باشد، به احتمال زیاد فرد در این مورد با مجازات قانونی مواجه خواهد شد. صادرات طلا و فلزات گرانبها از ایران به مقاصد خارجی تنها با تنظیم صورتجلسه با امضای کارشناسان طلا و سکه  مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.

نکته مهم دیگر این است که مقدار طلایی که می توان به ایران وارد کرد یا از کشور خارج کرد محدودیت دارد. برای زیورآلاتی مانند گردنبند، انگشتر و دستبند می توان یکی از هر کدام را صادر کرد و امکان ارسال هر سه مورد به طور همزمان وجود ندارد.

 ورود طلا از خارج به ایران
ورود طلا از خارج به ایران

آیا ورود طلا از خارج به ایران امکان پذیر است؟

ورود طلا و زیورآلات طلا و ارسال طلا به خارج از کشور فقط با مسافر امکان پذیر است. به طوری که فرد تنها می تواند طلا و جواهرات طلایی را که برای مصرف شخصی او در نظر گرفته شده است، همراه خود داشته باشد. مسافران فقط در صورتی می توانند جواهراتی مانند گردنبند، گوشواره، دستبند، ساعت و غیره همراه داشته باشند که اندازه مناسبی داشته باشند و  هر کدام از مسافران می توانند یک جفت گوشواره و شش دستبند به همراه خود داشته باشند.

اگر فردی وارد ایران شود و بیش از حد مجاز طلا داشته باشد، می تواند از بانک مرکزی مجوز بگیرد. واردات طلا در ایران و صادرات طلا از ایران به خارج از کشور بر اساس مقرراتی است که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر می شود. این آیین نامه مشتمل بر 10 ماده و 7 تبصره در سال 1397 به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است.

 توجه داشته باشید که شرکت های پست دولتی طلا را به خارج از کشور ارسال نمی کنند. همچنین شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس هیچ گونه خدماتی در رابطه با حمل و نقل طلا ارائه نمی دهد و حمل طلا تنها با حضور مسافر و در حد استفاده شخصی امکان پذیر است اما اگر سوالی در رابطه با نحوه حمل طلا دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

چگونه می توان طلا را پست کرد؟

از آذرماه 1400 بر اساس قرارداد بخشنامه ای و انجمن تجارت مجازی امکان ارسال طلا به خارج از کشور از طریق پست به 30 مرکز استان فراهم شده است. دریافت طلا فقط به صورت حضوری از دفاتر پست کشور امکان پذیر می باشد و این دفاتر دارای پیشخوان مخصوص پذیرش طلا هستند. در حال حاضر ارسال طلا فقط به مراکز منطقه امکان پذیر است.

بنابراین اگر در شهر زندگی می کنید باید برای ارسال طلا به دفاتر پست مرکز استان خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که روش ارسال طلا از طریق پست با سایر خدمات پستی متفاوت است. یک تفاوت این است که برای ارسال پست طلا ابتدا باید آن را در جعبه مخصوص قرار دهید و سپس به اداره پست بروید. در آنجا قبل از ارسال طلا از طریق پست، بسته بندی ویژه انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارسال طلا از طریق پست می توانید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

ارسال طلا به روش پستی
ارسال طلا به روش پستی

جمع بندی

از آنجایی که طلا یکی از گرانبهاترین فلزات موجود در جهان محسوب می شود، نه تنها به دلیل ارزش اقتصادی برای کشورها، بلکه به دلیل زیبایی شگفت انگیزش همواره مورد توجه بوده است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف تمایل به ارسال طلا به خارج از کشور دارند اما باید بدانید که ارسال طلا به خارج از طریق پست ممنوع بوده و امکان پذیر نیست. در این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در رابطه با نحوه ارسال طلا به خارج صحبت کردیم.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه ارسال بار به روش دریایی، زمینی و هوایی و همچنین انجام تشریفات گمرکی، هزینه های حمل و نقل و… خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. چنانچه سوالی در رابطه نحوه ارسال طلا به خارج از کشور دارید با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

ارسال طلا به دیگر کشورها
ارسال طلا به دیگر کشورها

سوالات متداول

ارسال طلا به خارج از کشور چگونه انجام می شود؟

برای ارسال طلا به خارج از ایران باید یکسری قوانین و مقررات بانک مرکزی آشنا باشید. علاوه بر رعایت قوانین و مقررات باید مجوزهایی را که برای ارسال طلا نیاز است را تهیه و به همراه داشته باشید. برای انجام فرآیند ارسال طلا به خارج می توانید از کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

آیا ارسال طلا به خارج از ایران امکان پذیر است؟

 شما می توانید طلا را از طریق پست ایران به خارج از کشور ارسال کنید اما این کالا از نظر پست ایران، کالایی ویژه و با ارزش است که خروج آن از کشور ممنوع می باشد. اما با استفاده از قوانین، مقررات و تبصره هایی که برای ارسال طلا وجود دارد، ارسال طلا به خارج از ایران امکان پذیر می باشد.

چه مقدار طلا را می توانیم از ایران خارج کنیم؟

از آنجایی که طلا فقط از طریق مسافران به خارج ارسال می شود، هر فردی که به خارج از کشور سفر می کند مجاز است به همراه خود 150 گرم طلا داشته باشد. وزن طلایی که حمل می کنند نباید از یک قیراط بیشتر باشد.

چگونه می توان طلا را پست کرد؟

طبق بخشنامه های موجود در این زمینه امکان حمل طلا از طریق پست به 30 استان امکان پذیر است. همچنین می توانید برای دریافت حضوری طلا به دفاتر پست کشور مراجعه کنید و از دفاتر پیشخوان طلا را تحویل بگیرد. در ارسال طلا از طریق پست از جعبه های مخصوصی استفاده می شود و اداره پست قبل از ارسال طلا، آن را به طور کامل بسته بندی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارسال طلا به خارج از کشور از طریق پست، با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x