راهنمای-کامل-ارسال-بار-به-کویت-آموزش-صفر-تا-صد

راهنمای کامل ارسال بار به کویت / آموزش صفر تا صد

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

یکی از کشورهای غرب آسیا کویت می باشد. این کشور در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته است که با کشورهای عربستان سعودی و عراق مرزهای خاکی زیادی دارد، البته با ایران نیز از طریق خلیج فارس دارای مرزهای آبی می باشد. کویت یک کشور غنی از میراث فرهنگی و تاریخ است که قدمت آن به دوران باستان بر می گردد.

بهتر است بدانید که ارسال بار به کویت از طریق هوایی نیز به سادگی امکان پذیر بوده و شما می توانید هنگام مهاجرت یا مسافرت های طولانی، کلیه ی وسایل و لوازم مورد نیاز خود را بدون هیچ نگرانی به این کشور بفرستید. اگر تمایل دارید که اطلاعات جامع تری در خصوص ارسال بار از ایران به کویت کسب نمایید و با معتبرترین شرکت فعال ایرانی در حوزه حمل بار به کویت آشنایی پیدا کنید، حتما در ادامه این مقاله با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه بمانید.

فرآیند ارسال بار به کویت

در ابتدای کار بهتر است که شما عزیزان را با فرآیند ارسال بار به کویت آشنا سازیم. هدف شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس از نوشتن این مطلب ارائه ی اطلاعات به دو گروه است.گروه اول مربوط به اشخاصی که ساکن کویت هستند و می خواهند لوازم خانه ی خود را به این کشور ببرند. گروه دوم نیز تاجرانی هستند که در پی صادر نمودن کالاها و محصولات خود به کویت می باشند.

درواقع قصد داریم که شما عزیزان را با روند ارسال بار از ایران به کویت چه به صورت شخصی و چه تجاری آشنا کنیم. بهتر است بدانید که حمل بار به کویت تنها از طریق هوایی و دریایی صورت می پذیرد.

روش های ارسال بار از ایران به کویت

در قسمت قبلی در خصوص فرآیند ارسال بار از ایران به کویت با شما عزیزان صحبت کردیم. قبلا نیز به این موضوع اشاره نمودیم که ارسال بار به کویت به دو صورت هوایی و دریایی انجام می گردد. شرکت حمل و نقل بین المللی در ادامه حمل بار به کویت را به شکل هوایی و دریایی به صورت کامل شرح خواهد داد.

ارسال بار به کویت به صورت هوایی

حمل بار به کویت به شکل هوایی برای اقلام با ارزش زیاد و وزن زیر یک و نیم تن که باید سریع به مقصد برسند، مناسب می باشد. به عنوان مثال برای لوازم خانگی، اشیاء قیمتی و کالاهای لوکس حمل و نقل هوایی توصیه می گردد. همان طور که می دانید نحوه ی تسویه حساب کلیه ی خطوط هوایی ایرانی ازجمله قشم ایر، ماهان و ایران ایر که حمل بار دارند به صورت ریالی است.

به همین دلیل برای به حداقل رساندن هزینه های مربوطه، تجار تمایل دارند که با خطوط ایرانی حمل بار انجام دهند. کویت نیز از جمله کشورهایی می باشد که پروازهای روتین از ایران را ندارد. در حال حاضر هر دو هفته یک بار فقط با خط هوایی ایران ایر از شهر شیراز به کویت سرویس موجود است.

خطوط هوایی خارجی همچون قطر و امارات به کویت سرویس دارند اما در عین حال هزینه ها را به صورت دلار دریافت می نمایند. در نتیجه هزینه های اولیه شما بالا خواهد رفت.

البته هزینه های این دو شهر با یکدیگر فرق دارد و قطر هزینه ی کمتری را می گیرد. اما در عوض مبلغ صدور بارنامه ی قطر سی و یک دلار می باشد و هزینه ی بارنامه کویت هشت و نیم دلار است. بنابراین اگر بار شما دارای وزن کمی می باشد بهتر است که با امارات کار خود را انجام بدهید اما اگر بار مورد نظر بالای پنجاه کیلوگرم است باید ارسال بار از ایران به کویت با خط هوایی قطر صورت پذیرد. چون هزینه ی هر کیلوی آن بسیار کمتر است.

ارسال بار به کویت به صورت دریایی

بهتر است بگوییم که اگر شما عزیزان می خواهید که محصولات و وسایلی با وزن و حجم بالا از ایران به کویت ارسال کنید به سراغ حمل و نقل دریایی بروید. شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا حجم و وزن کانتینرهایی که به طریق حمل اقیانوسی ارسال می گردند خیلی بیشتر از حمل و نقل هوایی می باشد. توجه داشته باشید که امکان ارسال بار به کویت به صورت خرده بار وجود ندارد.

از طرفی تنها از کانتینرهای بیست و چهل فوتی برای ارسال بار از ایران به کویت استفاده می شود. بنابراین شما عزیزان می ‌توانید هجده هزار کانتینر را به صورت همزمان ارسال نمایید که بسیار فوق العاده می باشد. برای ارسال  بار از ایران به کویت به روش دریایی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می تواند قیمت خوبی برای شما ارائه نماید. از طرفی کلیه ی بارهای دریایی به بندر کویت خواهد رفت.

قوانین ترخیص کالا در کشور کویت

همان طور که مطلع هستید هنگام واردات و ارسال بار به کویت به تمامی کالاها عوارض و مالیات تعلق می گیرد و فقط اشخاصی که اقامت کویت را دریافت نموده اند، بارهای شخصی و لوازم خانگی خود را معاف از مالیات و بدون هیچ گونه هزینه ای وارد کشور کویت می کنند. البته به شرط اینکه در مرحله ی اول این لوازم کارکرده و ثانیاً به اندازه ی نیاز شخصی و در حد پر نمودن خانه باشد.

هنگام ارسال بار از ایران به کویت برای ترخیص بارهای شخصی به یک سری مدارک نیاز خواهد بود. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در ادامه مدارک مورد نیاز هنگام حمل بار به کویت را برای شما عزیزان معرفی خواهد نمود.

مدارک مورد نیاز جهت حمل دریایی

  • بارنامه
  • کارت شناسایی
  • کپی پاسپورت
  • کپی مدارک محل سکونت
  • لیست بسته بندی
  • مجوز کار
  • ویزای کاری مهر خورده ی مربوط به کشور کویت

مدارک مورد نیاز جهت حمل هوایی

  • بارنامه هوایی
  • پکینگ لیست
  • کارت شناسایی
  • کپی صفحه ی اول گذرنامه
  • ویزای کاری موقت مهرشده توسط گمرک

ملاحظات گمرکی

  • اگر بیش از سه هزار دینار کویت یا معادل ارزی آن همراه شما باشد باید آن را به گمرک اعلام نمایید.
  • برای تمامی واردات دریایی غیر دیپلماتیک پنج درصد حق گمرکی اعمال می گردد.
  • حمل دارو با نسخه ی پزشک تنها به اندازه ی مصرف شخصی امکان پذیر می باشد.
  • دقت نمایید که درون وسایل و بارهای شخصی دارو نباشد؛ زیرا فرایند ترخیص را طولانی می کند.
  • روی تمام بارها باید نام مالک درج شده باشد.
  • هنگام حمل بار به کویت مدارک مورد نیاز جهت ترخیص از گمرک باید حداقل پنج روز قبل از رسیدن محموله ارائه گردد.

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به کویت

در مطلب قبلی در خصوص قوانین ترخیص هنگام ارسال بار به کویت صحبت نمودیم و دانستیم که هنگام واردات و ارسال بار از ایران به کویت به تمامی کالاها عوارض و مالیات تعلق خواهد گرفت. در ادامه نیز کالاهای ممنوعه هنگام حمل بار به کویت برای شما همراهان ارجمند شرح داده می شود. از جمله ی این کالاها عبارتند از:

  • آبلیمو، سرکه و ترشیجات
  • بیسیم
  • تجهیزات قمار
  • سلاح گرم و مهمات
  • فرش دستباف بیست متر به ازای هر پاسپورت
  • کیت های تولیدی
  • گوشت خوک
  • مایعات ، آهنربا و باتری
  • مشروبات الکلی
  • مطلب، کتاب و مجلات مستهجن
  • مواد مخدر و داروهای حاوی مخدر
  • هر نوع کالایی که توسط اسرائیل ساخته شده باشد

هزینه حمل بار به کویت

بهتر است بگوییم که اگر تمامی کارهای مربوط به بسته بندی، ارسال بار به فرودگاه و جواز نمودن توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انجام گردد هزینه ارسال بار به کویت با هزینه تمام این کارها جمع خواهد شد. ولی در عین حال چنانچه تمام این کارها توسط خود مشتری انجام شود و شرکت حمل مورد نظر تنها مسئولیت ارسال بار از ایران به کویت را بر عهده داشته باشد.

صاحب بار تنها باید پول شرکت حمل و پول قبض توزین که دست کم 218800 تومان است را پرداخت نماید. توجه داشته باشید که قیمت حمل بار به کویت بر اساس خطوط هوایی بسیار تفاوت دارد.

 برای ارسال بار به کویت به صورت دریایی جدا از هزینه ی حمل، هزینه ای به نام OCR را بعضی از بنادر از مشتریان دریافت می نمایند. بندری به اسم شویخ جزو بنادری می باشد که هزینه ی OCR را می گیرد. OCR یک چیزی شبیه مانیتورینگ می باشد که در آن بار مورد نظر به صورت کامل مورد بازرسی قرار می گیرد. هنگام ارسال بار از ایران به کویت به روش دریایی بر طبق قوانین کشور مورد نظر باید هزینه ی OCR و هزینه ی حمل  پرداخت شود.

سوالات متداول

هنگام ارسال بار به کویت چه کالاهایی ممنوع می باشد؟

از جمله کالاهای ممنوعه هنگام ارسال بار از ایران به کویت عبارتند از: آبلیمو، سرکه و ترشیجات، بیسیم، تجهیزات قمار، سلاح گرم و مهمات، فرش دستباف بیست متر به ازای هر پاسپورت، کیت های تولیدی، گوشت خوک، مایعات ، آهنربا و باتری، مشروبات الکلی، مطلب، کتاب و مجلات مستهجن، مواد مخدر و داروهای حاوی مخدر و هر نوع کالایی که توسط اسرائیل ساخته شده باشد.

حمل بار به کویت به صورت دریایی برای چه محصولاتی مناسب است؟

ارسال بار از ایران به کویت به روش دریایی برای محصولات و وسایل با وزن و حجم  بالا بسیار مناسب می باشد. در این روش حمل خرده بار وجود ندارد و تنها از کانتینرهای بیست و چهل فوتی استفاده می شود. بنابراین از این طریق می توان کالاهای بسیار زیادی را جا به جا نمود.

از جمله مدارک مورد نیاز برای حمل و نقل هوایی شامل چه مواردی است؟

بارنامه هوایی، پکینگ لیست، کارت شناسایی، کپی صفحه ی اول گذرنامه و ویزای کاری موقت که توسط گمرک مهر شده باشد، از مدارک مورد نیاز برای حمل بار به کویت به صورت هوایی می باشد.

برای حمل بار به کویت به صورت دریایی چه هزینه ای از مشتریان دریافت می گردد؟

هنگام ارسال بار به کویت به صورت دریایی، بعضی از بنادر علاوه بر هزینه ی مربوط به حمل بار، هزینه ای دیگر به نام OCR را از مشتریان دریافت می نمایند. در OCR بار مورد نظر به صورت کامل مورد بازرسی قرار می گیرد.

جمع بندی

در این مقاله از مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در خصوص فرآیند و روش های ارسال بار به کویت، کالاهای ممنوعه و قوانین ترخیص کالا و دیگر مسائل صحبت نمودیم. این شرکت معتبر ضمن عقد قرارداد با کلیه ی شرکت‌ های هواپیمایی فعال در داخل کشور تلاش می کند تا چگونگی ارائه ی این سرویس ها به مشتریان و ارسال بار از ایران به کویت و دیگر کشورها را به بهترین شکل انجام دهد.

بدین ترتیب بعد از تماس مشتری و درخواست ارسال بار از ایران به کویت، ارائه ی مشاوره رایگان در خانه ی شما، بسته بندی و پالت بندی بار مورد نظر، انبار داری، انتقال بار به فرودگاه امام، انجام کلیه ی تشریفات گمرکی و خدمات فرودگاهی برای خارج شدن قانونی کالای شما از ایران و صدور بارنامه با بهترین نرخ حمل بار به کویت به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *