آنچه در این مقاله میخوانید

استعلام هزینه حمل

ارسال بار به قطر | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید!

ارسال-بار-به-قطر0-تا-100-آنچه-که-باید-بدانید!

مقدمه

 بسیاری از بازرگانانی که مشغول به کار صادرات و واردات کالا هستند، به احتمال زیاد مسیرشان به کشور قطر رسیده است. ارسال بار به قطر، شیوه های مختلفی و روش های متفاوتی دارد. حمل بار از ایران به قطر، نیاز به داشتن یکسری مدارک جهت ترخیص کالا است؛ همچنین هزینه حمل بار به قطر نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در حالت کلی بسیاری از افراد هستند که برای سفر و یا تحصیل، به قطر می روند. بنابراین علاوه بر بازرگانان، مردم عادی هم سوالاتی در رابطه با ارسال بار به کشور قطر، برایشان ایجاد می شود. اگر شما هم جزء این افراد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید.

چگونگی ارسال بار به قطر

 همانطور که گفتیم هر ساله به دلیل شرایط خوب قطر، افراد زیادی برای کار، تحصیل، زندگی و غیره به این کشور مهاجرت می کنند و به دنبال ارسال بار به قطر هستند.

از آنجایی که هزینه خرید کالاهای خانگی بالا است، افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، تمایل دارند مایحتاج زندگی را با خود ببرند که این فرآیند هزینه حمل بار به قطر را برای آن ها به دنبال دارد. خوشبختانه گمرک قطر به شما این امکان را می دهد که تا 6 ماه پس از اخذ اقامت، کالا و وسایل شخصی خود را به این کشور ارسال کنید.

از سوی دیگر، بازرگانانی هستند که همیشه کالاهای خود را به قطر ارسال می کنند. در واقع ما با افرادی سروکار داریم که به دنبال بهترین راه برای حمل بار از ایران به قطر هستند، ثانیاً آنها می خواهند در مورد فرآیند حمل و نقل مطلع شوند. ارسال کالا از ایران به قطر تنها به دو صورت هوایی و آبی انجام می شود و امکان ارسال زمینی به قطر وجود ندارد.

روش های حمل بار از ایران به قطر

همانطور که گفته شد، برای ارسال بار به قطر، تنها دو روش هوایی و دریایی وجود دارد. هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه آنها را با هم بررسی می کنیم.

حمل و نقل هوایی به قطر

اگرچه می توانید به سرعت کالاهای خود را با حمل و نقل هوایی به قطر ارسال کنید. اما باید به هزینه آن نیز توجه داشته باشید. این بدان معنی است که هزینه حمل بار به قطر از این طریق می تواند بسیار گران باشد. اما قطر ایرویز ایرلاین خوبی است که پرواز مستقیم از تهران به دوحه و پروازهای روزانه زیادی به قطر دارد و بهترین قیمت را ارائه می دهد؛ شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می تواند باربری قطر ایرویز را برای شما انجام دهد.

البته راه دیگری هم برای تحویل بار به قطر وجود دارد و آن خطوط هوایی امارات است. اما عیب حمل بار در قطر و خط امارات این است که کالای شما باید ابتدا به دبی برود و سپس از آنجا به قطر ارسال شود که این امر برای شما هزینه زیادی در بر دارد؛ بنابراین بهترین گزینه ارسال بار به قطر ایرویز خواهد بود. 

حمل و نقل دریایی به قطر

حمل و نقل دریایی به قطر برای بازرگانان و کسانی که قصد حمل بارهای بزرگ تا یک و نیم تا دو تن را دارند بسیار مفید است. این نوع حمل بار از ایران به قطر برای کسانی که به کالاهای ادویه ای نیاز ندارند، مناسب است؛ زیرا ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. مشکل این روش طولانی بودن زمان تحویل است.

قطر دارای بندر مهمی به نام بندر حمد یا دوحه است که بیشتر کالاها در کانتینرهای 20 و 40 متری به این بندر ارسال می شود. متاسفانه امکان ارسال محموله های کوچک به قطر از طریق دریا وجود ندارد.

اهمیت حمل بار از ایران به قطر

اکثر کالاهایی که از فرودگاه امام خمینی (ره) به هر نقطه از جهان می روند، معمولاً توسط هواپیمایی قطر حمل می شود. همه کالاها به دوحه می رسد و از آنجا به نقاط مختلف جهان و همچنین برای ارسال بار به قطر، آماده می شود.

خوشبختانه از آنجایی که روابط سیاسی ایران و قطر خوب است و تحریم ها تاثیری بر روابط تجاری ایران و قطر نداشته است؛ در نتیجه قطر بدون هیچ مشکلی به ارائه خدمات به ایران ادامه می دهد تا جایی که حتی با قطر ایرویز بار به آمریکا ارسال می کنیم.

هزینه ای که قطر ایرویز برای هر مسافر دریافت می کند بسته به مقصد متفاوت است. اما بارنامه قطر حدود 31 دلار است، یعنی چه بار شما 1000 کیلوگرم باشد چه 250 کیلوگرم، باید 31 دلار برای بارنامه بپردازید. یکی دیگر از جنبه های مثبت حمل و نقل با قطر این است که قطر ایرویز خدمات خوبی دارد و از آنجایی که فاصله قطر و ایران زیاد نیست، کالاها با سرعت بسیار بیشتری حرکت می کنند.

قوانین و مدارک لازم جهت ترخیص کالا در کشور قطر

گمرک قطر بر تمامی کالاهایی که وارد این کشور می شود، به ویژه کالاهایی که از طریق دریا وارد می شوند، عوارض و مالیات وضع می کند. در ارسال بار به قطر مبلغ این مالیات 5 درصد از ارزش کل کالای شما می باشد. با این حال، گروهی از کالاها هستند که طبق قوانین گمرکی قطر معاف از عوارض هستند، این کالاها شامل لوازم شخصی و هدایا می باشد.

مهاجران به قطر می توانند ظرف مدت 6 ماه از زمان اقامت خود بدون پرداخت عوارض گمرکی اثاثیه و وسایل شخصی خود را به قطر بیاورند. البته این نوع بارگذاری نیازمند شرایط خاصی و همچنین پرداخت  هزینه حمل بار به قطر می باشد.

همچنین برای حمل بار از ایران به قطر، تعدادی مدارک نیاز است و بازرگانی که قصد ترخیص کالا از مناطق گمرکی در قطر را دارند باید مدارک مختلفی برای حمل بار از ایران به قطر علاوه بر مدارک زیر مانند اظهارنامه گمرکی، بارنامه، گواهی مبدا، پیش فاکتور و مجوز واردات را ارائه دهند. مدارکی که مورد نیاز است شامل:

  • بارنامه اصلی هوایی یا دریایی
  • فهرست دقیق لوازم (جزئیات لوازم منزل ذکر شود)
  • کپی پاسپورت قطر و اجازه کار یا اقامت
  • نامه ای مبنی بر اینکه قطر هیچ اعتراضی به واردات HHG (کالاهای خانگی) بدون پرداخت عوارض ندارد که توسط کارفرما یا حامی شما در قطر به زبان عربی چاپ و امضا شده است.
  • اولین مهر ورود قطر در صفحه پاسپورت شما

لیست محصولات ممنوعه برای ارسال بار به قطر

علاوه بر کالاهای خطرناک و اقلام ممنوعه اعلام شده، برخی از کشورها اقلام دیگری را نیز به عنوان اقلام ممنوع اعلام می کنند. قطر فهرستی از کالاهای ممنوعه را  برای ارسال بار به قطر به شرح زیر منتشر کرده است:

  • نوشیدنی های الکلی
  • گوشت خوک
  • فرستنده / گیرنده بی سیم
  • سلاح گرم، مواد منفجره
  • مواد مخدر
  • محتوای کثیف
  • هر چیزی که از عاج حیوانی ساخته شده باشد
  • تمام محصولاتی که در قطر تولید نشده اند یا بخشی از واردات غیرقانونی به قطر هستند
  • مقالات سیاسی و مذهبی که به دولت قطر و دین اسلام توهین می کند
  • مایعات، ارزها، جواهرات، آهنرباها، باتری ها

هزینه حمل بار به قطر

مهم ترین نکته برای اینکه بتوانیم هزینه ارسال بار به قطر را به درستی اعلام کنیم، دانستن مقدار، وزن و ابعاد بار است. برای مسافر یا بار شخصی باید هزینه حمل بار به قطر هر قبض توزین را که 2188000 ریال می باشد به اضافه هزینه حمل بپردازید. این در صورتی اتفاق می‌افتد که شما تمام کارهای جابجایی محموله را از جمله حمل بار به فرودگاه یا بندر، بسته ‌بندی مناسب و انجام مراحل ترخیص کالا خودتان انجام دهید.

همانطور که گفته شد ارزان ترین مسیر برای حمل هوایی به قطر ایرویز و برای باربری دریایی امکان ارسال کالا از طریق hdsline  وجود دارد. برای کاهش هزینه حمل بار به قطر می توانید با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

سوالات متداول

حمل بار از ایران به قطر، به چند روش انجام می شود؟

ارسال بار به قطر به دو روش هوایی و دریایی انجام می شود؛ نکته ای که در انتخاب روش ارسال به قطر باید به آن توجه کنید، این است که اگر هزینه حمل بار به قطر برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از روش دریایی استفاده کنید. چرا که روش هوایی به نسبت روش دریایی هزینه بالاتری دارد. همچنین اگر زمان تحویل برایتان مهم است بهترین روش، روش هوایی است که در سریعترین زمان بسته به دستتان می رسد.

حمل بار از ایران به قطر به چه دلیل اهمیت دارد؟

 روابط سیاسی خوب و همچنین تحریم هایی که هیچ تاثیری بر روابط تجاری بین دو کشور ندارد، باعث اهمیت حمل بار از ایران به قطر شده است. این روابط سبب شده تمامی کالا ها از طریق قطر ایرویز، جابه جا شده و حتی به کشور آمریکا هم ارسال شود.

چه مدارکی برای حمل بار از ایران به قطر نیاز است؟

حمل بار از ایران به قطر، نیاز به داشتن مدارک جهت ارسال بار است. این مدارک شامل بارنامه، فهرست بسته بندی، کپی پاسپورت، نامه مربوط به عدم اعتراض قطر به واردات و اوین مهر ورود به قطر در پاسپورت می باشد که با داشتن این مدارک می توانید به راحتی نسبت به ارسال بار به قطر ، اقدام کنید.  

هزینه حمل بار به قطر به چه عواملی بستگی دارد؟

شما اگر بخواهید به هر کشوری وسیله ای را ارسال و یا دریافت کنید، یکسری عوامل وجود دارد که به سبب این عوامل، شما مجبور به پرداخت مبلغی جهت ارسال بار خواهید شد. برای حمل بار از ایران به قطر نیز، عواملی همچون اطلاع داشتن از مقدار، وزن و ابعاد بسته، می تواند بر هزینه حمل بار تاثیر بگذارد. برای به حداقل رساندن هزینه حمل بار به قطر ، می توانید از یک شرکت حمل و نقل، کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با ارسال بار به قطر در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که در طول مقاله هم اشاره کردیم، حمل بار از ایران به قطر، به دو روش هوایی و زمینی، امکان پذیر خواهد بود و ارسال بار زمینی به قطر وجود ندارد.

همچنین هزینه حمل بار به قطر هم در این مسیر وجود داد که شما باید با توجه به ابعاد و نوع بسته، این هزینه را پرداخت کنید؛ اما یک راه، راحت تر برای ارسال بار به کشور قطر وجود دارد، آن هم انتخاب یک شرکت حمل و نقل با اطمینان و معتبر است که تمام کارهای ارسال به قطر را به آن ها بسپارید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدمات مختلفی در زمینه حمل بار ته لنجی، پست اکسپرس، ارسال درب به درب کالا، هزینه های حمل و نقل، به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید برای ارسال بار به قطر، از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *