ارسال-بار-از-کانادا-به-ایران

ارسال بار از کانادا به ایران | روش ها، مراحل، قوانین و عوامل موثر در هزینه های آن

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

در این روزها کمتر کسی‌ پیدا می شود که برای بدرقه کردن یکی از عزیزان خود راهی فرودگاه امام نشده باشد. مهاجرت به کشورهای مختلف به منظور تحصیل و همچنین کار و زندگی از پدیده ‌های اجتماعی کشور ایران می باشد. از جمله مقاصد مهم و محبوب در این زمینه کشور کانادا  می باشد که جمعیت زیادی از ایرانی ها هم در آن جا سکونت دارند. اما اگر کسی بخواهد بسته ‌ای را به ایران ارسال کند تکلیفش چیست؟ درواقع می خواهیم بدانیم که  ارسال بار از کانادا به چه صورت است؟

موضوع تحریم و مناسبات بین ‌المللی هم، از هزینه ارسال بار از کانادا به ایران گرفته تا قوانین گمرکی و حمل بار را حساس ‌تر نموده است. به همین منظور در ادامه با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره حمل بار از کانادا به دست آورید.

لیست روش های ارسال بار از کانادا به ایران

همانطور که آگاه هستید دو روش اصلی و قانونی برای ارسال بار از کانادا به ایران، حمل هوایی و حمل دریایی می باشند. یکی از اصلی ‌ترین خرج ‌هایی‌ که صاحب بار باید برای ارسال بار از کانادا انجام بدهد، هزینه ارسال بار از کانادا می باشد. قطعا نرخ استفاده از هواپیما بسیار بیشتر است اما نکته ی اصلی در اینجا دو خصوصیت منحصربه ‌فرد حمل هوایی می باشد که سبب تمایز آن از کشتی‌های باربری می گردد.

هواپیما دارای سرعت بالایی است و در کوتاه ترین زمان بار را به مقصد خواهد رساند، همچنین هواپیما از امنیت بیشتری نسبت به کشتی برخوردار است و این امر سبب شده تا این گزینه برتری بیشتری داشته باشد. اما در عین حال اگر بارهای شما حجم و وزن زیادی داشته باشند (بیشتر از 2 تن)، ناچارید که حمل دریایی را انتخاب نمایید.

بهتر است بدانید که که ارسال بار از کانادا به شکل هوایی شامل دو بخش می باشد که عبارتند از:

  • فریت بار (Freight)
  • کارگو (Cargo)

برای آن که شما عزیزان مناسب ترین انتخاب را برای حمل بار از کانادا به ایران داشته باشید، کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می‌توانند شما عزیزان را در رابطه با هزینه ارسال بار از کانادا به ایران به طور کامل راهنمایی کنند.

مراحل حمل بار از کانادا

همان طور که در مبحث قبلی اشاره کردیم دو روش برای حمل بار از کانادا وجود دارد که شامل حمل هوایی و حمل دریایی می باشد، که هزینه ارسال بار از کانادا به ایران در هر کدام از این روش ها متفاوت است. بعد از آن که با مشاوران شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس گرفتید و ثبت سفارش خود را انجام دادید، نوبت به دیگر مراحل مربوط به ارسال بار از کانادا می رسد که عبارتند از:

  • ارسال نمودن اطلاعات مربوط به مرسوله برای کارشناسان شرکت مورد نظر
  • انتقال و تحویل دادن بار به شرکت
  • بسته ‌بندی بار با توجه به نوع و ماهیت محموله در صورت نیاز
  • سر و سامان دادن به امور  مربوط به گمرک
  • بارگیری و همچنین ارسال بار از کانادا از طریق پست هوایی
  • پشتیبانی و رسیدگی به وضعیت کالا تا زمان رسیدن به کشور ایران
  • و مرحله ی آخر تحویل بار

اسناد مورد نیاز جهت ارسال بار از کانادا به ایران

همانطور که می ‌دانید به منظور ارسال بار از کانادا به ایران، مدارک و اسناد قانونی جهت انجام فرآیندهای اداری مورد نیاز است. بنابراین اگر قصد حمل بار از کانادا به ایران را دارید باید مدارک ذیل را حتما در اختیار داشته باشید:

  • کارت مربوط به بازرگانی
  • تهیه ی مجوز واردات
  • دارا بودن مجوز عمومی
  • تهیه ی بارنامه
  • همراه داشتن فاکتور بار موجود

البته این امکان هم وجود دارد که درصورت مشاوره با متخصصان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، اسناد دیگری هم نیاز باشد. در ادامه هزینه ارسال بار از کانادا را هم برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

قوانین ارسال بار از کانادا به ایران

همان طور که قبلا هم به این موضوع اشاره نمودیم در سالیان اخیر با توجه تحریم‌ ها و همچنین مناسبات بین ‌المللی، ارسال بار از کانادا به ایران بسیار سخت و دشوار شده است و محدودیت‌ های زیادی هم در این زمینه وجود دارد.

با این حال شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با ارائه ی خدمات متنوعی در خصوص واردات و صادرات همچون مجهز بودن به ریل اختصاصی در گمرک فرودگاه امام خمینی و همچنین ترخیص بار از همین گمرک فقط در یک روز، در حوزه ی ارسال بار از کانادا نیز می ‌تواند به شما کمک نماید و با استفاده از ترخیص‌ کاران حرفه ‌ای و کارشناسان با تجربه به پرسش‌های شما همراهان ارجمند پاسخ دهند.

با این حال بهتر است بدانید که حمل بار از کانادا مثل هر کار دیگری، مقررات و قوانین خاص خود را دارد و با آگاهی و علم به آن ‌ها  بدون هیچ گونه دردسری می‌توانید بار تجاری و شخصی خود را به وسیله ی پست هوایی ارسال نمایید. البته هنگام انتخاب نوع حمل کالا، حتما به هزینه ارسال بار از کانادا به ایران در هر کدام از روش ها توجه ویژه ای داشته باشید.

محصولات ممنوعه برای ارسال بار از کانادا

در این مبحث به لیست محصولات ممنوعه و در مبحث بعدی به بحث درباره ی هزینه ارسال بار از کانادا می پردازیم، پس ما را تا پایان مقاله همراهی بفرمایید.

هر کشوری با توجه عرف و قانونی که دارد، به منظور ورود و خروج انواع بار قوانینی را در نظر می‌ گیرد. به همین دلیل جهت ارسال بار از کانادا به ایران بایستی لیست محصولات ممنوعه در ایران را حتما بشناسید. در حمل بار از کانادا برخی از اصلی ترین این اقلام عبارتند از:

  • انواع جواهرات و سنگ ‌های باارزش قیمتی
  • انواع سلاح های سرد و گرم
  • انواع محصولات خوراکی
  • انواع مواد مخدر و مواد روان‌گردان
  • صنایع و تجهیزات نظامی
  • محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی
  • مشروبات الکلی
  • انواع وسایل مربوط به قمار
  • و غیره

هزینه حمل بار از کانادا به ایران

یکی از مهم ‌ترین و اصلی ترین وجوه حمل بار از کانادا، میزان هزینه ارسال بار از کانادا به ایران می باشد که بر دوش صاحب کالا خواهد بود. برای آن که دید جامع‌ تر و بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید، بهتر است چند عامل را با یکدیگر در نظر بگیرید.

البته پیشنهاد شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس این است که علاوه ‌بر مطالعه ی این موارد، با کارشناسان شرکت حتما تماس بگیرید تا به روزترین و دقیق‌ ترین اطلاعات را در این زمینه به طور کامل به دست بیاورید. در ادامه ی این مقاله به عوامل اصلی در زمینه ی هزینه ارسال بار از کانادا می‌پردازیم.

وزن بار

برای ارسال بار از کانادا به ایران باید با مفاهیم وزن واقعی و همچنین وزن حجمی به طور کامل آشنایی پیدا کنید؛ این مفاهیم برای پست هوایی بسیار موثر می باشند. وزن واقعی به معنی وزن اصلی بار روی ترازو می باشد. اگر ما طول، عرض و ارتفاع محموله را درهم ضرب نماییم و آن را بر عدد شش هزار تقسیم کنیم، وزن حجمی هم به دست خواهد آمد.

بنابراین چیزی که در داخل بارنامه در نظر گرفته می‌ شود، وزنی‌ است که بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است.

هنگام حمل بار از کانادا نکته ی مهم دیگر در زمینه ی مقدار وزن کالا، آشنایی پیدا کردن با بازه‌ های وزنی است که سبب می ‌شود با تسلط و شناخت بیشتری این روند را به پایان برسانید و برای ارسال بار از کانادا دچار مشکل نشوید. اگر چنان چه قصد استعلام هزینه ارسال بار از کانادا را دارید همین الان با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس تماس بگیرید.

بسته ‌بندی بار

این یک امر طبیعی ا‌ست که صاحب بار نگران سالم ماندن کالای خود در حمل بار از کانادا باشد. بنابراین بسته ‌بندی محکم و اصولی از هر نوع هزینه ی اضافی و آسیب به کالا ممانعت به عمل می آورد. با این حال نمی ‌توانید این کار را به تنهایی به انجام برسانید و بایستی فرد متخصص بار را طوری بسته‌ بندی نماید که حتی وزن حجمی داخل بسته هم کاهش پیدا کند.

بهتر است طوری دیگر این مسئله را بیان کنیم، باید بگوییم که با یک بسته ‌بندی دقیق، هزینه ارسال بار از کانادا به ایران به طور کامل تغییر می کند و هیچ گونه ضرری از نظر مالی نیز متحمل نمی شوید.

بیمه ی بار

برای آن که بار مورد نظر شما همراهان گرامی بدون هیچ گونه مشکلی به مقصد برسد، بایستی حتما آن را بیمه کنید. هیچ تفاوتی ندارد که بار شما، از نوع کالای تجاری باشد یا فقط وسایل کوچک  و شخصی. درهر حال بیمه نمودن آن از قوانین اصلی و مهم هنگام حمل هوایی است. هزینه ی بیمه هم براساس ارزش بار شما در نظر گرفته می شود. پس نتیجه می گیریم که هزینه ارسال بار از کانادا با توجه به عواملی که ذکر شد متغیر می باشد.

سوالات متداول

هنگام ارسال بار از کانادا به ایران چه مدارکی مورد نیاز است؟

کارت مربوط به بازرگانی، تهیه ی مجوز واردات، دارا بودن مجوز عمومی، تهیه ی بارنامه و همراه داشتن فاکتور بار از جمله مدارکی هستند که برای حمل بار از کانادا مورد نیاز هستند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس چه خدماتی در زمینه ی ارسال بار از کانادا ارائه می دهد؟

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس خدمات گوناگونی همچون مجهز بودن به ریل اختصاصی در گمرک فرودگاه و ترخیص بار از گمرک در یک روز و همچنین پاسخگویی به صاحبان بار و بازرگانان از طریق کارشناسان باتجربه را در زمینه ی ارسال بار از کانادا ارائه می دهد.

چه عواملی در زمینه ی هزینه ارسال بار از کانادا تاثیر گذار هستند؟

میزان هزینه ارسال بار از کانادا به ایران، یکی از اصلی ترین وجوه حمل بار از کانادا می باشد. بهتر است بدانید که سه عامل وزن بار، بسته ‌بندی و بیمه ی بار از جمله عواملی هستند که در هزینه ی ارسال بار بسیار موثر می باشند. بنابراین باید به هر کدام از آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

محصولات ممنوعه برای ارسال بار از کانادا شامل چه مواردی می باشد؟

هنگام حمل بار از کانادا انواع جواهرات و سنگ ‌های با ارزش قیمتی، انواع سلاح های سرد و گرم، انواع محصولات خوراکی، انواع مواد مخدر و مواد روان‌گردان، صنایع و تجهیزات نظامی، محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی، مشروبات الکلی، انواع وسایل مربوط به قمار و غیره در لیست محصولات ممنوعه قرار دارند.

جمع بندی

فراموش نکنید که به دلیل قوانین مربوط به گمرک و سختی حمل بار از کانادا بایستی به مراکزی رجوع نمایید که هیچ‌ ضرر اقتصادی و مالی برای شما عزیزان به وجود نیاورند و در کوتاه ترین زمان ممکن بسته ی تجاری یا وسایل شخصی را ارسال کنند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس که در حوزه ی حمل بین‌المللی و پست هوایی فعالیت می نماید، برای ارسال بار از کانادا به ایران می‌تواند به شما کمک کند.

کافی است که با مشاوران ما در ارتباط باشید و جزئیات بار خود، همچون نوع کالا، حجم و وزن بار را برای آن ها بیان کنید تا در نهایت بتوانند بهترین پیشنهاد و مشاوره را در خصوص نحوه ی محاسبه ی هزینه ارسال بار از کانادا به شما عزیزان دهند.

بنابراین هنگام حمل بار از کانادا با خیالی آسوده، بسته ی پستی خود را در اختیار متخصصان این شرکت قرار دهید. همچنین اگر پرسشی در خصوص هزینه ارسال بار از کانادا به ایران دارید، حتما برای شرکت ما کامنت بگذارید، اپلیکیشن شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را چک نمایید و ابهامات ذهنی خود را رفع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x