ارسال-بار-از-روسیه-به-ایران-روش-ها،-نکات-و-عوامل

ارسال بار از روسیه به ایران | روش ها نکات و عوامل

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به کشور روسیه مهاجرت کرده اند، ممکن است بخواهید برای ارسال بار از روسیه به ایران اقدام کنید. به طور کلی روسیه از بزرگترین کشورهای جهان است که در قسمت شمالی اوراسیا قرار دارد. از نظر حمل و نقل بین المللی، روسیه مسیرهای هوایی، زمینی، دریایی و ریلی متفاوتی به تمامی کشورهای جهان دارد و هزینه حمل کالا از روسیه در هر یک از این مسیرها می تواند متفاوت باشد.

بنابراین برای اطلاع از نحوه حمل بار از روسیه و همچنین عواملی که بر هزینه ارسال بار از روسیه به ایران، تاثیرگذار است، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را تا آخر مطالعه کنید.

نحوه ارسال بار از روسیه به ایران

برای ارسال بار از روسیه به ایران، شما باید تمام فرآیند ارسال بار را به یک شرکت حمل و نقل معتبر بسپارید. زمانی که تصمیم به همکاری با شرکت حمل و نقل گرفتید، قراردادی بین شما بسته خواهد شد که طبق این قرارداد، شرکت حمل و نقل به تمام تعهدات خودش در رابطه با ارسال بار عمل می کند. با انجام این قرارداد، هزینه ارسال بار از روسیه هم برای شما به حداقل می رسد. مراحلی که برا حمل بار از روسیه انجام خواهد گرفت شامل موارد ذیل می باشد.

بسته بندی کالا           

پس از عقد قرارداد اقدام به بسته بندی محصول می کنیم؛ همچنین در صورت تجاری بودن محموله، بسته بندی توسط شرکت در انبار خود انجام می شود.

انجام کارهای گمرک و ترخیص

هر کشوری طبق قوانینی که پارلمانش تصویب می کند، مقررات معافیت خاص خود را دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با داشتن تجربه در حمل و نقل به روسیه، تمامی سوالات و تاییدیه ها را می داند و می تواند شما را راهنمایی کند.

 صدور بارنامه و حمل بار

پس از اتمام تشریفات، نوبت به ارسال محموله می رسد که در این مرحله بارنامه صادر می شود و محموله به مقصد ارسال خواهد شد.

ترخیص کالا از گمرک و تحویل کالا به گمرک ایران

برای ترخیص کالا بهترین کار ممکن، مشاوره با شرکت حمل و نقل بین المللی است. این کار باعث می شود محموله شما در کمترین زمان ممکن و بدون مشکل از گمرک ترخیص شود. برای این کار ما به شما شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را پیشنهاد می کنیم که می توانید با کارشناسان، در ارتباط باشید.

روش های حمل بار از روسیه

شما برای ارسال بار از روسیه به ایران، مهمترین اقدامی که باید انجام دهید انتخاب مناسب ترین روش برای حمل بار از روسیه است. اگر هزینه ارسال بار از روسیه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید حتما روشی را انتخاب کنید که هزینه های ارسال را برای شما به حداقل برساند. در حالت کلی، ارسال بار به ایران به سه روش زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر است. در ادامه روش های حمل بار از روسیه را بررسی خواهیم کرد.

ارسال بار به روش زمینی

ارسال بار زمینی از روسیه به ایران کمترین هزینه ارسال بار از روسیه را نسبت به باربری هوایی دارد. این موضوع باعث شده است که بسیاری از بازرگانان برای ارسال کالاهای خود از روسیه این مسیر را انتخاب کنند. اما این نکته را نیز باید به خاطر داشت که مدت زمان این نوع حمل نسبت به سایر روش ها طولانی بوده و برای برخی کالاها ممنوع خواهد بود.

در حالت کلی کالاهای زمینی به دو صورت محموله کوچک (با روش حمل بار کوچک حدود 20-15 روز طول می کشد تا محموله به مقصد برسد) و مسیر کامل (در روش کامل مسیر، مدت زمان رسیدن محموله به مقصد بین 10 تا 12 روز متغیر است) نقل و انتقال داده می شود.

ارسال بار به روش هوایی

 اگر می خواهید بار شما در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد، استفاده از حمل و نقل هوایی را توصیه می کنیم. باید به یاد داشته باشید که هنگام ارسال کالا از طریق هوایی، اگرچه کالای شما سریعتر از سایر روش ها به دستتان می رسد، اما بسیار گران هستند. در حمل و نقل هوایی از روسیه، دو عامل بر حمل و نقل تأثیر می گذارد که این دو عامل شامل وزن واقعی و وزن حجمی بار شماست.

ارسال بار به روش دریایی

برخی از شرکت های کشتیرانی از طریق دریا به روسیه کالا حمل می کنند و برخی دیگر از روش های دیگر استفاده می کنند؛ اما به طور کلی حمل و نقل اقیانوسی به دو روش حمل و نقل کالا با کانتینر کامل FCL(در این صورت حجم کالاهای شما زیاد است و برای ارسال به کانتینر کامل FCL نیاز دارید) و حمل بار با کانتینر جمعی LCL(در این صورت حجم کالای شما کم است و نمی تواند به طور کامل ظرفیت کانتینر را پر کند. در نتیجه همراه با سایر کالاها ارسال می شود) انجام خواهد شد.

نکات مهم حمل بار از روسیه

تا اینجای مقاله، با نحوه ارسال بار از روسیه به ایران و روش های آن آشنا شدید. در ادامه نکاتی را که باید برای حمل بار از روسیه، در نظر داشته باشید را خدمت شما همراهان گرامی توضیح خواهیم داد.

  • اگر می خواهید از خدمات حمل و نقل روسیه به تهران استفاده کنید، بهتر است برای اطمینان از مزایا و راحتی با شرکت حمل و نقل مورد نظر خود تماس بگیرید. چون برخی از شرکت ها خدمات حمل و نقل به تهران ندارند، برای شما مشکل ایجاد می کند. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، به عنوان یک شرکت حمل و نقل از روسیه به ایران، ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد که بتوانید هزینه ارسال بار از روسیه را کاهش دهید.
  • اگر قصد حمل بار از روسیه دارید باید دو هفته قبل از پرواز با شرکت تماس بگیرید تا مراحل به درستی انجام شود. تحویل معمولاً 2 یا 3 روز قبل از پرواز انجام می شود. برای حمل کالا باید مدارک لازم مانند گذرنامه و کارت ملی همراه باشد.
  • هنگام ارسال اضافه بار توجه داشته باشید که اگر مقدار و وزن اضافه بار زیاد باشد باید جریمه بپردازید.
  • هنگام ارسال کالا از روسیه به ایران، دریافت مجوزهای لازم را فراموش نکنید. چندین مجوز مختص یک کشور است. پس قبل از آن موارد لازم را بررسی کنید.
  • طبق قانون گمرک ایران اگر ارزش کالای شما کمتر از 80 دلار باشد نیازی به پرداخت حقوق گمرکی نیست. همچنین اگر برای اولین بار از روسیه کالا وارد می کنید، برای هیچ محصولی نباید عوارض گمرکی پرداخت کنید.
  • هنگام بسته بندی حتما با متخصصین شرکت مشورت کنید. برای ارسال کالاهای تجاری بسته بندی توسط شرکت انجام می شود. اما اگر خودتان نیاز به انجام این کار دارید، حتما با کارشناسان ما مشورت کنید.

چگونگی محاسبه هزینه ارسال بار از روسیه به ایران

نحوه محاسبه هزینه ارسال بار از روسیه به ایران، بسته به بار شما می تواند متفاوت باشد. با توجه به وزن بار شما، هزینه ارسال برایتان محاسبه می شود. این محاسبه به این صورت است که وزن واقعی و وزن حجمی بار شما را محاسبه می کنند و مطابق عددی که به دست می آید، هزینه ارسال بار از روسیه برای شما تعیین می شود.

وزن واقعی، همان وزن ناخالصی است که بر حسب کیلوگرم و بر اساس نوع بسته بندی بار شما مشخص می شود. وزن حجمی نیز، مقدار فضایی است که بار شما اشغال می کند. زمانی که شرکت حمل و نقل این دو وزن را داشته باشد، می تواند هزینه حمل را به شما اعلام کند.

مهمترین عوامل موثر در هزینه ارسال بار از روسیه به ایران

هزینه ارسال بار از روسیه به ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ که با توجه به هر یک از آن ها هزینه نهایی نیز می تواند متفاوت باشد. در ادامه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس درباره هر یک از این عوامل توضیحاتی خواهد داد.

ماهیت و نوع محموله

در ابتدا این امکان وجود دارد که شرکت‌ های باربری از شما درباره ماهیت و نوع محموله جهت حمل بار از روسیه بپرسند؛ در این حالت بار‌‌های مورد نظر به یکی از روش های ‌‌کارگو، فریت بار، خرده بار و اضافه بار تقسیم‌ بندی می شوند که می تواند بر روی هزینه ارسال بار از روسیه تاثیر بگذارد.

 حجم و وزن

وزن واقعی و وزن حجمی دو عامل جدایی ناپذیر در محاسبه هزینه حمل و نقل هستند.

بسته بندی بار

هنگام حمل و نقل کالاهای خود از روسیه به ایران می توانید از جعبه های مقوایی، پالت چوبی و پالت پلاستیکی برای بسته بندی کالاهای خود استفاده کنید؛ به همین علت نوع بسته بندی تاثیر زیادی در تعیین هزینه ها دارد.

اینکوترمز

اینکوترمز کالا به قوانین بین المللی حمل و نقل اشاره دارد. با مراجعه به صفحه Incoterms 2020 می توانید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.

نوع مسیر

انتخاب مسیر اغلب به هزینه و زمان بستگی دارد. بسته به خدمات و تجهیزاتی که در راه در دسترس شماست، قیمت نیز تغییر می باشد.

هزینه مجوز

برای واردات یا ارسال برخی از محصولات مانند لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز به مجوز دارید و اگر برای محصولات خاصی مجوز ندارید، هیچ شرکت حمل و نقلی با شما همکاری نمی کند.

قیمت ارز

همانطور که می دانید نرخ ارز این روزها نوسانات زیادی دارد و مدام در حال تغییر است. هزینه کالا و برخی دیگر از هزینه های حمل و نقل به نرخ ارز بستگی دارد. بنابراین هنگام ارسال کالا از روسیه به ایران باید از نرخ به روز ارز مطلع باشید.

قوانین و مقررات دولتی

ایران و روسیه مانند سایر کشورها قوانینی را برای ورود و خروج کالا وضع کرده اند. به همین دلیل هنگام محاسبه هزینه حمل بار از روسیه به ایران؛ هزینه های مقررات دولتی مانند مالیات و عوارض نیز در نظر گرفته شده است

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در حمل بار از روسیه

اگر شما بخواهید برای ارسال بار از روسیه به ایران، خودتان اقدام کنید، قطعا راه سختی را در پیش خواهید داشت. اولین کار برای حمل بار از روسیه، انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر و با اطمینان است که بتواند تمام مراحل را به راحتی و با کمترین هزینه برای شما انجام دهد.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در زمینه ارسال بار از روسیه خدمات مختلفی از جمله، ارائه مشاوره و انتخاب بهترین روش برای حمل بار از روسیه، مقرون به صرفه بودن هزینه ارسال بار از روسیه، دادن اطمینان به مشتریان بابت امنیت بار به شما ارائه می دهد. شما هم اکنون می توانید سوالات خود را در زمینه ارسال بار از روسیه به ایران، با کارشناسان ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

ارسال بار از روسیه به ایران به چند روش انجام می شود؟

شما برای حمل بار از روسیه، اولین کاری که نیاز است انجام دهید، انتخاب روشی متناسب با بسته ای است که می خواهید ارسال کنید. طبیعتا، انتخاب شیوه درست، هزینه های ارسال را کاهش می دهد. درکل، برای ارسال بار از روسیه به ایران، به سه روش می توانید اقدام کنید که این سه روش شامل روش زمینی، هوایی و دریایی است.

هزینه ارسال بار از روسیه چگونه محاسبه می شود؟

نحوه محاسبه هر بسته ای متفاوت از دیگری است. در واقع شرکت مد نظر، برای محاسبه هزینه ارسال بار از روسیه، باید وزن واقعی و وزن حجمی بار شما را داشته باشد تا بتواند هزینه ها را به شما اعلام کند. بنابراین مهمترین عاملی که محاسبه هزینه های ارسال بار، تاثیر گذار هستند، وزن واقعی و حجمی بسته شماست.

برای ارسال بار از روسیه به ایران باید چه مراحلی را طی کرد؟

 برای حمل بار از روسیه شما باید مراحلی از قبیل بسته بندی کالا، انجام امور گمرکی و ترخیص کالا، صدور بیمه نامه و بارنامه و ترخیص کالا از گمرک و تحویل را به ترتیب پشت سر بگذارید تا بتوانید بار را از روسیه به ایران ارسال کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در حمل بار از روسیه چه خدماتی ارائه می دهد؟

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، برای ارسال بار از روسیه به ایران، ارائه مشاوره و انتخاب راه مناسب، کاهش هزینه و اطمینان از سلامت بار، به شما مشتریان عزیز خدمات ارائه می دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه ارسال بار از روسیه به ایران و همچنین عواملی که بر هزینه ارسال بار از روسیه تاثیرگذار است به شما معرفی کنیم. برای حمل بار از روسیه، اولین و مهمترین کار انتخاب یک شرکت حمل و نقل مطمئن است که خیال شما را از بابت ارسال بار راحت کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، خدماتی همچون حمل بار دریایی، حمل بار زمینی، حمل درب به درب، ترخیص کالا به شما عزیزان ارائه می دهد که با مشاوره هایی که توسط کارشناسان ما انجام می شود، می توانید به راحتی و بدون دردسر نسبت به ارسال بار از روسیه به ایران اقدام کنید و یک تجارت پر سود را تجربه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x