ارسال-بار-از-ایتالیا-به-ایران-با-کمترین-هزینه

ارسال بار از ایتالیا به ایران با کمترین هزینه| روش ها، مراحل و مدارک مورد نیاز

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

اگر قصد ارسال بار از ایتالیا به ایران را دارید، قطعا باید اطلاعات کافی در رابطه با چگونگی حمل بار از ایتالیا داشته باشید. ایتالیا یک کشور صنعتی توسعه یافته و یکی از مهم ترین کشورهای منطقه یورو است. ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و چهارمین اقتصاد بزرگ در اروپا می باشد. به همین دلیل، بازرگانان زیادی تمایل به واردات و صادرات به این کشور را دارند.

اقتصاد ایتالیا، زیرساخت های اقتصادی متفاوتی دارد. بنابراین واردات از ایتالیا و تحویل کالا از ایتالیا به ایران نیز به بخش های مختلفی تقسیم می شود. به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، تا پایان این مطلب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را همراهی کنید.

ارسال بار از ایتالیا به ایران

در رابطه با ارسال بار از ایتالیا به ایران، احتمالا دانستن این که صنعت ایتالیا بیشتر در شمال این کشور متمرکز است و شرکت های کوچک و متوسط ​​خصوصی و خانوادگی در این منطقه شکل می گیرند، می تواند جالب باشد. سیستم منطقه صنعتی ایتالیا یکی از ویژگی های اقتصاد این کشور است. این باعث ایجاد تفاوت اقتصاد این کشور با سایر کشورهای پیشرفته شده است.

با گذشت زمان، این مناطق نقش اساسی در توسعه و گسترش صنعت ایتالیا داشته اند. حضور این صنایع باعث افزایش حمل بار از ایتالیا به ایران شده و ایتالیا را به هشتمین واردکننده بزرگ به ایران تبدیل کرده است.

روش های حمل بار از ایتالیا

ارسال بار از ایتالیا به ایران، به سه روش زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود. هر کدام از این روش ها ویژگی های مختص به خود را دارند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. شما همچنین می توانید برای انتخاب روش مناسب برای حمل بار از ایتالیا، با کارشناسان شرکت حمل و نقل ققنوس، در ارتباط باشید.

حمل بار هوایی از ایتالیا

بیشتر فرآیند ارسال بار از ایتالیا به ایران از دو شهر رم و میلان انجام می شود. فرودگاه مالپنسا میلان فرودگاه بین المللی میلان با کد یاتا MXP است که رتبه اول بار در ایتالیا را دارد و از نظر جابجایی بار بزرگترین فرودگاه ایتالیا محسوب می شود. تا سال 2008، اکثر پروازها توسط Alitalia از فرودگاه مالپنسا میلان انجام می شد. اما از امسال، شرکت هواپیمایی easyJet جای آن را گرفته است. فرودگاه لئوناردو داوینچی فیومیچینو اصلی ترین فرودگاه بین المللی رم است. این دو فرودگاه (میلان و رم) از بزرگترین فرودگاه های ایتالیا هستند که تعداد زیادی پرواز ایتالیایی دارند.

همچنین فرودگاه بین المللی Ciampino با کد IATA CIA و فرودگاه بین المللی Linit با کد IATA LIN  از دیگر فرودگاه های رم و میلان هستند که به ترتیب بار هوایی را از ایتالیا حمل می کنند. در سایر شهرهای ایتالیا نیز فرودگاه های زیادی وجود دارد، اما به دلیل توسعه صنعتی دو شهر میلان و رم، فرودگاه ها به ویژه فرودگاه میلان دارای قطارهای پرسرعت هستند. مدت زمان پرواز از ایتالیا بسته به نوع پرواز از 3 تا 5 روز متغیر است.

حمل هوایی از ایتالیا بسیار کوتاهتر از باربری زمینی و دریایی است که یکی از مزایای باربری هوایی می باشد. حمل و نقل هوایی از ایتالیا برای بارهای کم حجم و سبک مناسب تر است؛ زیرا در مقایسه با هزینه حمل و نقل دریایی از ایتالیا برای بارهای زمینی و تناژ بالا ارزان تر است.

حمل بار دریایی از ایتالیا

ارسال بار از ایتالیا به ایران، از بنادر مختلف انجام می شود. بندر جنوا، بندر لا اسپزیا و بندر سستو سان جووانی از بنادر مهمی هستند که برای حمل و نقل از ایتالیا استفاده می شوند. حمل و نقل دریایی از ایتالیا به صورت فله، بار کوچک و کانتینر کامل انجام می شود. حمل و نقل دریایی از ایتالیا برای حمل بار از ایتالیا و کالاهای فله مقرون به صرفه است و هزینه حمل و نقل برای مقادیر زیاد را کاهش می دهد. به همین دلیل آن گروه از خریدارانی که تصمیم به واردات در حجم بالا را دارند؛ از حمل و نقل دریایی برای حمل بار خود استفاده خواهند کرد.

محموله دریایی از ایتالیا به بنادر اصلی ایران همچون بندر شهید رجعی، بندرعباس، بوشهر و بنادر ازالو ارسال می شود؛ سپس حمل بار از این بنادر به شهرهای دیگر انجام می شود.

حمل بار زمینی از ایتالیا

ارزان ترین راه برای ارسال بار از ایتالیا به ایران، حمل و نقل زمینی است. ارسال از ایتالیا به دو صورت بار کامل و باربری کوچک انجام می شود. اگر بار زیاد باشد می توان آن را با یک یا چند کامیون به صورت کامل حمل کرد و اگر مقدار کالا کم باشد و به صورت بار کم حمل شود از این روش استفاده می شود. اگرچه هزینه حمل و نقل زمینی از ایتالیا نسبت به سایر روش ها کمتر است، اما زمان حمل طولانی تر است.

زمان حمل بار از ایتالیا به حامل و روش تحویل بستگی دارد. در حمل و نقل بین المللی از ایتالیا اگر بار به صورت کامیون کامل باشد زمان حمل بین 10 تا 12 روز و اگر به صورت گروهی باشد زمان حمل بین 15 تا 20 روز می باشد.

مراحل ارسال بار از ایتالیا به ایران

کمی قبل تر در رابطه با روش های ارسال بار از ایتالیا به ایران صحبت کردیم. اکنون بهتر است به مراحلی که باید برای ارسال بار از ایتالیا طی کنید اشاره کنیم. شما برای حمل بار از ایتالیا، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. حمل و نقل کالا از هر کشوری، چه برای کالای صادراتی و چه برای کالاهای وارداتی در مراحل زیر انجام می شود که شامل:

  • تحویل بار به ارسال کننده
  • ترخیص کالا در گمرک
  • حمل کالا
  • انتخاب و بستن قرارداد با یک شرکت حمل و نقل معتبر
  • تهیه بارنامه
  • تحویل بار
  • پرفرما و فاکتور
  • ارائه گواهی مبدا
  • ارائه لیست بارها و گواهی بررسی

این مراحل ارسال بار از ایتالیا، به ترتیب از صادرات به واردات است که شما  باید برای حمل بار این مراحل را انجام دهید.

مدارک لازم برای ارسال بارهای تجاری ازایتالیا به کشور

برای ارسال بار از ایتالیا به ایران ، به ویژه بارهای تجاری، علاوه بر طی کردن مراحل گفته شده، نیاز است مدارکی را هم تهیه کنید تا فرآیند ارسال برای شما به راحتی انجام شود.

مدارکی که نیاز است تهیه کنید شامل اصل و کپی کارت بازرگانی، مجوز صادرات که مورد تایید گمرک باشد، گواهی سلامت(در صورت لزوم)، گواهی استاندارد (درصورت نیاز)، تنظیم لیست عدل بندی، اسناد و مدارک دیگر می باشد که برای حمل بار از ایتالیا، باید حتما آن ها را تهیه و در اختیار داشته باشید. داشتن مدارک فوق،  به شما کمک می کند که برای ارسال بارهای تجاری از ایتالیا، با مشکل مواجه نشوید. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر، با کارشناسان شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوستماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه های ارسال بار از ایتالیا به ایران

یکی از کارهایی که برای ارسال بار از ایتالیا به ایران باید انجام دهید، پرداخت هزینه هایی است که برای حمل بار از ایتالیا باید بپردازید. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت ثابتی نمی توان برای آن در نظر گرفت. اگر بخواهیم عواملی که بر هزینه های ارسال بار تاثیرگذار هستند را به شما معرفی کنیم، می توانیم به وزن بار، حجم بار، ارزش بار، مسافت طی شده از مبدا تا مقصد، نوع روش انتخابی برای ارسال بار، نحوه بسته بندی بار، هزینه بیمه نامه، بارنامه اشاره کنیم. نوع روش انتخابی، مهمترین عاملی است که بر قیمت ارسال بار تاثیر می گذارد.

چرا که هزینه ارسال بار به روش زمینی، با هزینه ارسال بار به روش هوایی، تفاوت بسیاری دارد. همانطور که در این مقاله هم اشاره کردیم، ارزان ترین روش برای ارسال بار، روش زمینی است که در رابطه آن، به طور کامل توضیح دادیم.

مزیت های استفاده از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس

ما در تمام مقالات به این نکته اشاره می کنیم که برای راحت و آسان بودن فرآیند ارسال بار، شما باید از یک شرکت حمل و نقل معتبر مشاوره بگیرید و صفرتا صد ارسال بار خودرا به شرکت حمل و نقل بسپارید. شرکت حمل ونقل بین المللی ققنوس، دارای خدماتی همچون حمل بار به صورت هوایی، دریایی و زمینی و حمل درب به درب است که شما می توانید با خیال راحت، بار خود را به ما بسپارید.

اگر هزینه ارسال بار از ایتالیا به ایران برایتان مهم است، بهتر است شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس را انتخاب کنید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم، تمام تلاش خود را می کنند تا هزینه های حمل بار از ایتالیا را برای شما به حداقل برسانند. به طور کلی، برای راحتی و امنیت بار، بهترین کار انتخاب شرکت حمل و نقل با اعتبار و مطمئن است.

سوالات متداول

ارسال بار از ایتالیا به ایران، به چند روش انجام می شود؟

شما برای حمل بار از ایتالیا، با توجه به نوع بار بهتر است مناسب ترین روش را انتخاب کنید. ارسال بار از ایتالیا، به روش های زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود که شما با توجه به وزن و حجم بار، باید مناسب ترین روش را انتخاب می کنید.

مناسب ترین و ارزان ترین روش برای حمل بار از ایتالیا کدام است؟

اگر جزء بازرگانانی هستید که قیمت ارسال بار برایتان مهم است، بهترین روشی که می توانید برای ارسال بار از ایتالیا انتخاب کنید، روش زمینی است. با اینکه زمان بیشتری برای ارسال طول می کشد اما ارزان ترین راه برای ارسال بار است.

برای ارسال بارهای تجاری،چه مدارکی را باید تهیه کنیم؟

 برای اینکه فرآیند ارسال بار از ایتالیا به ایران، به راحتی و بدون  دردسر انجام شود، باید مدارکی را تهیه کنید که این مدارک شامل، کپی و اصل کارت بازرگانی، مجوز صادراتی، گواهی سلامت و استاندارد، پکینگ لیست و مدارک مورد نیاز دیگر است؛ ارائه درست و به موقع این مدارک، بر هزینه ارسال بار نیز تاثیر بسزایی می گذارد.

چه عواملی بر قیمت ارسال بار تاثیرگذار است؟

قیمت ارسال بار متغیر و قیمت ثابتی ندارد. از این جهت قیمت ارسال بار، به عواملی همچون، وزن،حجم و ارزش بار، مسافتی که بار طی می کند، نوع روش انتخابی، نحوه بسته بندی، هزینه های مربوط به بیمه نامه و بارنامه بستگی دارد که باعث تفاوت در هزینه ها می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه ارسال بار از ایتالیا به ایران آشنا کنیم. برای حمل بار از ایتالیا بهتر است، بهترین و مناسب ترین روش را، از بین روش های زمینی، هوایی و دریایی انتخاب کنید که این روش ها را کاملا به شما معرفی کردیم. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس نیز در زمینه ارسال بار به صورت هوایی، دریایی و زمینی، حمل درب به درب، ترخیص کالا، هزینه حمل و نقل خدمات مختلفی را به شما ارائه می دهد که می توانید برای انتخاب مناسب ترین روش، با توجه به بسته ارسالی خود، با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x