بررسی-بهترین-روش-­های-حمل-کالا-از-آلمان

ارسال بار از آلمان: بررسی بهترین روش ­های حمل کالا از آلمان

اشتراک گذاری :

واتساپ
تلگرام

حمل گروپاژ از چین | مزایا، معایب و مهمترین نکات حمل

EFS در کشتیرانی / 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

کشتی چارتری | بیان شرایط و ویژگی های کشتی چارتری

حمل بار با واگن مسقف + مشخصات فنی و نحوه حمل بار

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل دریایی چگونه است؟ (راهنمای کامل)

حمل کالا از بندر شیامن + مزایا و معایب حمل بار از بندر شیامن

واردات کالا از روسیه / مراحل، روش ها و مهمترین نکات

کلوزبندی بیمه باربری چیست؟ ( راهنمای 0 تا 100)

هزینه lss در حمل دریایی | راهکارهای کاهش هزینه lss

ارزیابی گمرکی + اهداف و مهمترین وظایف ارزیاب گمرک

حمل بار فله از چین / انواع بار فله در حمل و نقل دریایی از چین

مهمترین بنادر تجاری چین | دلایل اهمیت بنادر تجاری چین

حمل بار از بندر تایچنگ / مراحل حمل، روش ها و امکانات تایچنگ

حمل هوایی باتری چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

ترانزیت فرودگاهی + تفاوت پرواز ترانزیتی، مستقیم و بدون توقف

شماره پلمپ کانتینر + انواع رنگ در پلمپ کانتینر و کاربرد آنها

ارسال بار از آفریقا | بهترین روش ارسال کدام است؟

بزرگترین بنادر کانتینری جهان (معرفی 10 مورد از مهمترین بنادر)

تفاوت لجستیک و زنجیره تامین | 0 تا 100 آنچه که باید بدانید

آشنایی با انواع بوژی کش + کاربرد آن ها در صنعت حمل و نقل

اظهارنامه اجمالی در گمرک + تفاوت آن با مانیفست

مشاور بازرگانی کیست + اهمیت آن در کسب و کارهای بین المللی

وزن خالص و ناخالص کالا + تفاوت ها و تاثیر وزن کالا بر ترخیص آن

ممنوعیت های پست درب به درب + مهم ترین نکات و قوانین

VGM در حمل و نقل + نحوه محاسبه تاییدیه وزن کانتینر

معرفی بهترین تنگه های بین المللی جهان ( راهنمای 0 تا 100)

وزن حجمی بار هوایی | اهمیت محاسبه آن در حمل و نقل

ترخیص کار گمرک کیست؟ ( چرا به آن نیاز دارید)

حمل بار با جامبوبگ چگونه انجام می شود؟ (راهنمای کامل)

انوانتر در گمرک؛ راهنمای کامل جهت موفقیت در تجارت

آنچه در این مطلب میخوانید😃

مقدمه

آیا تا به حال درباره چگونگی ارسال بار از آلمان به ایران خواندید؟ امروزه یکی از دغدغه­ های اصلی تجار نحوه ارسال بار است. اکثر آن­ها به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای حمل کالا هستند. یکی از کشورهایی که بیشترین کالا­ها را بین ایران  جابه­ جا می­کند، آلمان است. این کشور،  یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست که از طریق زمینی، هوایی و دریایی، و همچنین براساس موقعیت جغرافیایی که دارد کالا را به ایران ارسال می­کند. اگر شما جزو بازرگانانی هستید که به دنبال راهی برای ارسال بار از آلمان به ایران هستند، به شما پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین روش­های ارسال بار از آلمان

بسیاری از بازرگانان ایرانی برای انجام تجارت سودآور و مطمئن با آلمان، به روشی مطمئن نیاز دارند. علاوه بر این، افراد زیادی آلمان را برای مهاجرت و زندگی در آنجا انتخاب کرده اند. یکی از بزرگترین نگرانی های این افراد، ارسال کالا به بزرگترین شهرهای تجاری این کشور مانند هامبورگ، برلین، مونیخ، اشتوتگارت، دورتموند، فرانکفورت و سایر بنادر این کشور توسعه یافته است. راه های مختلفی برای ارسال بار از آلمان به ایران وجود دارد. شما می توانید با توجه به شرایط کالا و حمل بار از آلمان به ایران، یکی از این روش ها را انتخاب کنید.

ارسال کالا به صورت هوایی

حمل و نقل هوایی رایج ترین راه برای ارسال بار از آلمان به ایران می­باشد زیرا سریع ترین راه برای حمل کالا است و معمولاً برای حمل و نقل با حجم کم و وزن کم استفاده می شود. اگر زمان حمل و نقل برای شما مهم است و می خواهید محموله شما به سرعت به مقصد برسد، حمل و نقل هوایی گزینه بهتری می­تواند باشد.

بسیاری از ایرلاین ها از فرودگاه های مهم آلمان به ایران پرواز می کنند و شما می توانید چمدان ها  و محموله­های خود را از طریق آنها ارسال کنید. زمان تخمینی برای حمل و نقل هوایی حدود 5-7 روز است. حدود 2 تا 3 روز طول می کشد تا فاکتور انبار مربوطه در فرودگاه امام خمینی صادر شود. 10 روز پس از ارسال بار از آلمان به ایران می توانید بار خود را در فرودگاه امام خمینی تحویل بگیرید.

حمل بار از آلمان به ایران از طریق دریا

حمل و نقل دریایی به طور کلی برای محموله های بزرگ و سنگین مناسب هستند. حمل با کشتی به صورت FCL (کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوتی) و LCL (بار کوچک) انجام می شود.  ارسال بار از آلمان به ایران از طریق دریا امکان­پذیر است، زیرا زمان ارسال این روش بسیار بیشتر از روش های هوایی و زمینی است. این روش، بسیار ارزان تر از دو روش دیگر می­باشد. اما ارسال کالای شما از هامبورگ به بندرعباس حدود یک ماه زمان می برد. بهتر است بدانید که روش ترخیص کالای دریایی نیز دارای عوارض و مشکلاتی است.

هزینه حمل و نقل دریایی بسیار کمتر از حمل و نقل هوایی و زمینی است، اما دارای معایبی نیز می باشد. از جمله این معایب میتوان به: زمان طولانی ارسال بار از آلمان به ایران (حدود 30 روز از بندر هامبورگ تا بندر عباس)، فرآیندهای تسویه پیچیده (به پذیره نویسی، بیمه و غیره مراجعه کنید) و  هزینه حمل و نقل از بندرعباس به شهر مورد نظر، اشاره کرد.

حمل و نقل از آلمان به ایران از طریق زمینی

حمل و نقل زمینی، یکی دیگر از راه های ارسال بار از آلمان به ایران است که به دلیل هزینه کمتر از حمل و نقل هوایی، مقرون به صرفه تر است. شما به دو طریق می­توانید بسته خود از راه زمینی وارد کنید: اولین روش FTL(کامیون کامل) و دومین روش LTL (مینی ون). شما با توجه به اندازه و حجم بار می­توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

اما یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد این است که، به دلیل تحریم­هایی که کشورهای غربی علیه ایران کرده­اند، نمی­توان به صورت مستقیم کالا را وارد ایران کرد. برای حل این مشکل ابتدا باید کالا، به یک کشور دیگری فرستاده شود. سپس در آن کشور اسناد حمل و بارنامه تغییر کرده  و در نهایت به ایران فرستاده می­شود.

مزایای حمل بار زمینی از آلمان

همانطور که پیش­تر گفتیم، برای ارسال بار از آلمان به ایران سه روش وجود دارد. یکی از این راه­ها، حمل بار زمینی می­باشد. ویژگی حمل محموله به صورت زمینی را به شما معرفی کردیم. اما این روش دارای  یکسری مزیت می­باشد که در ادامه آن­ها را به شما توضیح می­دهیم.

اولین مزیت حمل بار زمینی، نیاز به سرمایه کمتراست. طوری که اکثر بازرگانان، به دنبال این هستند که ارسال بسته آن­ها، با هزینه کمی صورت بگیرد. سرمایه کم و  به صرفه بودن حمل و نقل زمینی، این امکان را ایجاد می­کند تا شما بتوانید به راحتی و در کمترین زمان کالای خود را بفرستید. افراد زیادی از این روش نسبت به سایر روش­ها استفاده می­کنند.

مزیت بعدی تحویل درب به درب کالا می­باشد.  در  این روش که نیازی به پرداخت هزینه جداگانه و اضافی برای انتقال کالا به انبار ندارد، کالا درب به درب تحویل داده می­شود. بدین صورت که، این روش این امکان را برای شما فراهم می­کند که کالا را از درب انبار مبدا، به درب انبار مقصد، بدون هیچ دردسری بارگیری کنید.

از مزیت بعدی که در این زمینه وجود دارد، انعطاف­پذیری نسبت به روش­های دیگر است .همانطور که می­دانید، ارسال بار از آلمان به ایران به کمک وسایل سنگین مانند کامیون نسبت به سایر روش­ها انعطاف­پذیر تر است. هم از نظر روش بارگیری و تخلیه، روشی ساده می­باشد و هم توانایی سازگاری با شرایط جاده مانند ترافیک و آب­ و هوا را دارد و  طبیعتا می­تواند تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

علاوه بر مزایای فوق، دیگر مزیت حمل بار زمینی، مناسب برای حمل و نقل کالا در مسافت های کوتاه جاده ای می­باشد. حمل و نقل زمینی برای ارسال کالا در مسافت های کوتاه از طریق جاده یا داخل شهر مناسب ترین است. همچنین هزینه جابجایی و حمل کالا را کاهش می دهد.

امنیت حمل و نقل از دیگر مزایای حمل و ارسال بار از آلمان به ایران است. شما اگر بخواهید کالای خود را از طریق راه زمینی از آلمان ارسال کنید، بهتر است به شما بگویم بهترین راه، حمل و نقل زمینی است. علی الخصوص زمانی که بسته شما شکستنی باشد، ارسال آن به این روش، امنیت و سلامت بسته شما را تضمین می­کند. به دلیل همین ویژگی، اکثر  تاجران، چه در مسیرهای کوتاه و چه مسیرهای طولانی از این روش استفاده می­کنند.

سریع بودن جابه­جایی کالا نیز می­تواند از مهمترین و با اهمیت ترین مزیت، برای تاجران باشد. سرعت جابه­جایی کالا در این روش نسبت به روش­های دیگر، بیشتر و بهتر است. زیرا بازرگانان می­توانند با راننده ارتباط داشته باشند و همینطور فرایند انتقال، بارگیری و تخلیه کالا زودتر انجام می­شود.

آخرین مزیت که می­توانیم به آن اشاره کنیم، کامیون برای حمل و نقل شخصی کالا است. مزایای حمل بار زمینی، برای شرکت­های بزرگ و تاجران ماهر، این است که کامیون شخصی خود را دارند. با این مزیت، این امکان برای آن­ها فراهم می­شود که بتوانند محموله خود را بدون دردسر و معطلی برای فروش ارسال کنند.

مزایای حمل بار هوایی از آلمان

حمل بار به صورت هوایی نیز، همانند حمل بار زمینی دارای مزیت­های بسیاری می­باشد. از جمله این مزیت­ها را می­توان به سرعت، ظرفیت بار، مرزها، دسترسی راحت­تر، محموله ­های خطرناک و ویژه، امنیت و سلامتی بار، و دمای مناسب برای حمل کالاهای ویژه، نام برد که می­توانید برای ارسال بار از آلمان به ایران استفاده کنید. هرکدام از این مزیت­ها ویژگی­هایی دارد که آن­ها را با هم بررسی می­کنیم.

سرعت: به دلیل سرعت بالایی که حمل هوایی دارد، می­توانید محموله خود را در کمترین زمان از طریق هوایی، دریافت و یا ارسال کنید.

ظرفیت بار:

از آنجایی که ظرفیت بارگیری ارسال بار از آلمان به ایران به صورت هوایی به نسبت سایر روش­های حمل و نقل، محدود است، اما هواپیماهای باربری بسیاری وجود دارد که می­توانید بدون هیچ دردسریف کالای خود را در اندازه­های مختلف جابه­جا کنید.

مرز:

به دلیل کم بودن موانع فیزیکی و گمرکی، بیشتر بازرگانان برای ارسال بار از آلمان به ایران از روش هوایی استفاده می­کنند.

دسترسی راحت­تر:

 با استفاده از روش حمل و نقل هوایی می­توان خیلی راحت، به مکان­های دورافتاده و غیرقابل دسترس و حتی مخفی رسید. کاری که نمی­توان با استفاده از وسایل حمل و نقل دیگر انجام داد، با روش حمل و نقل هوایی امکان­پذیر است.

محموله­ های خطرناک و ویژه:

 حمل و نقل هوایی، بهترین راه برای ارسال بار از آلمان به ایران، به خصوص محموله­های فاسدشدنی و با ارزش هستند.

امنیت و سلامتی بار:

نکته­ای که بسیار حائز اهمیت است، امنیت و سلامت بار است. باید از راهی برای ارسال بار از آلمان به ایران استفاده کنیم که بدون هیچ خطری و کاملا در صحت و سلامت به مقصد برسد. امنیت راه هوایی بسیار بالا است. طوری که اکثر بازرگانان، معمولا محموله­های خود را از راه هوایی جابه­جا می­کنند.

دما:

اگر کالای مورد نظر شما، نیاز است که در یک محیط با دمای مناسب قرار بگیرد، بهترین راه برای ارسال کالا، راه هوایی است. زیرا این روش، در صورت نیاز دمای خاصی را برای حمل و نقل کالای شما در نظر می­گیرد.

هزینه­ های ارسال بار از آلمان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه­های ارسال بار از آلمان به ایران ثابت نیست. شرکت­های بین المللی کالا و بار را با نرخ­های مختلفی حمل می­کنند و قوانین مخصوص به خود را در این زمینه دارند. همچنین هزینه ارسال کالا به شهرهای مختلف  در داخل آلمان هم متفاوت است. عوامل مختلفی می­تواند روی هزینه ارسال بار از آلمان به ایران تاثیر بگذارد:

  • شهرمقصد
  • اندازه و وزن محموله
  • ایرلاینی که برای ارسال کالا انتخاب می­کنید
  • نوع بسته بندی و خدمات اضافی(مثلا استفاده از کارت بازرگانی)
  • نمونه­های تجاری

هزینه حمل به چندعامل مهم دیگر نیز بستگی دارد:

مدت خرید: در صورت انقضای مدت خرید، باید کلیه هزینه های حمل و جواز و انبارداری را از مبدا تا گمرک پرداخت کنید. اما شرایط دیگر مانند fob و fca هزینه های شما را کاهش می دهد

بارنامه: حمل نهایی (از آلمان به ایران) که به سه روش زمینی، دریایی و هوایی انجام می شود.

حساب مجوز و انبار: به طور معمول تحویل و مقصد باید در زمان ترخیص کالا توسط گمرک پرداخت شود.

سوالات متداول

مدت زمان ارسال کالا به صورت هوایی چقدر است؟

ارسال بار از آلمان به ایران به روش حمل و نقل هوایی معمولا در طی مدت زمان 5 تا 7 روز امکان­پذیر است. صادرشدن فاکتور مربوط به انبار هم در طی مدت 2تا3 روز انجام می­شود که در نهایت کالای خود را 10 روز بعد از ارسال از آلمان می­توانید تحویل بگیرید.

حمل کالا به روش زمینی، به چند روش انجام می­شود؟

شما به دو روش می­توانید کالای خود را وارد ایران کنید. این دو روش FTL و LTL می­باشد. حمل کننده­های  FTL می­توانند بین دو تا شش بسته را با خود حمل کنند. اما حمل کننده­های LTL برای افرادی که می­خواهند کالای بالای 60 کیلوگرم را حمل کنند، مناسب است.  شما با توجه به اندازه و حجم باری که دارید، می­توانید یکی از این روش­ها را انتخاب کنید.

مزایای حمل بار هوایی چیست؟

از مزایای حمل بار هوایی می­توان به ظرفیت بار، مرز، دسترسی راحت­تر، محموله­های خطرنا، امنیت و دما اشاره کرد که هرکدام از این مزیت­ها در این مقاله توضیح داده شده است.

هزینه حمل کالا به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی که بر هزینه ارسال بار از آلمان به ایران تاثیر می­گذارد شامل: مدت خرید، بارنامه و حساب مجوز و انبار است.

نتیجه­ گیری

در این مقاله قصد در این بود که شما را با انواع روش­های ارسال بار از آلمان به ایران آشنا کنیم.  همانطور که گفته شد، از سه روش حمل و نقل هوایی، دریایی، و زمینی برای ارسال کالای خود استفاده کنید. هر کدام از این روش­ها ویژگی­ها و خصوصیت­هایی دارند که در این مقاله برایتان توضیح دادیم. همچنین مزایای حمل بار هوایی و زمینی نیز در این مقاله آورده شده است. امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x